Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1608
Fant denne gjenstanden langt til fjells i Oppdal. Kan se ut som noe militært som en lysgranat el.l.
Langt unna Hjerkinn, men kan jo teoretisk ha blåst hit hvis den var festet til en fallskjerm el.l.
Er det noen som vet hva det kan være?





Ferskingen takker BomberMan for hjelpa..
Sist endret av Toto70; 7. september 2018 kl. 19:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stempel fra forbrenningsmotor?
Sitat av supercali Vis innlegg
Stempel fra forbrenningsmotor?
Vis hele sitatet...
Kan likne på det, men tror ikke det er noe slikt. Pakningene (to i ene enden og en i andre enden) er laget av gummi. Det ville nok ikke ha fungert i en forbrenningsmotor.
Ser ut som stempelet (hvis det er det det heter) i en pumpe for meg.
Tja det kan jo se ut som et stempel med to stempelringer men da rimer det ikke med den runde greia i bunnen. Stempelet skulle jo vært festet i mellom skinkene på veiva og det er jo ikke mulig med den runde greia.

Er det noen annen skrift på den? Kanskje noe som er stemplet inn om du ser nøye etter?
Sist endret av random67489; 7. september 2018 kl. 20:19.
Jeg vet ikke hva det er, men dette tror jeg ikke er et stempel i en vanlig motor. Det ville i såfall være montert på en høyst utradisjonell veivaksel..

Edit; Det kunne eventuelt vært en stirling motor..
Sist endret av sprett; 7. september 2018 kl. 20:40. Grunn: Stirling
Sitat av random67489 Vis innlegg
Tja det kan jo se ut som et stempel med to stempelringer men da rimer det ikke med den runde greia i bunnen. Stempelet skulle jo vært festet i mellom skinkene på veiva og det er jo ikke mulig med den runde greia.

Er det noen annen skrift på den? Kanskje noe som er stemplet inn om du ser nøye etter?
Vis hele sitatet...
Ikke noe mer skrift på den. Ta også med i betraktningen at den lå langt til fjells så jeg tror den må ha kommet fra luften.
Må vel være en del av et fly når det ligger langt til fjells.

Ser veldig ut som noe som kunne falt av et fly, og «IR659» er visstnok et iransk fly.
Sitat av plohg Vis innlegg
Må vel være en del av et fly når det ligger langt til fjells.

Ser veldig ut som noe som kunne falt av et fly, og «IR659» er visstnok et iransk fly.
Vis hele sitatet...
IR659 er flightnummer for ruten Dubai - Teheran og slettes ikke et "iransk fly".
Sant som du sier. Litt for rask i googlingen.

Tenker fortsatt at det må være en del fra et fly
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av plohg Vis innlegg
Tenker fortsatt at det må være en del fra et fly
Vis hele sitatet...

Kvifor?

Fly har eit ekstremt strengt vedlikehaldsregime. Fly mister ikkje deler tilfeldig.