Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1246
Det har seg slik at jeg og en annen har bodd i en leilighet som har vært sopp lenge, mye lenger enn hva vi har bodd der. De må rive opp hele stua og kjøkkenet og mest sannsynlig badet og gangen. Så og si hele leiligheten må rives.
Virker som at huseieren var litt klar over dette fordi det har stinket på badet siden dag 1 vi flyttet inn. De som er å river der nå antar at hele doveggen er svart av mugg.
Kan jeg holde tilbake leia? Jeg har IKKE lyst til å betale for en muggleilighet. Kan jeg også kreve å få tilbake leie samt hele depositumet og det viser seg at soppen har vært der før vi flyttet inn?
Greit å vite om HTU også om ting skulle gå skikkelig galt med utleier. https://www.htu.no/
Takk for svar begge to.
Huseieren er ikke vanskelig, han er jo snill generelt men mener på at han har visst om dette før vi flyttet inn, han vil nok ikke bekrefte det men i og med det luktet dritt på dass fra dag 1 så vil jeg vel anta det.
Heldigvis var ikke hele veggen full av sopp men det er svart sopp helt i bunnen der listene har vært. Kjøkkenet var veldig ille. Ble tatt fuktmåler og målt 999.

Jeg vil ikke holde tilbake leie for å være kjip, men om jeg har muligheten til å ikke betale så velger jeg å ikke gjøre det, det blir jo som å kaste penger ut av vindu.

https://imgur.com/a/p1SQr6F

Øverste bilde er fra gangen og siste bilde er fra badet.
Sist endret av zerofero; 4. september 2018 kl. 13:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det må da være helseskadelig å bo der. Flytt ut med en gang.
Fruen har vært snufsete hver dag. Men er det såpass ille at jeg ikke skal betale? Hva mener dere?
Snakk med Leieboerforeningen. De vil mest sannsynlig kunne gi et bedre svar på hva du bør gjøre og evt ta det videre.