Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1634
Halla!

Er en kar på 20/21 som har tatt friår fra skolen og tenker å skaffe meg en jobb, har dog ingen arbeidserfaring foruten selge å VG som ung.

Så det jeg da lurer på er hvordan jeg enklest og raskest kan få til en jobb? Er det best og møte opp med CV personlig? Føler det å søke vka Mail kan ta veldig lang tid før man får svar.

All hjelp settes stor pris på ☺️
Møt opp på steder du kunne tenkt deg å jobbe med CV og eventuell søknad. Det øker sjangsene dine betraktelig.

Telefon og dørsalg er jobber med ekstremt god lønn om du selger bra. Kan fint tjene opp mot 100k i måneden (snakker av erfaring). Gjorde det selv da jeg var 19. Velg gode og etablerte firma innen boligalarm eller forsikring. Anbefaler saøg fordi det er lett å få jobb, krever ingen erfaring og selger du får du ingen annen jobb med bedre lønn uutdannet.
Sist endret av iColdman; 4. september 2018 kl. 03:08.
Kan være lurt å gå innom steder som ikke søker folk også, slik at det ikke er så mange andre som kjemper om samme stilling.
Det er litt 50/50 hvor lurt det er å cold approach'e. Ja, enkelte steder fungerer det sikkert bra, andre steder er det en snarvei til å bli lagt nederst i søknadsbunkenbunken om du prøver å omgå etablerte rutiner for ansettelse.
Og vel, i de bedriftene jeg har vært ansvarlig for ansettelse har det vært et irritasjonsmoment at en eller annen fucker skal komme inn og stjele tiden min for å be om jobb og gi meg et fuckings papir-ark. 2018 for fucks sake, papir?!

Ville trålet finn.no og andre kanaler etter ledige stillinger og benyttet meg av etablerte søkandsrutiner før jeg begynte å random dukke opp på arbeidsplasser.
Om du absolutt skal oppsøke bedrifter som ikke aktivt søker etter folk kan det også være lurt å ringe først, spør etter den som er ansvarlig for ansettelser og prat direkte med disse; mye smartere det enn å levere søknaden til en eller annen deltidsansatt som garantert kommer til å legge arket ditt et sted ingen kommer til å se det.

Det at man skal møte opp hos bedriften med lua i hånda er en greie som foreldrene dine sier er lurt, ansettelsesprosesser har endret seg ekstremt siden foreldrene dine søkte jobb på 70/80-tallet...
Litt interessant det Moret nevner. Kona er på jakt etter ny jobb nå og jeg tenkte på akuratt dette.

Er det egentlig så bra å faktisk dukke opp og "plage" de ansatte? Eller er dette bare noe alle har lært seg å si? Hvor mange har faktisk gjort dette og har en suksesshistorie i baklomma de kan legge på bordet?

Hadde vært interessant å vite.
Sist endret av Source; 4. september 2018 kl. 10:07.
Når du søker jobb elektronisk er det ikke alltid du får svar i det hele tatt.

Har hatt noen jobber som jeg har fått på forskjellige måter:
Da jeg fikk jobb i en matbutikk så møtte jeg opp, uten CV eller søknad og hørte om de trengte folk. Sjefen der var interessert og spurte om jeg ikke kunne komme tilbake dagen etter for et intervju.
Fikk også jobb gjennom manpower, og der var alt elektronisk inntil jeg ble innkalt til intervju.
Siste var en jobb i kommunen jeg fikk gjennom bekjentskap.

Vil anbefale deg å søke jobb på finn, kommunen og vikarbyråer som manpower.
Heihei!

Ble nylig arbeidsledig og måtte finne meg en ny jobb, jeg har riktignok erfaring fra butikkjobb så det var denne type jobb jeg siktet meg inn på i denne runden også.

Jeg troppet opp 3 forskjellige steder som lyste ut stillinger og viste hvem jeg var, nøkkelen er å selge selv og virke selvsikker på at man ikke dukker opp der på måfå, men at man faktisk kan bidra til noe positivt hos arbeidsgiver.

Ble kalt inn på intervju hos alle tre og fikk tilbud om å jobb hos alle sammen. Det er forøvrig sånn jeg fikk min første butikkjobb også.

Skal sies at jeg ikke plaget noen ansatte, jeg fant butikksjefen og pratet med h*n. De har stort sett 5 minutter til overs for god arbeidskraft tenker nå jeg, blir de irritert over det så vil ikke jeg jobbe for de heller, så ikke noe stort tap der..

Så av erfaring, klipp deg, se fresh ut, rak i ryggen og still opp med ett smil, fungerer 10/10 ganger for min del tydeligvis.
Sitat av smash00 Vis innlegg
Halla!

Er en kar på 20/21 som har tatt friår fra skolen og tenker å skaffe meg en jobb, har dog ingen arbeidserfaring foruten selge å VG som ung.

Så det jeg da lurer på er hvordan jeg enklest og raskest kan få til en jobb? Er det best og møte opp med CV personlig? Føler det å søke vka Mail kan ta veldig lang tid før man får svar.

All hjelp settes stor pris på ☺️
Vis hele sitatet...
Hei, takker!

Har faktisk fått mulighet til å jobbe som telefonselger og jobben frister endel da man får fastlønn + provisjonslønn.

Her er jobben forresten:
https://www.finn.no/job/fulltime/ad....kode=125939675

Står inaktiv, men det er denne jobben jeg hsr fått tilbud om. Hva tenker du? Det står jo at man bruker PC som verktøy og, ikke bare tlf, så må vel bety at man ikke hele tiden er på tlf.

Sitat av zebbern Vis innlegg
Heihei!

Ble nylig arbeidsledig og måtte finne meg en ny jobb, jeg har riktignok erfaring fra butikkjobb så det var denne type jobb jeg siktet meg inn på i denne runden også.

Jeg troppet opp 3 forskjellige steder som lyste ut stillinger og viste hvem jeg var, nøkkelen er å selge selv og virke selvsikker på at man ikke dukker opp der på måfå, men at man faktisk kan bidra til noe positivt hos arbeidsgiver.

Ble kalt inn på intervju hos alle tre og fikk tilbud om å jobb hos alle sammen. Det er forøvrig sånn jeg fikk min første butikkjobb også.

Skal sies at jeg ikke plaget noen ansatte, jeg fant butikksjefen og pratet med h*n. De har stort sett 5 minutter til overs for god arbeidskraft tenker nå jeg, blir de irritert over det så vil ikke jeg jobbe for de heller, så ikke noe stort tap der..

Så av erfaring, klipp deg, se fresh ut, rak i ryggen og still opp med ett smil, fungerer 10/10 ganger for min del tydeligvis.
Vis hele sitatet...
Wow, imponerende!

Men var det sånn at du bare møtte opp hos randome butikker for å søke jobb? Eller visste du de trengte folk? Må man ikke levere elektronisk CV til de annonsene der?
Sist endret av smash00; 4. september 2018 kl. 12:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.