Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 10711
Heisann alle våkne!
Jeg har klart og glemme passordet på dataen min, og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan få det gjenopprettet. Står jeg må sette inn en flash usb-disk. Jeg har prøvd alle typer, men det kommer bare opp "støtter ikke enhet" såååjeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Er ikke noe pc ekspert.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

klem Dpac
A madman with a box
mabala's Avatar
Last ned Hiren's BootCD, legg den på en minnepinne/disk og følg f.eks denne guiden.
Sist endret av mabala; 5. august 2012 kl. 08:41.
Du kan trykke mange ganger på F8 når du starter opp pcen din. Også gjennopretter du pcen din slik den var som fabrikk ny. Det er den enkleste måten om du har tatt en back up av pcen din.
For å fortsette i Xerxes spor her; hvis du skrur datamaskinen helt av. Når du starter den trykker du på F8 gjentatte ganger til du kommer til en meny hvor du kan velge å starte i sikkemodus m/ nettverk. Når den starter opp skal du gå inn på adminkontoen.

Hvis du blir spurt om et passord når du skal logge inn i sikkermodus, følg veiledningen til mabala. Etterpå følg veiledningen skrevet under.
Hvis den ikke spør om passord, gå inn på kontoen og gjør følgende:

Trykk og hold inne Windows-knappen samtidig som du trykker på [R]-knappen. Da får du opp et vindu nede i venstre hjøne. I feltet der skal du skrive: cmd

Nå får du opp ett sort terminal-vindu. I dette vinduet skal du skrive:
net user [kontonavn du ikke husker passordet til] *
Trykk enter. Da blir du bedt om å skrive inn et passord. Trykk enter etter du har tastet ønsket passord. Da blir du bedt om å skrive det en gang til.

Lukk Terminal-vinduet. Start datamaskinen på nytt. Du kan nå logge inn på brukeren din med det nye passordet du skrev inn.


Mvh Faller
Sitat av Faller Vis innlegg
For å fortsette i Xerxes spor her; hvis du skrur datamaskinen helt av. Når du starter den trykker du på F8 gjentatte ganger til du kommer til en meny hvor du kan velge å starte i sikkemodus m/ nettverk. Når den starter opp skal du gå inn på adminkontoen.

Hvis du blir spurt om et passord når du skal logge inn i sikkermodus, følg veiledningen til mabala. Etterpå følg veiledningen skrevet under.
Hvis den ikke spør om passord, gå inn på kontoen og gjør følgende:

Trykk og hold inne Windows-knappen samtidig som du trykker på [R]-knappen. Da får du opp et vindu nede i venstre hjøne. I feltet der skal du skrive: cmd

Nå får du opp ett sort terminal-vindu. I dette vinduet skal du skrive:
net user [kontonavn du ikke husker passordet til] *
Trykk enter. Da blir du bedt om å skrive inn et passord. Trykk enter etter du har tastet ønsket passord. Da blir du bedt om å skrive det en gang til.

Lukk Terminal-vinduet. Start datamaskinen på nytt. Du kan nå logge inn på brukeren din med det nye passordet du skrev inn.


Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Dette virker ikke hvis det er en vanlig bruker han er på, og ikke den han skal bytte.

Hvis passordet er mindre enn 8 bokstaver, prøv OphCrack, eller du kan fjerne det med Offline NT Password & Regitry Editor.