Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1156
Hey!

Er sikkert blitt laget flere lignende tråder om dette, men klarte ikke finne noe som passer mitt problem.

Jeg har nå slitt med en forferdelig hoste i 2-3 måneder og har vært hos legen 3 ganger. Jeg er nå blitt henvist til lungespesialist. Det jeg lurer på er hva slags taushetsplikt leger har, siden jeg har røyket endel weed i det siste.

Nesten 100% sikker på at weed'en ikke har noe med hosten å gjøre, siden jeg akutt fikk denne hosten når jeg var i Italia.

Burde jeg begrense bruken fremover, grunnet at jeg sikkert skal endel til leger?

- Marr
Hva tenker du på ? Hvem de kan si det til?

De kan ikke si noe som helst uten din tillatelse. Eneste jeg vet, er at om legen din er en pikk, kan han gi bekymringsmelding til fylkeslegen, som kan gjør at du ikke kan ta bil lappen, pga du er "kronisk ruset".

Men i utgangspunktet skal du ikke ha noe å bekymre deg over. Men sjekk deg for bronkitt, kjipt om det utvikler seg til å bli kronisk!
Leger har taushetsplikt om alt du sier til dem, med mindre du sier du blir seksuelt misbrukt eller sier du opplever vold i nære relasjoner. Da er de pliktig til å si ifra, om de ikke overholder taushetsplikten, så får de 2 år fengsel.

Så litt weed skal ikke gjøre noe
Hvis de ikke hadde hatt taushetsplikt ville jeg vært buret inne for lenge siden. Tok en overdose på piller og ble fraktet i ambulanse til akutten. Der måtte jeg ta både blodprøver og en urinprøve. Så ikke tenk for mye på det.