Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4907
Hei!

I dag, på sjølveste fredag 13. var jeg så uheldig at jeg ble frastjålet lommeboka mi mens jeg trente (jeg hadde selvfølgelig klart å glemme lås akkurat i dag...)

Hadde alt jeg eier av kort i lommeboka, dvs førerkort, bankkort, studentbevis, busskort. Hadde også litt over 300kr i kontanter.
Jeg går VG1 på elektro og får ikke noe stipend, så har heller ingen inntekt.

Er det noen her som kan ha en viss peiling på hvor mye det vil koste meg å skaffe nytt førerkort/bankkort/studentbevis? Nytt busskort veit jeg at koster 50kr.

Takker for hjelp, siden dette er en utrolig kjip situasjon, og hele julegavebudsjettet mitt nå er borte...
Du burde ihvertfall få stengt bankkortet så fort som mulig. Jeg pleier å få sendt nytt bankkort i posten uten at det koster noe, men det kommer kanskje an på banken? Jeg har Fokus.
Nytt førerkort koster 240,- Busskort må du jo kjøpe nytt av regner jeg med. Bankkort koster ikke meg heller noe i min bank.
Sist endret av Fuzzybossen; 13. desember 2013 kl. 20:51.
Bankkort er ikke gratis for meg. 100 kr eller 200 kr for print på kortet.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du burde ihvertfall få stengt bankkortet så fort som mulig. Jeg pleier å få sendt nytt bankkort i posten uten at det koster noe, men det kommer kanskje an på banken? Jeg har Fokus.
Vis hele sitatet...
Bankkortet mitt sperret jeg med en gang, sjøl om det ikke hastet så veldig, var et VISA Electron med 50kr på

Skal dra ned til banken på mandag og høre med de. Er forresten Totens Sparebank.

Tenkte meg det var prisen på nytt førerkort... Litt kjipt, siden det er under en måned siden jeg fikk det.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Bankkortet mitt sperret jeg med en gang, sjøl om det ikke hastet så veldig, var et VISA Electron med 50kr på

Skal dra ned til banken på mandag og høre med de. Er forresten Totens Sparebank.

Tenkte meg det var prisen på nytt førerkort... Litt kjipt, siden det er under en måned siden jeg fikk det.
Vis hele sitatet...
Du kan få midlertidig førerkort. Da kan du skaffe deg nytt førerkort til neste lønning heller. Men du trenger legitimasjon sammen med dette, så da må du eventuelt bruke bankkortet når du får det, eller pass om du har dette fra før av.
Advarsel: Må skryte litt.
Aldri mistet/fått stjelt mitt bankkort/førekort, jeg har nemlig pengebok

TS: Ring banken å steng kortet ditt med engang. Husker jeg fant en kredittkort ute, jeg brukte den til å bestille steamspill (yngre desperate fattigdoms tid).
Sist endret av justastonedhuman; 13. desember 2013 kl. 21:00.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Advarsel: Må skryte litt.
Aldri mistet/fått stjelt mitt bankkort/førekort, jeg har nemlig pengebok
Vis hele sitatet...
Eh, leste du i det hele tatt den originale posten?

Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Hei!

I dag, på sjølveste fredag 13. var jeg så uheldig at jeg ble frastjålet lommeboka mi mens jeg trente (jeg hadde selvfølgelig klart å glemme lås akkurat i dag...)
Vis hele sitatet...
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan få midlertidig førerkort. Da kan du skaffe deg nytt førerkort til neste lønning heller. Men du trenger legitimasjon sammen med dette, så da må du eventuelt bruke bankkortet når du får det, eller pass om du har dette fra før av.
Vis hele sitatet...
Skal ta med passet til vegvesenet på mandag og skaffe meg midlertidlig førerkort. Problemet er at jeg ikke har jobb, og får dermed ingen lønning... eneste muligheten er å satse på å få noen kroner til jul.
Alkoholisert gamer
Uten at jeg har noe sikre kilder å sikte til:

Når jeg mistet lommeboken min, ringte jeg banken, og sperra kortene mine, og bestilte nye i samme slengen.
Bankkort kostet ikke noe å få tilsendt.

Dro til vegvesenet og fikk nytt førerkort uten å betale noe for det også.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Skal ta med passet til vegvesenet på mandag og skaffe meg midlertidlig førerkort. Problemet er at jeg ikke har jobb, og får dermed ingen lønning... eneste muligheten er å satse på å få noen kroner til jul.
Vis hele sitatet...
Du drar først til politiet og forteller at du har mistet førerkortet. Der får du printet du midlertidig bevis
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Du drar først til politiet og forteller at du har mistet førerkortet. Der får du printet du midlertidig bevis
Vis hele sitatet...
Etter jeg hadde bestilt førerkort når jeg hadde tatt lappen fikk jeg midlertidlig bevis hos vegvesenet. Tror du kan hente det på begge steder.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Etter jeg hadde bestilt førerkort når jeg hadde tatt lappen fikk jeg midlertidlig bevis hos vegvesenet. Tror du kan hente det på begge steder.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke spørre foreldrene dine om noen penger til å skaffe tilbake førerkortet, for de fleste er det ikke for mye å spørre om en 500,- lapp en gang i blant.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Bankkortet mitt sperret jeg med en gang, sjøl om det ikke hastet så veldig, var et VISA Electron med 50kr på

Skal dra ned til banken på mandag og høre med de. Er forresten Totens Sparebank.

Tenkte meg det var prisen på nytt førerkort... Litt kjipt, siden det er under en måned siden jeg fikk det.
Vis hele sitatet...
I Toten sparebank kan du trygt bestille nytt kort uten å betale for det.
Sitat av Exlr8 Vis innlegg
Kan du ikke spørre foreldrene dine om noen penger til å skaffe tilbake førerkortet, for de fleste er det ikke for mye å spørre om en 500,- lapp en gang i blant.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som bare kan spørre foreldrene sine om penger og få det når man trenger det. Jeg hadde bursdag for en måned siden, og det er snart jul. 2 gode grunner til å ikke få noe særlig støtte i den perioden her

Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
I Toten sparebank kan du trygt bestille nytt kort uten å betale for det.
Vis hele sitatet...
Godt å vite. Da ser det ut som om det kun er nytt førerkort og busskort jeg trenger å betale for
Ta på angel-eyes og dra til mor og far. Temmelig sikker på at de gir deg penger i en såpass urettferdig situasjon
UPDATE: En av de snille sjeler som finnes her i verden har funnet lommeboka mi og levert den inn. Pengene er dessverre tapt, men alt av kort er der

Glad for at det finnes noen snille sjeler her i verden som skjønner hvor vondt det er å miste en lommebok.
Grattis!

Har selv vert ute for det samme 2 ganger, ene gangen var på en festival og da fikk jeg igjen lommeboka i rødekors sitt hittegods, uten ølpenger seff.. :P og en annen gang mista jeg den på fylla i hjembygda, da fikk jeg den utlevert på nærbutikken med penger og alt oppi Klok av skade har jeg nå anskaffet med en egen "på byn" lommebok hvor jeg kun har med kontanter og bankkort.
Gratulerer!

Kan fortelle at jeg har mistet mobilen to ganger og begge gangen har jeg fått den igjen ved polis eller personen selv.

Jeg tror oddsen taler ganske stort mot.