Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1749
Hei, kjører nå en i5 2500k @ 4,5 ghz sammen med et ASUS 780.
Får latterlig dårlig FPS, 50-70 på medium, dette kortet burde jo ta bf4 ganske greit på ultra.

Har et 780 til, men ikke satt inn, venter på i7 haswell og nytt motherboard. Hvorfor får jeg så dritt FPS? Kjørte 90-120 med reference 7970, så det er jævla dritt.

Gleda meg til perfomance boost, men det eer bare crap
oppdatert drivere?
hadde 10-30 fps på ultra før jeg oppdaterte driverne, etterpå fikk jeg 80-120 fps med GTX680...
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Skal jeg ta beta driverne eller de litt eldre, men stabile?
De er uansett oppdatert, fikk med Batman (nyeste med kortet) Dette kjører jeg maxa ut med 120+ fps dropper ned til 90 i krevende situasjoner.
Sist endret av Oatre; 17. november 2013 kl. 00:34.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Min erfaring med nvidia sine drivere er at det aldri er noe problem med nye drivere. Så installer de nyeste beta driverne
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Er den nyeste driveren 331.65?

Kan nvidia lightboost ha noe å si?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Er den nyeste driveren 331.65?

Kan nvidia lightboost ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Nei, lightboost er en teknologi ment for når du spiller i 3d, men har ingen impact for performance siden det bare fungerer med monitorer med teknologien bygd inn for det.
Sist endret av Exlr8; 17. november 2013 kl. 01:24.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
Er den nyeste driveren 331.65?

Kan nvidia lightboost ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Jepp .
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Jeg bruker det, men spiller ikke i 3D, så da har jeg nyeste driver også da.
Jeg synes lyset blir mye finere når jeg bruker det
Ser for meg et troll som har vært inne på pc'n din og satt strømsparer i powerconfig.
Du får bare rote rundt til det fungerer, lykke til.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Ok, har fått litt problemer igjen. Kjører nå SLI 780.
Når jeg kjører Heaven benchmark maxa ut 100% ligger jeg på rundt 70 fps, kan gå opp til 170-180 fps. Begge korta yter rundt 85-88%, synes det er bra.

Når jeg spiller BF4 yter begge korta bare sånn 40-50%, hvorfor det?
Og blackflag virker det som fps'n er cappa på 64 eller noe, den går aldri over. Har vsync av såklart.

Kjører i7 4770k på 4ghz sammen med korta
Sist endret av Oatre; 23. november 2013 kl. 22:08.
Det er CPU intensivt.
Sist endret av SkyMarshal; 23. november 2013 kl. 22:21.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Hvorfor yter ikke CPUen mere enn 60% da? Den blir ikke noe for varm heller
AC BF er kappet til 60 fps så ikke merkelig at det er noe galt der. det burde ikke være noe problem med CPU til TS, for den saks skyld var den forgje CPUen din mer e nok for kortene. nesten ingen forskjell mellom 2000 til 4000 serien. TS last ned nyeste drivere og kjør på igjen, husk da også HK drivere og liknende
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Ja, da er vel AC greit da. Har nyeste GPU driver og HK drivere. Får se nå.
På heaven benchmark yter jo korta drit bra. Snakker også om medium grafikk på BF. Kjører 50-70 på noen maps forventer såklart bedre med skjermkort til 8k og cpu til 2,5k
Sist endret av Oatre; 23. november 2013 kl. 23:50.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ok, har fått litt problemer igjen. Kjører nå SLI 780.
Når jeg kjører Heaven benchmark maxa ut 100% ligger jeg på rundt 70 fps, kan gå opp til 170-180 fps. Begge korta yter rundt 85-88%, synes det er bra.

Når jeg spiller BF4 yter begge korta bare sånn 40-50%, hvorfor det?
Og blackflag virker det som fps'n er cappa på 64 eller noe, den går aldri over. Har vsync av såklart.

Kjører i7 4770k på 4ghz sammen med korta
Vis hele sitatet...
Sånn var det i starten med mitt 670 også. Ikke optimalisert drivere på verken 780 korta eller bf4. Ordner seg nok med tiden.
Sist endret av Rundballe`n; 24. november 2013 kl. 00:04.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Javel, men synes det er rart at i Heaven benchmarking yter korta bra, men i spill kjører de på 40-50% kanskje opp til max 60% noen ganger. Korta kunne jo kjørt seg varmere mot mere ytelse, tempsa ligge lavt de og.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Javel, men synes det er rart at i Heaven benchmarking yter korta bra, men i spill kjører de på 40-50% kanskje opp til max 60% noen ganger. Korta kunne jo kjørt seg varmere mot mere ytelse, tempsa ligge lavt de og.
Vis hele sitatet...
Har du testet noen andre spill enn bf4? Feks. bf3?
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
I BF3 yter begge korta 65% opptil 80 så det er jeg førnøyd med, ultra med 100-170 fps
Sitat av Oatre Vis innlegg
I BF3 yter begge korta 65% opptil 80 så det er jeg førnøyd med, ultra med 100-170 fps
Vis hele sitatet...
Og du klarer enda ikke dedusere at det er BF4 det er noe galt med?
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
jo, nå så




titegn
Sist endret av Oatre; 24. november 2013 kl. 12:53.
Last ned GeForce R331 Game Ready Driver og sjå om det hjelper.