Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1264
Hei, hver gang jeg skrur på laptoppen min så må jeg først snu den på hode, vis jeg ikke gjør det så er bare skjermen helt svart.

Jeg tenker at det er en eller flere løse ledninger eller kabler fra pc til skjerm. Noen som har hatt lignende problem?
Det kan vel ikke være så mye annet en noen løse ledninger, som du sier. Men da burde vel skjermen blitt svart etter at du har skrudd den på, og satt den normalt igjen?
Jeg lurer på hvor mange timer med frustrasjon det trengtes før du prøvde å skru den på opp-ned :P
Sitat av panserkuk Vis innlegg
Det kan vel ikke være så mye annet en noen løse ledninger, som du sier. Men da burde vel skjermen blitt svart etter at du har skrudd den på, og satt den normalt igjen?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat derfor jeg lurer på om det kan være andre greier enn løse ledninger. For. eks, pcen sto på i hele natt, skjermen ble aldri svart, så skrudd jeg av pcen (merk: lukket aldri skjermen), kommer tilbake å da må jeg snu dritten oppned får å få liv i skjermen igjen.

Sitat av Exlr8 Vis innlegg
Jeg lurer på hvor mange timer med frustrasjon det trengtes før du prøvde å skru den på opp-ned :P
Vis hele sitatet...
Tok vel ca en og en halv dag med banning å fortvilelse om å være uten pc i 4 uker vis den måtte på reprasjon før jeg ved en tilfeldighet skrur den på oppned å vist fan kom det ikke lys i skjermen :P
På de fleste laptop'er er det en liten bryter som registrerer om skjermen er klappet ned eller ikke (som regel en liten plastikkspiss som dytter ned en knapp). Sjekk om den er som den skal, fordi det kan godt hende det er denne du frigjør ved å snu maskinen opp ned...

.. fordi det er helt normalt at powerknapp'en er disablet når skjermen er nede.
Laptoppen min har ikke en sånn bryter, vet hva du mener siden min forrige laptop hadde en sånn.

Er en ASUS G53SW
Vel, det er garantert en detektor for når skjermen er lukket eller ikke uansett.. så om den ikke er synlig er den på innsiden.. og når du også måtte ta den opp ned for å få den ut av sovemodus er jeg villig til å vedde mye på at det er den som er problemet. Skru den opp og undersøk selv, det er ikke farlig

Løse kabler ville ikke gi som resultat at den konsekvent *alltid* virker opp-ned og aldri riktig vei.. da ville man fått mer tilfeldige resultat.
Sist endret av DumDiDum; 5. november 2013 kl. 18:00.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vel, det er garantert en detektor for når skjermen er lukket eller ikke uansett.. så om den ikke er synlig er den på innsiden.. og når du også måtte ta den opp ned for å få den ut av sovemodus er jeg villig til å vedde mye på at det er den som er problemet. Skru den opp og undersøk selv, det er ikke farlig

Løse kabler ville ikke gi som resultat at den konsekvent *alltid* virker opp-ned og aldri riktig vei.. da ville man fått mer tilfeldige resultat.
Vis hele sitatet...
Synes det er idiotisk av deg å be han om å skru opp pcen og undersøke selv, uten å i det hele tatt advare han om at hvis han gjør det, vil han også miste reklamasjon på pcen.
Han mister bare reklamasjon om han faktisk ødelegger den og verkstedet kan bevise det. Du blander med garanti.
kan vel prøve å endre hva som skjer når du klapper igjenn pc'en i windows før du begynner å mekke.
Om det skulle være bryteren som ser om skjermen er opnet eller ikke kan den slås av i windows..

Kontrollpanel -> Strøm alternaltiver -> Velg hva knappene gjør -> Endre "lukker skjermen\lokket" til "ingenting"
(noe i den duren, sitter på engelsk win7)