Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3340
Hei,

Jeg har lenge gått og hatt lyst til å prøve MDMA. En kompis sa at det var det råeste "partydopet". Har prøvd litt forskjellig før (kola, ecstacy, amf, hasj, marihuana og lsd), men kun på prøvestadiet.

Har hørt MDMA og ecstacy er ganske likt, men den gangen jeg prøvde ecstacy tror jeg ikke jeg hadde så stor virkning for det ligner ikke det jeg leser om her. Kan noen gi meg noen gode råd?
  • Hvor lenge bør man satse på å ha effekt?
    Er det veldig synlig for andre mennesker?
    Hvordan føles det i kroppen?
    Hvordan er "bakrusen"?
    Er det kun i pulverform, eller kan man få det ganske rent som piller?
    Er det trygt å ta det på fest med mange mennesker første gang?
    Og er det sant at det er sinnsykt å ha sex på MDMA?
    Kan det blandes med alkohol, eller bør man kun ta MDMA?
    Har det noe til felles med LSD?
    Og andre gode råd til første trip

Håper på mye positivt om MDMA, men hvis det er noe negativt jeg bør vite om er det veldig fint om dere kan fortelle meg om dette også..
Har du prøvd så mange rusmiddler, også kan du så lite om det som det virker som her?
No good!!


Bruk en uke eller et år på og les om rusmidler før du fortsetter utforskninga
Sist endret av Skralla1; 24. oktober 2011 kl. 13:56.
MDMA skal jo være hovedvirkestoffet i ecstacy, men blir ofte blandet ut med alt mulig tullball

forrige gang jeg var på intok jeg oralt. tol ca 1 time + før jeg kjente effekten og varte ca 4-5 timer vil jeg tro(mulig timedistortion:P)

er synlig da pupilene dine blir ganske tallerken :P

føltes ganske bra gitt ^^

merket ikke noe bakrus egentlig, men tror dette kan være ganske individuellt.

jeg fikk det som krystaller, knuste det opp å la det i en rizzla (vi snorta også et par linjer utover kvelden for å fylle på)

ville tatt det sammen med noen du kjenner godt å stoler på et sted du føler deg komfortabel og trygg første gang,

vet ikke med alkohol men Hasj/Weed virket som en ganske smooth kombo når vi tok, sykt digg med et stort og godt bongtrekk midt i trippen ^^

veldig vanskelig å beskrive følelsen i kroppen og sammenligninger med andre rusmidler syntes jeg,

husk å få i deg masse veske og lykke til ^^
Skralla: før lsd leste jeg meg ganske bra opp fordi dette var noe jeg var litt skeptisk til i utgangspunktet. De andre gangene har jeg fått det av folk jeg har stolt på, og da har de sagt hva som er effekten og bivirkningen av nettopp det stoffet jeg har fått. MDMA har vel aldri vært nevnt i det miljøet jeg var i når jeg prøvde disse stoffene - var i hovedsak kola det gikk i. Har heller ikke lest meg noe særlig opp på MDMA enda - tenkte det var like greit å få svar på disse spørsmålene først for å sjekke om det i det hele tatt er noe å sette seg inn i.. og det tror jeg det er Kan vel bruke ei uke eller to, men et år blir litt drøyt!
MDMA kan være en fantastisk flott og lærerik opplevelse, men det er alltid greit å gjøre litt research på forhånd. Det er fullt mulig å ha negative MDMA-opplevelser også, så det er greit å være forberedt på det også. Les MDMA-tråden her på forumet, sjekk info på siter som erowid og lycaeum.org. Synes også dokumentaren Ecstasy Rising var lærerik.
  • Hvor lenge bør man satse på å ha effekt?
    Rundt 3-6 timer.

    Er det veldig synlig for andre mennesker?
    Det spørs hvordan du oppfører deg, men du kan få ganske utvidet pupiller.

    Hvordan føles det i kroppen?
    Jeg kan ikke helt sette ord på hvordan det føles, men jeg vil si det er trolig en av de beste følelsene jeg har opplevd.

    Hvordan er "bakrusen"?
    Du kommer til deg selv igjen og er kanskje ikke like glad lengre, er nok veldig individuelt men jeg har ikke følt meg dårlig i etterkant, av kun MDMA.

    Er det kun i pulverform, eller kan man få det ganske rent som piller?
    Det er vell krystaller du bør gå for, men du kan få det ganske rent som piller også. Kjøp deg et EZ test-kit så slipper du å få i deg andre ting.

    Er det trygt å ta det på fest med mange mennesker første gang?
    Jeg ville anbefalt en annen setting, men det kan være en veldig fin opplevelse å ta det på fest også, men du vet jo ikke hvordan du kommer til å reagere siden det er jomfruturen

    Og er det sant at det er sinnsykt å ha sex på MDMA?
    .. alt føles utrolig godt ut og du blir veldig kosete, og det kan ta lengre tid før du kommer.

    Kan det blandes med alkohol, eller bør man kun ta MDMA?
    Det kan blandes, men husk å drikk vann i tillegg, da du kan bli veldig dehydrert.

    Har det noe til felles med LSD?
    Igrunn ikke.

    Gjør det med venner du føler deg trygge på og lykke til
Sist endret av Aaatcho; 24. oktober 2011 kl. 14:24.
Hvor lenge bør man satse på å ha effekt?
- 3-4 timer, ifølge Erowid. Jeg greier aldri å holde styr på tiden selv, haha.

Er det veldig synlig for andre mennesker?
- Jeg vil si det, ja. Det er iallefall veldig lett for et trent øye å se. Men det vil nok avhenge litt av dosen også. Enklere å holde kontroll på litt lavere doser, selvfølgelig. Dette er noen av tegnene:

- Stramming av ansiktsmuskler, inkludert rulling av tunge og kjeve.
- Nystagmus (rytmiske sideveis rykninger eller rulling med pupillene)
- Kjevekrampe og bruxisme («klapring», kjevegrimaser eller gnissel)
- Rastløshet
- Pupilleutvidelse
- Øyne som ruller bakover i hodet
- Forhøyet kroppstemperatur, svette

Hvordan føles det i kroppen?

Uh, Godt. Sanseinntrykk fra lys, farger, musikk forsterkes. Man føler gjerne intens glede/eufori og kjærlighet. Nærhet, forståelse og forbindelse til andre er også noe som følger med.

Hvordan er "bakrusen"?
- Det er veldig individuelt. Jeg vil tro at det også avhenger litt av dosen. Personlig syns jeg den er helt jævlig jo større mengde jeg har tatt. Får ikke sove selv om jeg er utrolig utmattet, greier ikke spise selv om jeg kjenner at jeg trenger næring og slike ting. Blir gjerne litt deprimert i en dag eller to før ting er som normalt igjen. På lavere doser takler jeg det helt fint. Da føles det mer ut som om jeg bare har sovet litt for lite.

Er det kun i pulverform, eller kan man få det ganske rent som piller?
Du kan få det i krystallform. Det er nok det tryggeste alternativet. Men selv ikke da kan du vite renheten, etter det jeg har hørt.

Er det trygt å ta det på fest med mange mennesker første gang?
- Jeg anbefaler deg å prøve det sammen med et par venner du stoler på første gang. Man vet aldri hvordan man kan reagere på slike stoffer før man har prøvd det. For å unngå at det plutselig blir en ubehagelig opplevelse er det greit med en smakeprøve.

Og er det sant at det er sinnsykt å ha sex på MDMA?
- Individuelt.

Kan det blandes med alkohol, eller bør man kun ta MDMA?
- Jeg anbefaler deg absolutt ikke å kombinere med alkohol. Les førstepost i tråden om MDMA her på forumet for mer informasjon. Dessuten har du ikke prøvd MDMA før. Kjenn først og fremst på den rusen før du velger å benytte deg av andre rusmidler samtidig. Blandingsrus er det ikke alltid man vet utfallet av.

Har det noe til felles med LSD?
- Stoffet likner kjemisk på meskalin og amfetamin. Det kan ha en mild psykedelisk virkning.

Tips:

- Ta med deg et par gode venner på turen
- Lag en spilleliste med passende musikk. Det har mye å si på stemningen
- Sett opp litt stilige lys, lamper og lignende
- Gå til innkjøp av forskjellige sportsdrikker
- Kaleidoskop og andre morsomme "leker"
- Tegneblokk og fargestifer!
- Lett mat som frukt, yoghurt osv (dere bør spise godt i forveien, dog)
- Godt humør og ingen bekymringer! Rusmidler bør brukes i medvind, ikke motvind.
Tusen takk for alle gode råd!

Hvis man skal ta det i pulverform eller som krystaller, må man da ha en egen vekt? eller får man det i doser? Har tenkt å prøve det sammen med en kompis, ingen av oss har erfaring med dette, og vi har vel heller ingen bekjente som det er naturlig å ta det sammen med...
Les her du : www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml Også kan du komme tilbake og få svar på det du eventuelt lurer på. Du har stort sett fått besvart spørsmålene som du skrev i første inlegg.

Du burde ha vekt, ettersom dosene måles mg