Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3153
[COLOR="Navy"]MDMA[/COLOR]

Hei, folkens.

Jeg har tatt dette stoffet (altså MDMA) opptil flere ganger, og laget et par rapporter her inne. Likevel vil jeg gjerne få anledningen til å fortelle om akkurat denne kvelden. Tror det kan være nyttig og lærerikt for mange nysgjerrige sjeler der ute. Denne posten er forøvrig ikke ment som noen moralpreken og viftende pekefinger, dog.

Jeg og kjæresten min (X) hadde huset for oss selv, og i den anleding gått til anskaffelse av 1g MDMA. Kvelden begynte relativt rolig ettersom vi begge mener at man må være i rett humør og rett setting. Klokken var vel rundt 11 da vi tok vår første smak. Det var fremdeles lyst, og vi satt oss ned med litt kakao og et pledd mens vi ventet på effekten av dette stoffet. Etterhvert som den euforiske følelsen bygget seg opp ble det til at vi tok mer og mer. Jepp, alle de kjente tegnene som intens glede, kjærlighe, nærhet, forståelse og forbindelse til hverandre og alt det der. Det var egentlig meningen å bare droppe et halvt gram, og ha resten liggende. Vel, det er ikke slik man tenker når man har lykke i pulverform (vi knuste krystallene) liggende rett ved nesa si.

Timene gikk, og jeg sverger på at ti timer var som ti minutter. Alt vi gjorde var i bunn og grunn å sitte i sofaen og prate med hverandre. En ting jeg gjerne vil påpeke er at denne rusen gjør at samtaler flyter så mye lettere. Alle tanker og følelser bare er så utrolig lett å formidle. Spesielt når man er sammen med det mennesket som betyr mest for deg i hele verden. Man får en slags "forbindelse" jeg ikke er i stand til å forklare. Likevel er dette ting man kan si i edru tilstand også. Kanskje det bare ikke passer seg sånn, eller at man ikke tenker over det? Med alkohol er det lett å dumpe ut med "feil" ting man har lett for å angre på etterpå. Slik føler jeg ikke at det er med MDMA. Vel, uansett.

Det gikk fra å være lyst til å bli mørkt til å bli lyst igjen. Vi kunne ikke tro hvor lenge vi hatt surret rundt, rett og slett. Ingen av oss hadde noe imot det, og vi avtalte å prate mer med hverandre til vanlig også. Det nærmest seg slutten på posen vår, og det var ikke lenge før vi hadde fått i oss 500mg hver. På et tidspunkt satt vi begge to og badet i svette. Jeg personlig er vandt til litt høye doser, og var i grunnen ganske rolig. X på sin side hadde først nå fått skikkelig funk og var helt i hundre. "Jeg er så borte nå jeg! Herreguud" og "Jeg kan ikke holde en samtale nå, jeg. Jeg henger ikke med i det hele tatt". Samt milde psykedeliske opplevelser. Den bekymringsfrie tilstanden min snudde seg litt da X faktisk spydde i kjøkkenvasken to ganger. De to siste droppene virket det ikke som om kroppen ville ha noe av, rett og slett. Selv om X insisterte på at alt var helt fantastisk og euforisk var det noe inni meg som sa at jeg måtte skjerpe meg og passe på kjæresten min.

Heldigvis ble det ikke mer spying, og jeg sørget bare for å passe på at X hadde det fint. Jeg mener jo at den beste tripkameraten man kan ha er de som betyr mest for deg, og som du kan være helt trygg på. Oppgaven man har da er å støtte hverandre og sørge for at begge to får en god "tur". Dessverre var det min tur til å få litt ubehag. Jepp, det har seg slik at det var umulig å pisse. Du sitter der og sitter der og sitter der. Etterhvert konkluderer du bare med at kroppen må ha glemt hvordan den gjør det. De som sier at det hjelper å visualisere Niagra falls eller en havnebølge tar feil. Det blir rett og slett slik at du ikke gidder å sitte der lenger. Selv om du kanskje bare prøvde i et minutt eller to. Mens kjæresten min lå og sov i sengen min surret jeg rundt i huset mens jeg svettet og skar tenner. Har lagt merke til at jeg gnisser mye tenner når jeg blir veldig gira eller stresset, nemlig. Når vi satt og slappet av var det faktisk ikke så mye av det.

Dette resulterte så klart vi tanker som "kommer jeg noen gang til å fungere som normalt?!" og en oppspist og nærmest hoven munn. Jeg har hittil omtrent ikke spist på fire dager ettersom matlysten ikke akkurat jobber på høygir. Samt dette med munnen da. Så folkens, disse tingene jeg har nevnt i posten min er noe som kan forekomme. Derfor er det kjekt å bite seg merke i det, og jeg har et par tips på lager som muligens kan hjelpe.

- Les og lær om alle bivirkninger så du vet sånn noenlunde hva du kan forvente. Både positive og negative. Jeg har erfart at man ofte blir redd rett og slett fordi man ikke vet helt hvordan rusen føles og har litt feil forventinger. Noter deg også at opplevelse i rapporter er subjektive. Vi reagerer forskjellig på ulike stoffer.

- Dette er lett å si, selvføleglig. Men prøv å slappe av. Hvis man girer seg opp, eller girer hverandre opp kan man lett få en bad trip. Dette forekommer ofte når man sitter og prater om ulike symptomer, for eksempel. Det er vanlig å gnisse tenner og det er vanlig å svette. Min tankegang her er å bare "go with it", rett og slett. Det er slik du vil føle det i noen timer, men ikke for resten av livet ditt.

- Less is more. Jeg legger merke til at det er utrolig lett å bare forsyne seg når man er på oppturen. Derfor er mitt tips å bare ha den planlagte dosen liggende. Ikke mer!

Det var vel det. Kan trygt si at det var veldig intenst, og en god del hakk over dosen jeg vanligvis ville foretrekke. Likevel er det ikke noe jeg angrer på, og jeg er en erfaring rikere. Ja, det var helt klart slitsomt men det var like fantastisk som det pleier! Håper den rapporten var til nytte for noen der ute

Slenger ved et youtubeklipp av sangen vi hørte mye på under turen.

http://www.youtube.com/watch?v=QtovqcYKW2Y
Fin historie, men for guds skyld, SPIS NOE! I det minste hell nedpå med melk og multivitaminer og Omega-3. C-vitaminer er også genialt. Om du går 4 dager uten mat etter en turekveld vil nedturen bli 5 ganger verre, og regenereringen av serotonin vil gå med sneglefart.

Har ingen tips mot svette, men tanngnissing kan du effektivt bekjempe ved å kjøpe magnesium.

F.eks har du noe som heter Nycoplus Ledd tror jeg, som egentlig er for gamle folk som trener, og fjerner spenningen i musklene eller noe. Tablettene er på 500mg(?) og jeg bruker å ta en hver andre time om jeg turer på noe som gir meg problemer med kjeven. Har blitt en fast del av turearsenalet mitt etter jeg oppdaget det.

Et annet tips er å legge hodet bak og la kjeven slappe helt av med munnen på vidt gap i 15 sekunder. Du kan dog ikke gjøre dette blant folk som ikke vet hva du driver med, siden du ser tilbakestående ut mens du gjør det. Unngå også koffein, egentlig av mange grunner, men det har jeg lagt merke til gir mye mer spenning i kjeven når man turer allerede. Alkohol er også noe du vil unngå om du prøver å være diské med kjeveaktivitet. Ikke fordi det gjør det verre, men fordi du blir mindre bevisst på det, som kan føre til at du går rundt med turetryne på et sted du burde ta deg sammen.

GOD TUR!
Skrillex's Avatar
Trådstarter
Tusen tusen takk for tips! De var veldig nyttige alle sammen.
Jeg forsøker å presse i meg noe, ja. Men så sliter jeg dessverre litt med mat og sånt fra før, da. Som gjør det hele litt verre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fin tripprapport!
Jeg røyker meg alltid ned igjen og steker en burger før jeg legger meg. God varm frokost er heller ikke dumt dagen etter! : )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sliter også med matlysten nå. Tok to dråper LSD og rundt 300mg natt til søndag, og alt jeg har klart å fått i meg siden, er to brødskiver. De siste dagene nå har jeg kaldsvettet på nattet og spydd noen ganger, men det tror jeg har mer å gjøre med at jeg nettopp bestemte meg for å ta en pause fra cannabis. Skal spise en bedre julemiddag med familien etterpå, så da satser jeg på at jeg ihvertfall får i meg nok mat til at de ikke blir mistenksomme.