Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1869
Hallo noen som vet om en bra nettverks monitor, som sjekker ping?
Sitat av Notrik Vis innlegg
Vis hele sitatet...
det der var dårlig greier.....
ping www.vg.no -t >> c: \ping.txt ?? du kan også sjekke ut cacti(cacti.net) med smokeping plugin: http://docs.cacti.net/_media/userplu...ing.jpg?cache=
Hva skal du pinge mot?
Jeg skal sjekke pingen på forskjellige datamskiner på nettverket mitt
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
"sjekke pingen" tilsier meg at du ikke har snøring på hva du er ute etter.

Er du ute etter en total overvåkings-suite eller noe som "LOL HAR JEG LATENCY?!"
Smokeping.
sjekke pingen.. javel.
Tror kanskje du skulle ha hatt MRTG opp å gå jeg.
Dette er vel en grei monitorsuite.
Det jeg mener er at, jeg tror en av leieboerne mine laster ned 24/7, så jeg vil gjerne se hvor mye av nettverket han tar.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Det jeg mener er at, jeg tror en av leieboerne mine laster ned 24/7, så jeg vil gjerne se hvor mye av nettverket han tar.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med ping å gjøre.

Sett opp en fornuftig routerløsning ala pfsense og begrens og isoler hver og en av leieboerne til en praktisk hastighet.
Ta en titt på multiping, artig lite verktøy.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Ta en titt på multiping, artig lite verktøy.
Vis hele sitatet...
Multipings område er vel for endebruker til å sjekke x antall WAN-hosts for hvem som gir best ytelse og latency slik at endebrukeren kan bestemme hvem han skal koble seg mot.
Kva type router har du?
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Okei, om jeg kan spørre har du en server stående? Uansett, det er bare et valg som faktisk funker og har fullt av muligheter. NAGIOS

Dette er alt du trenger. Kjører det selv og passer på hele nettverket mitt. Du kan legge til forskjellige tjenester for overvåking og andre tjenester for å tilpasse ditt behov.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Okei, om jeg kan spørre har du en server stående? Uansett, det er bare et valg som faktisk funker og har fullt av muligheter. NAGIOS

Dette er alt du trenger. Kjører det selv og passer på hele nettverket mitt. Du kan legge til forskjellige tjenester for overvåking og andre tjenester for å tilpasse ditt behov.
Vis hele sitatet...
Nagios gjør overvåking ja, beklageligvis er TS helt å bærtur når det kommer til å formulere seg og det virker med som han er ute etter throttling enn overvåking.