Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5097
ble tatt med mellom 6-800 xanax ksalol og valium bensedin for noen dager siden(halvparten av hver ca), de hadde razzia mens jeg var vekke. Noen som vet ca straffen på den mengden?

Aldri sonet før, ikke lenke eller noe, har fått 2 bøter som ble lagt sammen som en, en gang hadde de razzia for 3-4 år siden og fant bare noen xtc piller og hasj og annet smått, det kom ikke på rullebladet men det at jeg hadde THC i systemet kom på rulleblad og fikk 2k bot for den, whatever. ca 18 mnd siden meg og en venn ble tatt med en tapetkniv, han fikk 8k jeg fikk 10k pga sammenslått med den gamle boten min. jeg skal tilstå alt og samarbeide fullt, men når det er snakk om 800 benzo så er det vel ikke sjans for å slippe å sone ubetinget et par mnd? har noen liknende erfaringer? stresser ikke noen plass, tenker jeg trenger litt tvangsinnleggelse der jeg kan rehabiliteres siden jeg dør snart her ute.

Dette tok plass i stavanger forresten.
Sist endret av ttt123; 12. januar 2020 kl. 21:43. Grunn: glemte å skrive sted
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt med 90 piller ulovlig xanor for mange år siden, fikk 4 måneder. Jeg hadde ikke rent ruleblad, men var første gangen jeg ble tatt med ulovlig medisin. Jeg regner med du kan få fikset deg fotlenke, å sone på den måten. idk. lykke til.
Trådstarter
48 3
Fotlenke for hele straffen? har jo 2 ting på rullebladet og er 22 år, ingen jobb og utdnning de trenger å ta hensyn til.
Snakk med en advokat. Kanskje du kan sone en Paragraf 12?
Meg bekjent må du ha jobb eller utdanning å gå til om du skal få fotlenke. Går du til oppfølging for rusproblematikk? I beste fall tror jeg du kan håpe på sone hele eller deler av straffen i rusinstitusjon, men det kommer an på uttalese fra fastlege, ruskonsulent etc.
Anonym bruker
"Uvøren Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk 6 mnd for 1200 rivotril. Du får fengsel.
Trådstarter
48 3
Men hadde du mange dommer eller noen andre saker oppå det? var det til salg eller personlig bruk,
Anonym bruker
"Uvøren Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble dømt for oppbevaring. Du har ikke 800 piller til deg selv for personlig bruk, sier jo nesten seg selv.
Jeg hadde en dom fra før.
R.i.p 23.04.2021
Sefølgelig kan man ha 800 piller til eget bruk..det er billigere og kjøpe Bulk og da slipper man og stresse hele tiden.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Sefølgelig kan man ha 800 piller til eget bruk..det er billigere og kjøpe Bulk og da slipper man og stresse hele tiden.
Vis hele sitatet...
Selv om det er billigere å kjøpe bulk så spiller det ingen rolle i politiet og rettens øyne.
Visst jeg blir tatt med 10kg hasj og sier det er til eget bruk fordi jeg fikk det for 300k kontra å kjøpe en hundre plate hver mnd som blir dyrere i lengden, tror du retten eller politiet tror meg da? Nei.

Så lenge du ikke blir dømt for salg noe jeg ikke tror du blir(så lenge du ikke har salgsmeldinger som kommer fra deg..) så tipper jeg du får 4-5mnd.
Har et par spørsmål her.

Om en kompis hypotetisk blir tatt for 700 piller med uspesifisert benzo, 50 tramadol og en plate:

Har 5 sivil lov til å slenge han i bakken for så å tvinge til seg fingeravtrykk på mobilen? Jævlig dumt av kompis å ikke kun ha kode..

Er det mulig for kompis å få fotlenke eller dritmange timer samfunnsstraff hvis han får seg jobb og går i rusbehandling?
Eller snakker vi halvt-helt år ferie?
Sist endret av krystallkongen; 13. januar 2020 kl. 17:06.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har et par spørsmål her.

Om en kompis hypotetisk blir tatt for 700 piller med uspesifisert benzo, 50 tramadol og en plate:

Har 5 sivil lov til å slenge han i bakken for så å tvinge til seg fingeravtrykk på mobilen? Jævlig dumt av kompis å ikke kun ha kode..

Er det mulig for kompis å få fotlenke eller dritmange timer samfunnsstraff hvis han får seg jobb og går i rusbehandling?
Eller snakker vi halvt-helt år ferie?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan reglene er i forhold til det med mobilen. Men nei, tror det skal bli vanskelig å få fotlenke/samfunnstraff her.
Jobb, bolig og rusfrihet så kanskje.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Vet ikke hvordan reglene er i forhold til det med mobilen. Men nei, tror det skal bli vanskelig å få fotlenke/samfunnstraff her.
Jobb, bolig og rusfrihet så kanskje.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Tiden får vise
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har et par spørsmål her.
Har 5 sivil lov til å slenge han i bakken for så å tvinge til seg fingeravtrykk på mobilen? Jævlig dumt av kompis å ikke kun ha kode..
Vis hele sitatet...
Ja. Stortinget åpnet for det for noen år siden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-blir-misbrukt
Ble du også tatt med 800 xans og diazer? Blir morsomt å se utfallet på hver av sakene våres. 790 for å være eksakt. Tipper 3-4 mnd
Blir fengsel. Nesten garrantert
Trådstarter
48 3
når dere sier fengsel mener dere bettinga eller ubettinga?
Fengsel er ubetinget
Sitat av ttt123 Vis innlegg
Fotlenke for hele straffen? har jo 2 ting på rullebladet og er 22 år, ingen jobb og utdnning de trenger å ta hensyn til.
Vis hele sitatet...
Sitat kriminalomsorgen.no:
"Når man soner med elektronisk kontroll må man være i arbeid, gå på skole, studere eller ha annen form for sysselsetting."
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Har et par spørsmål her.

Om en kompis hypotetisk blir tatt for 700 piller med uspesifisert benzo, 50 tramadol og en plate:

Har 5 sivil lov til å slenge han i bakken for så å tvinge til seg fingeravtrykk på mobilen? Jævlig dumt av kompis å ikke kun ha kode..

Er det mulig for kompis å få fotlenke eller dritmange timer samfunnsstraff hvis han får seg jobb og går i rusbehandling?
Eller snakker vi halvt-helt år ferie?
Vis hele sitatet...
Jeg ble tatt med 20 tusen ish benzo og 700g hasj og ble dømt til 400 timer samfunnsstraff, så det er absolutt mulig.
Sitat av sondriz Vis innlegg
Ja. Stortinget åpnet for det for noen år siden.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-blir-misbrukt
Vis hele sitatet...
Kan ikke repeteres ofte nok - bruk ALDRI fingeravtrykk eller FacID på telefonen - koden kan de ikke tvinge ut av deg.

Her er jeg usikker, men er det slik at politi/påtalemyndighet ikke kan tvinge deg å oppgi informasjon som inkriminerer deg selv eller nære familiemedlemmer? (Mulig jeg blander med USA og deres 5. grunnlovstillegg her)
Altså, man må ikke være i arbeid for å sone med fotlenke. Er selv ufør, men fikk sone med fotlenke. De ordnet aktivitet for meg. Fikk jobbe noen timer på Fretex hver dag