Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1821
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som tittelen spør:
Vil 30 mg valium være bedre for leveren og kroppen generelt enn 30 mg imovane, dagen derpå?
Ingen er bra for levra, men ingen av dem er utpreget dårlige heller.
Tror ikke det spiller så mye rolle, men gå for Valium du.

Hvorfor antar du forresten at en av dem er verre for leveren enn den andre?

Og hvorfor er dette en målestokk du velger å bruke?
Vil det ikke være mer relevant å spørre hvem som er farligst for hjernen og nervesystemet? Eller i kombinasjon med andre stoffer?

Hepatotoksisitet er sjeldent og lite sannsynlig med begge to.
Det er ikke levra du først og fremst trenger å bekymre deg for med denne typen stoffer.

Zopiklon (Imovane) har noen flere rapporter som peker i en retning av at gjentatt bruk kan skade levra... på rotter. Det er få rapporter på leverskade hos mennesker.
Diazepam (Valium) har flere toksikologiske undersøkelser på baken, så jeg kan med større sikkerhet si at dette er lite skadelig for levra, sammenliknet med mye annet.

Alt er jo relativt.

Tilfeller av akutt eller kronisk leverskade på grunn av disse medikamentene er knyttet til individuelle forskjeller i leverfunksjon;
underliggende leverskade eller leversykdom, kombinasjonsbruk, levermetabolisme som avviker fra normalen, og så videre.

Du nevner ikke noe om dette, men hvis du har nedsatt leverfunksjon, vær klar over at ting som brytes ned i levra, vil holde seg lengre i omløp.
Har du kraftig nedsatt leverfunksjon, er det ganske mye du bør styre unna egentlig, inkludert potetgull og Paracet.

Og da blir dette en samtale du bør ha med legen din, ikke fremmede på Internett.
Dette minne meg litt om heroinavhengige som helst vil spise økologisk mat, eller folk som tro de blir sunnere av å spise en salat ved siden av en dobbel big Mack meny med coca cola.
Ingen ting galt med de økologiske grønnsakene vi dyrker til våre familie, for all del. Skulle hele verden spise økologisk måtte nok en del mennesker sulte.
Dette var en stor digresjon, så tilbake ti TS sitt spørsmål. Det vil ikke påvirke deg eller din lever, som er en del av deg, nevneverdig om du gjør det i liten grad og kontrollert .
Klem fra Betty
Ikke noe å bekymre seg for noen av delene for lever eller nyre, hvertfall vist du baree tar de to tingene eller bare en av de. Jeg ville kost meg og hatt en rolig dag nå om jeg var deg.

s
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker det å ta flere imovane i slengen? Jeg tar alltid bare én. Skyller ned med alkohol og venter 3 timer til jeg tar neste. Vil rusen bli sterkere om jeg tar tre imovane i samme slengen?
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Dette minne meg litt om heroinavhengige som helst vil spise økologisk mat, eller folk som tro de blir sunnere av å spise en salat ved siden av en dobbel big Mack meny med coca cola.
Ingen ting galt med de økologiske grønnsakene vi dyrker til våre familie, for all del. Skulle hele verden spise økologisk måtte nok en del mennesker sulte.
Dette var en stor digresjon, så tilbake ti TS sitt spørsmål. Det vil ikke påvirke deg eller din lever, som er en del av deg, nevneverdig om du gjør det i liten grad og kontrollert .
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...

Det er bare i Norge jeg ser at folk bestiller dobbel cheeseburger med dobbel ost også en cola light til drikke, altså ikke diabetikere..
Liksom toppen av ironi