Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 887
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er på nedtrapping og mærker at det blir hardere og hardere...

trenger en solskinnshistorie om noen som har klart det greit.... hva har jeg i vente av abstinenser osv ved seonering?

hilsen bekymret mann i 30 årene
Har bare et råd og det er at du bør bruke god tid og trappe forholdsvis sakte ned. Bruk så god tid at du rekker å stabilisere deg på en dagsdose før du trapper ned enda mer.
Ellers gjør du det tøffere enn nødvendig for seg selv og da er det fort gjort å sprekke!
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Veit ikke om legene er med på noe annet enn nedtrappingsplanen de har satt opp. Den er langsom , men er et sted i livet med lite motivasjon. Kunne tenke meg og stå på denne dosen jeg har kommet ned på en stund til jeg har meir styrke og motivasjon, men de tror at alt går så jækla bra.., hva kan jeg si til legen får at han skal forstå at en pause på denne dosen er avgjørende får og ikke sprekke snart
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker får svar :-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veit ikke om legene er med på noe annet enn nedtrappingsplanen de har satt opp. Den er langsom , men er et sted i livet med lite motivasjon. Kunne tenke meg og stå på denne dosen jeg har kommet ned på en stund til jeg har meir styrke og motivasjon, men de tror at alt går så jækla bra.., hva kan jeg si til legen får at han skal forstå at en pause på denne dosen er avgjørende får og ikke sprekke snart
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at de fleste leder er opptatt av og ikke trappe ned for fort når det kommer til sub. Vet mange i LAR som har måtte kranglet seg til lavere doser.

Holder vel sikkert bare å si at du ikke er klar for lavere dose på nåværende tidspunkt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva kan jeg si til legen får at han skal forstå at en pause på denne dosen er avgjørende får og ikke sprekke snart
Vis hele sitatet...
Jeg er så heldig at min ruskonsulent og legen som følger meg opp etter avrusning er veldig forståelsesfulle. Legen jobber på en avrusningsklinikk og vet at det å trappe ned og bli rusfri er en prosess som ikke må forhastes!

Si til legen din at du kjenner på kroppen + psyken at du ikke får god nok tid til å stabiliseres på dosene og at du synes det går for fort.
Russuget har begynt å melde seg? Si, som du skriver over, at du er redd for å sprekke om dere ikke bruker bedre tid og det er jo ikke hensiktsmessig i det hele tatt. De som styrer utdelingen av Subutex til deg skjønner vel dette?

Vær ærlig rett og slett
Sist endret av krystallkongen; 19. januar 2020 kl. 01:37.
Bare vær ærlig til legen, har trappet ned fra 24mg sub til 0 på et års tid 2 ganger før uten store påkjenninger, benyttet meg av temgesic når jeg var kommet ned til 4mg, trappet der etter ned 0.2 mg om gangen. Tålmodighet og ærlighet i forhold til lege har vært nøkkelen for meg. Stå på og tenk at dette klarer du, om hjernen din stritter imot kan det være at du ikke er klar for det enda.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aleneass:

åssen var det å seponere? er mer redd får det psykiske enn får det fysiske
Jeg vil bare anbefale deg å si akkurat det du sa til oss, til legen, nå må du bremse litt for å unngå sprekk og tilbakefall. Lykke til. Skulle ønske jeg kunne slutte også.

s