Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5698
Hei!

Hvis man er dømt til 5mnd fengsel for seksuell omgang med barn under 16 år, hvilket sikkerhetsnivå havner man på da? Er man plassert rett på soningsinstutisjon fordi det er en relativt lav dom?
Noen som kan si noe ca?

vil legge til at dette ikke gjelder meg selv
Sist endret av huninini; 24. desember 2019 kl. 08:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er nok åpen soning vil jeg tippe hvertfall.

Tips : Pass på at folk ikke får peiling på at det er snakk om pedofili, slike folk får gjerne juling, selv innenfor murene.
Sitat av NiFlex Vis innlegg
Dette er nok åpen soning vil jeg tippe hvertfall.

Tips : Pass på at folk ikke får peiling på at det er snakk om pedofili, slike folk får gjerne juling, selv innenfor murene.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noe i åpningstråden som tilsier pedofili....
Pedofili er at en "voksen" har seksuell omgang med noen under 16år.

TS skriver at vedkommende det er snakk om er dømt pga seksuell omgang med barn. Det er pedofili.

Hva mener du må til for at det kalles pedofili?
Sist endret av Sondre; 24. desember 2019 kl. 13:07.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Pedofili er at en "voksen" har seksuell omgang med noen under 16år.
Vis hele sitatet...
Nei!

Det er at en voksen har seksuell omgang med noe som er prepupertal.
Sitat av BAN Vis innlegg
Nei!

Det er at en voksen har seksuell omgang med noe som er prepupertal.
Vis hele sitatet...
Hebefili - tiltrekning av folk alder 12-14-15-16

Pedofili - tiltrekning av prepubertale barn , altså før de når puberteten tror jeg

De blir ofte mikset , og kalt pedofili

Er ikke pedofili om en 17 åring har sex med en 14 åring , men det er likevel straffbart siden dem personen er under 16

Ikke skyt meg om jeg tar feil

Men hva vet vi , kanskje TS er 40 år pedofil liker tenåringer , eller om det er snakk om 19 åring sex med 15 åring
Er ikke de kategoriene bare et forsøk på å gjøre noe usmakelig litt mer smakelig?
Rimelig sikker på at domfelte ikke klarer å få slike kategorier gjenkjent, det er nok forskere innenfor emnet som har giddet å stå for.

Det at de innsatte ikke nevneverdig bryr seg om slike distinksjoner er vel bare mer bevis på at kategoriene ikke ble oppfunnet innenfor murene..
Seksuell lavalder er forskjellig omkring i verden. Du blir ikke pedofil om du drar til callifornia og har sex med en på 17....

Poenget mitt er uansett at TS ikke gir noe slags innformasjon som vi kan bruke. Alt vi vet er at noen har blitt dømt til en veldig mild dom som ikke tyder på at det er snakk om voldtekt av småunger...
Trådstarter
6 2
Her er det ETT svar på det jeg spurte om ja. Siden dere spør, så lurer jeg på hvordan straff han som voldtok MEG får.
Han får åpen soning.

Var 18 år og delte rom på åpen soning med en som hadde seksuell omgang med noen som var under 16. Han fikk to år, men hadde ingen annen dom fra før så spilte vel en rolle. Slike mennesker blir sterkt mislikt i fengslet, sammen med de som banker barn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av huninini Vis innlegg
Her er det ETT svar på det jeg spurte om ja. Siden dere spør, så lurer jeg på hvordan straff han som voldtok MEG får.
Vis hele sitatet...
Komplekse spørsmål har sjeldan enkle svar.

Det er stor skilnad på valdtekt og frivillig seksuell omgang med person under 16 år. Valdtekt starter på fire års fengesel, og at offeret er mindreårig er straffeskjerpande omstende. Dvs. at du fort snakker om 5-6 år. Om det er andre skjerpande element, så kan du legge til for det.

I motsett fall, det der snakk om seksuell omgang med nokon under 16 år, utan andre spesielle moment, snakker du om eit halvår og oppover som straff.

Kort sagt - det er ein grunn til at vi har domstoler, ikkje bare ein tabell over straff.

Når du i opningsinnlegget skriv at det er snakk om fem månader, så kan vi langt på veg utelukke at han er dømd for valdtekt - med mindre det føreligg eksepsjonelle omstende.
Sist endret av vidarlo; 25. desember 2019 kl. 21:26.
Men synes det er rart at han får fem mnd om han voldtok deg? Voldtekt blir straffet ganske hardt.. Noe som skurrer ja
For å svare på spørsmålet så er 5mnd ganske lav straff. Soning i åpent fengsel er nok det som blir resultatet. Det har også noe å si om han er gjenganger i fengsel. Hvis dette ikke er den eneste straffen han hsr de siste 5-10 åra, så blir det soning i lavsikkerhets-fengsel.
Er han dømt før og er en gjenganger vil han havne i lukket fengsel.

Pedofili er seksuell omgang med mindreårige. Om de mindreårige er 13 eller 5år har vel ingen betydning. Det er pedofili.

Hebefil??? Er det noe pedofile har funnet på for å ikke få juling eller?

Jeg skjønner godt at hvis en 17åring har sex med en 15åring så er det litt på kanten å dømme noen for, men i det hele og store er det pedofili om h*n er 17 eller 70.

En dommer vil legge vekt på at begge er jevngamle. Selv om det faktisk er pedofili, vil en dommer konkludere med at det er uskyldig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hebefil??? Er det noe pedofile har funnet på for å ikke få juling eller?
Vis hele sitatet...
Frå wikipedia:
Pedophilia (alternatively spelt paedophilia) is a psychiatric disorder in which an adult or older adolescent experiences a primary or exclusive sexual attraction to prepubescent children.
Vis hele sitatet...
Det er mao. noko fagpersoner har funne på for å kunne skilje ulike seksuelle tiltrekninger. Pedo er samme forstavelse som du har i t.d. pediatri, som grovt sett er den medisinske læra om born.
Sitat av Sondre Vis innlegg
For å svare på spørsmålet så er 5mnd ganske lav straff. Soning i åpent fengsel er nok det som blir resultatet. Det har også noe å si om han er gjenganger i fengsel. Hvis dette ikke er den eneste straffen han hsr de siste 5-10 åra, så blir det soning i lavsikkerhets-fengsel.
Er han dømt før og er en gjenganger vil han havne i lukket fengsel.

Pedofili er seksuell omgang med mindreårige. Om de mindreårige er 13 eller 5år har vel ingen betydning. Det er pedofili.

Hebefil??? Er det noe pedofile har funnet på for å ikke få juling eller?

Jeg skjønner godt at hvis en 17åring har sex med en 15åring så er det litt på kanten å dømme noen for, men i det hele og store er det pedofili om h*n er 17 eller 70.

En dommer vil legge vekt på at begge er jevngamle. Selv om det faktisk er pedofili, vil en dommer konkludere med at det er uskyldig.
Vis hele sitatet...
Pedofili er sexuell tiltrekning mot barn. Seksuellt overgrep er seksuellt overgrep
Sitat av anonanon Vis innlegg
Pedofili er sexuell tiltrekning mot barn. Seksuellt overgrep er seksuellt overgrep
Vis hele sitatet...
Ja. Den seksuelle lavalder i norge er 16år. Hvis en voksen (altså over 18) forgriper seg på på noen under 16. Så er dette pedofili.

Om en 16 og 15 åring ligger sammen blir det brukt skjønn.

I norge er det slik at man er myndig når man er 18. Likevel er den seksuelle lavalder 16. Og maan kan fengsles allerede som 15åring. Som regel blir så unge dømte sendt til instutisjon.

Skal man definere pedofili som er seksuell omgang med barn. Må man først bedømme hva som er barn. Der har vi ganske klare rammer. At det heter noe annet om man har sex med 12-13-14 åringer er jo bare tull. De er barn, eller ungdom. De regnes hvertfall som barn.

Ufrivillig sex og voldtekt blir noe litt annet. Men voksne "hjernevasker" lett et lite barn. Så pedofili og voldtekt går litt hånd i hånd
Sist endret av Sondre; 26. desember 2019 kl. 00:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sondre Vis innlegg
Ja. Den seksuelle lavalder i norge er 16år. Hvis en voksen (altså over 18) forgriper seg på på noen under 16. Så er dette pedofili.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikkje det. Pedofili er ikkje overgrep. Pedofili er seksuell tenning på unger under pubertetsalderen. Du kan utmerka fint begå overgrep utan å vere pedofil, og du kan vere pedofil utan å begå overgrep.

Du står fritt til å sjekke definisjonane om du vil.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Skal man definere pedofili som er seksuell omgang med barn. Må man først bedømme hva som er barn. Der har vi ganske klare rammer. At det heter noe annet om man har sex med 12-13-14 åringer er jo bare tull. De er barn, eller ungdom. De regnes hvertfall som barn.
Vis hele sitatet...
I medisinen er ikkje ei fast aldersgrense hensiktsmessig, ettersom folk har forskjellig utvikling. Difor er det meir fornuftig å snakke om prepubertale vs. pubertale unger. Myndigheitsalderen på 18 (og seksuell lågalder på 16) er sett ut frå at dei fleste på det tidspunktet er i stand til å ta ansvar for eigne handlinger, slik at ei individuell vurdering ikkje er nødvendig.

Om du skal diagnostisere nokon med pedofili er åpenbart individuell vurdering påkrevd.

At du insisterer på å redefinere ord slik du vil tilfører ikkje debatten eit forbanna komma.
Trådstarter
6 2
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Komplekse spørsmål har sjeldan enkle svar.

Det er stor skilnad på valdtekt og frivillig seksuell omgang med person under 16 år. Valdtekt starter på fire års fengesel, og at offeret er mindreårig er straffeskjerpande omstende. Dvs. at du fort snakker om 5-6 år. Om det er andre skjerpande element, så kan du legge til for det.

I motsett fall, det der snakk om seksuell omgang med nokon under 16 år, utan andre spesielle moment, snakker du om eit halvår og oppover som straff.

Kort sagt - det er ein grunn til at vi har domstoler, ikkje bare ein tabell over straff.

Når du i opningsinnlegget skriv at det er snakk om fem månader, så kan vi langt på veg utelukke at han er dømd for valdtekt - med mindre det føreligg eksepsjonelle omstende.
Vis hele sitatet...
Her er det lov å bruke hue litt. Han voldtok meg og det han vet han godt. Han er ikke dømt for det fordi det ikke fantes nok bevis fordi det er mange år siden. Mener du at alle voldtekstmenn som ikke blir dømt pga bevis, er uskyldige hele gjengen?

Er vel ikke så mye annet å forvente av dette forumet. Svært få som faktisk svarer på spørsmålet og alle andre er ute og kjøre.
Sist endret av huninini; 26. desember 2019 kl. 14:03.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av huninini Vis innlegg
Her er det lov å bruke hue litt. Han voldtok meg og det han vet han godt. Han er ikke dømt for det fordi det ikke fantes nok bevis fordi det er mange år siden. Mener du at alle voldtekstmenn som ikke blir dømt pga bevis, er uskyldige hele gjengen?
Vis hele sitatet...
Nei, og det var heller ikkje det eg skreiv. Men når du spør om straff, så er jo det åpenbart at det er kva han er dømt for som er avgjerande, ikkje kva han ikkje er dømt for.

Ein kan alltids diskutere om rettssystemet fungerer godt i slike saker, men det var altså ikkje det du tok opp her.

Og ja; de jure er folk som ikkje er dømde, eventuelt frikjende utvilsomt uskuldige. Det er ein av bjelkane i rettsstaten; ingen skal straffast utan etter lov og dom, og du er uskuldig inntil retten har konkludert med det motsette.
Trådstarter
6 2
Fortsatt lov å bruke hue. Ettersom det virker vanskelig så skal jeg hjelpe deg:

"Hei!

Hvis man er dømt til 5mnd fengsel for seksuell omgang med barn under 16 år, hvilket sikkerhetsnivå havner man på da? Er man plassert rett på soningsinstutisjon fordi det er en relativt lav dom?
Noen som kan si noe ca?

vil legge til at dette ikke gjelder meg selv
Sist endret av huninini; 2 dager siden kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg."

HER er spørsmålet og all informasjon som trengs.

Don't do drugs, kids! Du drar debatten langt ut i hælvette. Hva er poenget med det? Spørsmålet er om sikkerhetsnivå på fengselsstraff.
Sist endret av huninini; 26. desember 2019 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får ikke bedre svar av å være ufyselig.

Sikkerhetsnivået vil være ca lavt, dersom han ikke er dømt for lignende tidligere.
Sist endret av SkammeligNykter; 26. desember 2019 kl. 14:14.
Trådstarter
6 2
Vanskelig å være hyggelig når folk er så grunnleggende idioter.
Sitat av huninini Vis innlegg
Fortsatt lov å bruke hue. Ettersom det virker vanskelig så skal jeg hjelpe deg:

"Hei!

Hvis man er dømt til 5mnd fengsel for seksuell omgang med barn under 16 år, hvilket sikkerhetsnivå havner man på da? Er man plassert rett på soningsinstutisjon fordi det er en relativt lav dom?
Noen som kan si noe ca?

vil legge til at dette ikke gjelder meg selv
Sist endret av huninini; 2 dager siden kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg."

HER er spørsmålet og all informasjon som trengs.

Don't do drugs, kids! Du drar debatten langt ut i hælvette. Hva er poenget med det? Spørsmålet er om sikkerhetsnivå på fengselsstraff.
Vis hele sitatet...
Det du skriver i innlegget er altså hva han kan forvente seg når han er dømt for seksuell omgang med person under 16. Ikke voldtekt eller pedofilt overgrep. Det er ikke vidarlo som sporer av tråden her, men alle de som drar inn disse ikke relevante begrepene.

Dersom det stemmer at det var en voldtekt så er det veldig leit, det er dessverre vanskelig å bevise ofte. Siden han ikke er dømt for det så vil det selvsagt ikke ha innvirkning på soningen, som påpekt over er man juridisk ansett som uskyldig om man ikke er dømt. Slik må det jo faktisk være.

Kan jeg forresten spørre hvor gammel han og du var på tidspunktet? Har en bekjent i samme situasjon og lurer på hva som blir utfallet der.
Sist endret av *pi; 26. desember 2019 kl. 14:28.
Herrejesus...
Det er ingen - ingen - *INGEN* - som har hevdet at det er uproblematisk å:
  • voldta barn,
  • voldta unge tenåringer,
  • voldta eldre tenåringer,
  • voldta noen som fuckings helst,
  • ha sex med barn,
  • ha sex med folk under den seksuelle lavalder,
  • ha sex med noen som ikke har lyst til å ha sex med en,
  • volda noen, og slippe unna med det,
  • voldta en mindreårig og i steden bare bli dømt for seksuell omgang med mindreårige,
  • være seksuelt tiltrukket barn.
Det eneste som har blitt hevdet er at samtlige av de punktene på lista mi er distinkt ulike ting. De fordrer ulik respons. Noen punkter har opplagt en gjerningsmann som kan og bør straffes for en forbrytelse. Andre punkter har ikke det.

Ja, det er lov å bruke huet litt. Det innebærer at man leser teksten slik den står skrevet, tolker budskapet på en meningsful måte og responderer mer relevant input til diskusjonen. Det sies gjerne litt flåsete at menn bare kan tenke med ett hode av gangen. Vel, da vil jeg følge opp med at når noen har tenkt med feil hode på feil måte, så er omgivelsene typisk ikke i stand til å tenke med noe hode i det hele tatt.

Dersom budskapet mitt var uklart: Ro an på shitfesten og hold dere til saken.
Sist endret av Myoxocephalus; 26. desember 2019 kl. 23:03.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Åpen soning, typ Bastøya/Trøgstad!