Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7139


Hva er egentlig forskjellen her?
Hva sier det lille ikonet?
Hvilken telefon og hva sier manualen til den. Jeg har dual sim og velger bare hvem sim jeg skal bruke til data.
På min mobil kan 4G bare være aktivt på ett SIM av gangen. 3G og eldre går på begge. Kan det være snakk om en lignende begrensing her?
"Standard mobildata" == 2G (GPRS)
"4G-/3G kortspor" == 3G (mest sannsynlig HDSPA+) eller 4G (LTE) alt ettersom hva som er tilgjengelig. 3G er mer og mer på vei ut i Norge (og enheter som ikke støtter 4G faller ned på 2G (GPRS med elendig hastighet)).

Øverste del av bildet viser hva det aktuelle kort støtter av hastighet fra tilbyderen som har utstedt SIM-kortet. Her kan du aktivere/deaktivere SIM-kortet slik du selv føler for (av/på).
Nederste del av bildet lar deg velge hva du foretrekker, altså hvilket SIM du ønsker skal være foretrukket til 3G/4G, og hvilket sim du ønsker skal være foretrukket på 2G..
Sist endret av bashfoo; 12. august 2019 kl. 17:34.
Trådstarter
28 0
Så sms og mms er standard mobildata? Får ihvertfall ikke sendt sms slik som det står nå. Går forsåvidt greit, vil kun ha mobildata på det finske kontantkortet da de har ubegrenset bruk i Norden. Bedre og billigere en sdsl jeg har nå ihvertfall
Hva står det på det blå ikonet med en i?

Jeg har også dual sim men har ikke kortspor valget.
Har du vært å kjøpt SIM-kort i Finland du også :P
Trådstarter
28 0


Ja, prøvde for lenge siden å kjøpe abonnement men da måtte man ha social security number. Men med de kjekke betalingsløsningene man har på kontantkort så funker det også fri data bruk for en billig krone, bytta ut 20/1 linja hjemme med dette nå.
Sitat av Rustoslo Vis innlegg


Ja, prøvde for lenge siden å kjøpe abonnement men da måtte man ha social security number. Men med de kjekke betalingsløsningene man har på kontantkort så funker det også fri data bruk for en billig krone, bytta ut 20/1 linja hjemme med dette nå.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med den meldingen var selvforklarende.
Men det betyr da at du velger hvilket av simkortene som skal ha 3g/4g og 2g og deretter hvilket simkort som skal brukes til mobildata.

Du vil jo da ofre både samtalekvalitet og dekning siden begge sim-kortene ikke kan benytte alle mobilnettene samtidig.
Sist endret av random105675; 13. august 2019 kl. 17:55.