Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 13625
Hei,

Jeg lurer på om det finnes noen måter å spore opp en IP adresse på? Da snakker jeg om eksakt posisjon og ikke ISPen sin posisjon. Alltid noen frekke kommentarer på bloggen som ikke tør å skrive navnet sitt, så vil gjerne finne ut hvem de egentlig er

Takk på forhånd.
Ja, det finnes en måte. Men ikke som er tilgjengelig for deg. Du må snakke med din ISP og de har den informasjonen. Men ikke engang politiet får utlevert noe slikt uten god grunn.
ElensarX's Avatar
Trådstarter
Sitat av simen929 Vis innlegg
Ja, det finnes en måte. Men ikke som er tilgjengelig for deg. Du må snakke med din ISP og de har den informasjonen. Men ikke engang politiet får utlevert noe slikt uten god grunn.
Vis hele sitatet...
Skjønner Takk for svar!
"Oh, noes! Noen var slemme på bloggen min og de brukte ikke navnet sitt" For å være helt ærlig syns jeg det er ganske teit å begynne å leke Sherlock Holmes pga noen som gir deg frekke kommentarer på bloggen din. Du har selv valgt å blogge, og da får du venne deg til at det fra tid til annen kommer frekke kommentarer på bloggen din. Verden er full av drittunger. Lev med det...
Det ligger noe i det DfenZ skriver her - for det du velger å skrive om på nett (les: din blogg, hjemmeside, profil, etc.) er noe du vil andre skal lese og vise sin reaksjon på (hvis ikke ville du aldri skrevet det såpass offentlig), men igjen kan mye av det som bli skrevet være mer enn bare drittkasting - mobbing og forfølgelse av andre, noe man bør prøve gjøre noe med.

Se om vedkommende enda er på nett fra samme IP med just-ping, og sjekk gjerne hvor vedkommende er med IP-Checking. Det er kun politiet som kan få ut informasjonen om hvem som var bak IP-en, men du trenger ikke gjøre mer enn å anmelde forholdet (såfremt du faktisk har en sak).

Les gjerne dette innlegget som forklarer hvordan man kan gå frem - selv om at det er for et annet forhold enn dette er fremgangsmåten ganske så lik.
Det du kan gjøre er å se på ip adressen feks google den å se hvilke involverte sider den er bundet med.

Feks ipen er registrert en plass på biip.no eller noe sånt, da kan man enkelt finne ut et individuell =]
Uansett hvordan dere vrir dette, så er det aldri grunner til å drive med ufyselig oppførsel.
Dere skriver at han har valgt dette selv, det er sant, men det rettferdiggjør ikke oppførselen til disse personene.
Nå har jo ingen sagt at det retferdigjør noe som helst, bare at det som oftest er en del av det å være en blogger å få komentarer som ikke passer hjemme noen steder.
Bare en lite tanke..

Kan Onkel finne ut adressa på en bruker her på forumet?

Bare nysgjerrig..
Det går an å se hvilke andre kommentarer den personen har skrevet til andre personer, og som nevnt over her, så kan du være litt Sherlock Holmes. Dette går hvertfall an på www.blogg.no.
Jeg regner bare med det er www.blogg.no du bruker. Så du kan jo se hva du klarer å fiske fram.
Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener på å sett noen gjøre det. Kan hende de har fjernet den funksjonen, men det tviler jeg litt på.
Sist endret av maling; 12. juli 2010 kl. 07:23.
Sitat av amber Vis innlegg
Bare en lite tanke..

Kan Onkel finne ut adressa på en bruker her på forumet?

Bare nysgjerrig..
Vis hele sitatet...
Ja, politiet kan finne ut ipen din.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Ja, politiet kan finne ut ipen din.
Vis hele sitatet...

NEI
De må ta kontakt med admin på forumet for å få utlevert IP-en.
Hvis purken vil finne ut hvem som eier ip'en så er fremgans måten som følger:

1. gjøre en lookup av domainet for og finne ip'en. (ofte står ting i whois'en , hvis ikke det gir noe info dem går vidre, eller hvis dem kun har ip)
2. gå på www.ripe.net , skrive inn ip'en der.
3. sende email til email der som står som "abuse email"
4. isp svarer med navn (eller dem nekter)
5. hvis dem fikk info fra isp'en så går dem på persjonen.
Sist endret av ranvik; 12. juli 2010 kl. 11:14.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
NEI
De må ta kontakt med admin på forumet for å få utlevert IP-en.
Vis hele sitatet...
Når ble det å ikke finne ut ipen?