Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1436
Hei!

Jeg eier et par med Cerwin vega xls 15. Og de har jeg parallelkoblet til en crown xti effektforsterker, men den er for svak så jeg har lyst til å kjøpe en til effektforsterker som jeg kan koble sammen med min crown.

Så jeg så at Aoda ma 200 har en rca innput men en xlr output bak, og lurer på om jeg kan bruke xlr uttgangen til å koble til min andre crown forsterker.

Takk for svar!
Usikker på hva du mener med å "koble sammen" efektforsterkerne?
Uansett det du kan gjøre er å biampe CVene dine, da kjører du efekten fra den ene ampen inn i dikant/mellomtone, og efekten fra den andre kun til bassen. Huska å fjerne de kobberskinnene mellom terminalene bak på høytalerne!!!
Vanligvis brukes to identiske forsterkere til biamping, for å ungå problemer med nivåmatching, ulik gain osv, men du kan jo prøve, er nok best å benytte den største forsterkeren til bassen i hvertfall