Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2862
Hei, jeg skal sende noe viktig til en kompis imorgen(han bor i fredrikstad, jeg oslo). Hvis jeg sender pakken tidlig på morgenen imorgen, er det realistisk at han kan få den imorgen på ettermiddagen? hvis ikke så kommer den på lørdag formiddag?
Sist endret av cplpro; 10. mai 2018 kl. 22:43.
Det er ikke post på lørdag og søndag. Mest sannsynlig kommer det på mandag.
Skal du ha det levert så raskt,uansett dag og være garantert levering må du bruke express bud. Koster endel,men brenner det så brenner det!
Sist endret av mekaniker1; 10. mai 2018 kl. 22:51.
Trådstarter
Sitat av mekaniker1 Vis innlegg
Skal du ha det levert så raskt,uansett dag og være garantert levering må du bruke express bud. Koster endel,men brenner det så brenner det!
Vis hele sitatet...
Har du link?
Ja bring.no eller tlf 04050. De har VIP levering, 1 time 2 timer osv. Dette er både for bedrifter og private
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Har du link?
Vis hele sitatet...
www.jetpak.no

Forvent å betale et par tusen.
Nei, man må regne 2 virkedager med posten.
Jeg har sendt ting med bussen før. Sykkel, julegaver, bamse etc.. Spør bussjåføren pent og tilby å betale en liten slant
Pakke er den sakteste måten å sende ting med posten. Tar gjerne opptil en uke. Brev (opptil 2 kg) er mye raskere. Men vurdér å send det som Ekspress over natt. Gå inn på www.posten.no og se hva dem tilbyr eller ring kundeservice på tlf. 22030000.
Fredrikstad-Oslo ville jeg sjekket buss eller.l vil tro det er direkte ruter der.

Bussene her på vestlandet har i hvertfall produkt for pakke sending. Koster mye mindre enn bud, jetpack eller.l
Hva med å ta toget og levere den personlig ? Eller at kameraten henter den ? Eller at dere møtes på halvveien ?
Eller bruke http://nimber.no ?
Posten lover 2 dager på alt innenlands, men kan fort gå 5-7 virkedager etter min erfaring.
Sitat av elsa Vis innlegg
Posten lover 2 dager på alt innenlands, men kan fort gå 5-7 virkedager etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Dette er kun brev (opp til 2kg), og iirc så kommer 98% av alle pakker frem innen det (ikke siter meg på det, da). Det er virkedager det er snakk om, så sender du fredag morgen så får du den uansett ikke før mandag.
For noen år siden fant jeg ut at passet mitt var gått ut på dato, gikk ned på politistasjonen klokken 9 og fikk bestilt nytt pass, forklarte at jeg skulle reise om 2 dager. Dagen etter klokken 9 var passet i postkassen. Det kan gå ganske for man man er tidlig ut på dagen.
Sist endret av urinfare; 11. mai 2018 kl. 18:11.
Sitat av urinfare Vis innlegg
For noen år siden fant jeg ut at passet mitt var gått ut på dato, gikk ned på politistasjonen klokken 9 og fikk bestilt nytt pass, forklarte at jeg skulle reise om 2 dager. Dagen etter klokken 9 var passet i postkassen. Det kan gå ganske for man man er tidlig ut på dagen.
Vis hele sitatet...
Nå er det en forskjell på Posten for 2 år siden og Posten idag.
Opplevde nylig selv at det tok over 1 uke for et brev fra kommunen, som ligger kanskje bare 1-2 km unna der hvor jeg bor, til det havnet i min postkasse.
Sitat av Who? Vis innlegg
Nå er det en forskjell på Posten for 2 år siden og Posten idag.
Opplevde nylig selv at det tok over 1 uke for et brev fra kommunen, som ligger kanskje bare 1-2 km unna der hvor jeg bor, til det havnet i min postkasse.
Vis hele sitatet...
Det han sa.

Å sende et brev kan lett ta to uker om du er uheldig. Det ble utrolig mye verre etter omleggingen rundt nyttår.
ohh shit, er det så gale nå!? Derfor jeg aldri rekker å betale regningen mine i tide
Jeg har sett at mange som driver mindre nettbutikker har hatt store problem med levering etter omleggingen. Mener det også var snakk om brevpost. Kan hende det har bedra seg nå, men det er ikke så leng siden jeg leste utallige klager på Posten sine facebook-sider.