Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3297
Trenger tips til en SKIKKELIG gamer/kontorstol med et digg mykt sete som du kan sitte på i timesvis uten å vondt i rævva.
Ikke noen sånne "Racing" stoler. Jeg har prøvd flere typer og prøvde å bruke en i over 1 år. Man blir for det første låst i en sittestilling hvor man ikke kan skræve, og setene er absolutt IKKE myke. Joa de er litt myke, men de er langt fra myke nok. Det endte med at jeg bare ga bort stolen til dama og tok opp den gamle stolen min.

Ser alle anbefaler en av disse Racing stolene når noen spør, men for meg virker det som om det er en haug med tenåringer som synes den er så kul og de ser alle streamere bruker det, så det skal liksom de også ha. Jeg er ute etter noe skikkelig, og det finnes ikke god nok info på nettbutikker, og alle fysiske butikker har ikke noe spesielt nevneverdig.
Jeg bruker Håg Capisco, kan fint komme hjem fra arbeid og sitte foran pcn til jeg legger meg uten at det blir ubehagelig.
Skaff en myk pute du kan ha i stolen, problem solved.
Trådstarter
7 0
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Skaff en myk pute du kan ha i stolen, problem solved.
Vis hele sitatet...
Hehe, det har jeg prøvd for leeeeeenge siden. Det blir rett og slett ikke bra nok, det blir et mellomrom mellom rygg og sete, selv om det er lite, og sete kan skli litt til siden eller forover.
Så en pute var ikke akkurat det jeg var på utkikk etter her.

Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg bruker Håg Capisco, kan fint komme hjem fra arbeid og sitte foran pcn til jeg legger meg uten at det blir ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Ser jo fine ut, men er litt småredd for at setet er litt hardt, ser i hvert fall slik ut da.
Hvis en sammenlikner følelsen av å sette seg ned i en god stressless.
Sist endret av SLO7H; 15. oktober 2017 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SLO7H Vis innlegg
Ser jo fine ut, men er litt småredd for at setet er litt hardt, ser i hvert fall slik ut da.
Hvis en sammenlikner følelsen av å sette seg ned i en god stressless.
Vis hele sitatet...
Poenget med Capisco er å variere sittestillinga kontinuerleg. Bruker det på jobb, og det funker heilt utmerka. Den funker å variere sittestilling på.

Problemet ditt er ikkje at stolen ikkje er mjuk nok, men at du ikkje varierer sittestilling.
Jeg bruker Håg H09 både på jobb og hjemme og det er den beste jeg har prøvd. Koster rundt 20.000 ny men fås brukt for under en fjerdedel.
Trådstarter
7 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Poenget med Capisco er å variere sittestillinga kontinuerleg. Bruker det på jobb, og det funker heilt utmerka. Den funker å variere sittestilling på.

Problemet ditt er ikkje at stolen ikkje er mjuk nok, men at du ikkje varierer sittestilling.
Vis hele sitatet...
Ja det skjønner jeg, men jeg er uenig i at jeg ikke varierer sittestilling.
Litt overlegent å si at du vet akkurat hvordan jeg sitter en hel dag. Det er ikke mangel på varierende sittestilling. Men jeg slenger frem eksempelet igjen med en god stressless. Jeg kan sitte lenge i samme stilling uten problemer.
Å bruke en stressless til PC gaming er umulig da de er for lave, og det vil skape nakkeproblemer.
Har hørt markus fra ikea skal være et godt alternativ til gamingstolene. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100/
Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den. Myk sittepute og mye breiere.

Noen med erfaringer?
Herman Miller Aeron med korsryggstøtte.

Vi bruker disse som 24 timers stoler på jobben. Høy prisklasse, men samtidig høy holdbarhet og reservedeler er meget lett tilgjengelig.

https://www.kjellmann.no/kontorstol-...xoC9aIQAvD_BwE
Sist endret av Eplejus; 15. oktober 2017 kl. 21:33.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Har hørt markus fra ikea skal være et godt alternativ til gamingstolene. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100/
Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den. Myk sittepute og mye breiere.

Noen med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Jeg har Markus stol fra IKEA. God å sitte i, men kunne vært hakket mykere. Absolutt å anbefale. Du får mye stol for pengene, og veldig god holdbarhet. Ikea tester produktene sine hardt, og nøye. Forrige kontorstolen min derifra hadde jeg i 10+ år.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg bruker Håg Capisco, kan fint komme hjem fra arbeid og sitte foran pcn til jeg legger meg uten at det blir ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Enig med denne. Har denne på jobb og sitter lett i 6 timer på den. Varierer fra å ha beina spredt og ha ene foten oppå den andre, og fantastisk justerbar. Har racingstol hjemme, blir ensformig sittestilling. Får litt vondt i ryggen av det, faktisk. Merker det er bedre på jobb, aldri noe vondt i ryggen der. Om det er noe gamingstol vet jeg ikke helt, tror ikke jeg hadde kjøpt den for å bruke hjemme til gaming til meg selv iallfall.
Uvaksinert 👍
Sitat av fjellape Vis innlegg
Har hørt markus fra ikea skal være et godt alternativ til gamingstolene. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40103100/
Har ikke prøvd den selv, men har hørt mye bra om den. Myk sittepute og mye breiere.

Noen med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Har disse på jobben, skikkelig drittstoler. Dritvonde og kan vel trygt si at 1/3-1/2 har blitt skeive.

Det selges, eller gjorde i hvertfall en del understell til vanlige bil/lastebil stoler. Så hvis man f.eks har kjørt en bil 10-12 timer i strekk uten å bli sliten i ræva så kan man kanskje prøve å få tak i en slik stol og ett understell å montere den på? Sikkert ikke så vanlig nå i dag hvor bilstoler har blitt litt mer avansert enn før, men mulig det finnes noe fortsatt? Vet at recardo hadde noe slikt hvis jeg ikke husker helt feil. Husk også at i en god stol så trenger man ikke å bytte sittestilling, men trenger heller ikke ett skikkelig mykt sete. Det finnes en del sitteputer som er av type minneskum som faktisk er veldig gode å bruke.
Sist endret av daffe; 16. oktober 2017 kl. 08:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.