Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 12042
Hei.
Hvordan får jeg åpnet og factory reset en stjælt iphone6?

Blir jeg busta om jeg logger inn på iTnues på pc-en min, og mobilen blocka?
Så lenge det er kode på den så kan du heller bruke den til øl åpner
Trådstarter
4 0
Det er kode ja, så ikke mulig å få den åpnet på noe måte?

Vet ikke om den er rapportert stjælt, eller blocka på finn my iphone heller, så er vel mulig?
Sist endret av ahax1337; 23. desember 2016 kl. 01:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ArbeidsledigProletar
Bare glem greia? Du kan jo tydeligvis ikke mye om å stjele telefoner, gi deg før du brenner deg.
Trådstarter
4 0
Det stemmer, kan ikke en shit om telefoner. Men lurer bare på om det er mulig å åpne den, om den ikke er låst gjennom find my iphone
Skriv inn IMEInret på icloud.com/activationlock. Er den ikke låst kjører du en recovery mode med iTunes, er den låst ville jeg brukt den som bordbrikke

Og sånn forresten: Alle med iOS7(?) eller nyere har aktivert FMI som standard og svært få skrur dette av.. Så vet du det til nestegang du skal stjele en telefon
Sist endret av seroto9n; 23. desember 2016 kl. 02:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ahax1337 Vis innlegg
Det stemmer, kan ikke en shit om telefoner. Men lurer bare på om det er mulig å åpne den, om den ikke er låst gjennom find my iphone
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at nesten ingen stjeler iphones lenger, fordi de kan ikke åpnes uten kode.. Og kan du koden, får du ikke gjort så utrolig mye med mobilen uten icloud passord. Du har stjelt en ting som er verdt penger med riktig info, men ølåpner uten riktig info.

Håper forresten du blir tatt.
Var mulig å omgå denne sperren tidlig med iPhone 5, men er komplett umulig nå - bordbrikket, brevvekt, flaskeåpner og slikt er det telefonen kan brukes til
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
Var mulig å omgå denne sperren tidlig med iPhone 5, men er komplett umulig nå - bordbrikket, brevvekt, flaskeåpner og slikt er det telefonen kan brukes til
Vis hele sitatet...
Har en iPhone 5 liggende og lurer på hvordan man evt åpner den uten kode eller iCloud kontoen.
Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Har en iPhone 5 liggende og lurer på hvordan man evt åpner den uten kode eller iCloud kontoen.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe med modellen å gjøre, men med iOSversjonen. Noen typer har aktiveringslås på som standard, men tidligere iOSversjoner hadde ikke det. Som jeg nevnte tidligere: skriv inn IMEInret (står bakpå iPhone5) på icloud.com/activationlock. Er den åpen kan du fabrikkinnstille den, er den låst er det bare en ølåpner/brevvekt/slagvåpen etc etc
Trådstarter
4 0
Ok så om telefonen er låst på icloud.com/activationlock, så er den ubrukelig?? kjipt ass.

Har ikke egentlig "stålet" tlf, men funnet den ute. Tenker om den er låst så skal jeg levere den tilbake, men hvordan kan jeg levere den anonymt tilbake, poleti? ikke faen om jeg trapper opp der med tlf i hånda.
Om find my phone er aktivert så kan personen som har aktivert dette fort komme på døra eller sende snuten på deg.
Først sier du at den er stjålet også sier du at den ble funnet?
Ta heller og møt opp på nærmeste politistasjon, si at du fant mobilen ute og at du gjerne vil at eier skal få den tilbake, det er så mye bedre enn å risikere bank/anmeldelse.