Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2161
So, jeg kjøpte en lite brukt/6 måneder gammel komplett Pc for ca. en måned siden. En morgen så starter plutselig ikke pc'en, ikke noe power.
Ringer komplett support og de sier det sannsynligvis er strømforsyninga.

Skal sende den inn, men dette er weird. Pcen kortslutter randomly etter en dag? Noen som vet noe om det her?
Tenkt på spenningen i kontakten, men har ikke hatt noe problemer med strømforsyninga før.
Hvilken strømforsyning var dette?

Noen strømforsyninger har et rykte for å gå i stykker oftere enn andre.
Funker vifta på psuen?
Corsair cx750

Mmrracerhacker - nå? Nei. Pcen er "død". Ikke noe power. Men den funka helt fint ja, var ikke noe problemer med pcen da jeg kjøpte den
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Corsair cx750
Vis hele sitatet...
De bare dauer, og sprenger sikringer.
Jepp, CX serien til Corsair er dritt. Det er derfor man ser på fabrikanten og ikke selgeren når man kjøper, som kan gjøres her.

Komplett velger vanligvis de billigste strømforsyningene til de ferdigbygde maskinene sine også.
Takk for info folks!
@Fekillix er det noe vits og nevne det til komplett? Har garanti på pcen, men gidder ikke bytte psu en gang i måneden.
Hva har du å tape? Eller så kan du kontakte Corsair direkte, de er kjent for å ha god kundeservice. Men det har jeg aldri testet ut.
Tipper at Corsair erstatter denne det værste ett firma får er dårlig omtale.. skriv en fin epost til dem og forklar saken.
Alright. Tt for replies, skal høre med komplett/corsair ang. det.
Hva er det du egentlig skal høre med de om? Lest tråden flere ganger og har ikke funnet det ut

Komplett erstatter strømforsyningen. Det du kan høre med de om er om du kan betale ett lite mellomlegg slik at de kan sette inn en strømforsyning av bedre kvalitet. Komplett har såpass god kundeservice så vil tro at det å kontakte Corsair egentlig er unødvendig og tungvint.
Hørte om de kunne bytte ut forsyninga med en annen, men det kunne de ikke. Han jeg snakket med sa at cx 750 er den mest solgte og beste, men idk.
Kundeservice? Venta nesten 2 uker for å få eksen jeg må ha til å sende pc i retur.
Sitat av Sevensteps Vis innlegg
Hørte om de kunne bytte ut forsyninga med en annen, men det kunne de ikke. Han jeg snakket med sa at cx 750 er den mest solgte og beste, men idk.
Kundeservice? Venta nesten 2 uker for å få eksen jeg må ha til å sende pc i retur.
Vis hele sitatet...
Fra Komplett eller Corsair? Komplett har ikke spesielt god kundeservice. De er jo allerede på topp i bransjen.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Fra Komplett eller Corsair? Komplett har ikke spesielt god kundeservice. De er jo allerede på topp i bransjen.
Vis hele sitatet...
Fra komplett ja. "toppen av bransjen" når de sier en ting og ingenting skjer? Nei, det der kaller jeg ræva service. Aldri vært med på noe så dårlig som det der når det gjelder kunde service.
"På toppen av bransjen" som at de selger mest, og er størst. Komplett er allerede annerkjent. Skal du ha god service går du til noen som ønsker annerkjennelse og som trenger å imponere. Ett eksempel er Dustin som sender nytt produkt med en gang, og du returnerer defekt produkt i esken du mottar innnen 30 dager.

Komplett sin kvalitetskontroll på maskinene de bygger er heller ikke særlig god. Det har vært poster her på Freak hvor folk har mottat maskiner uten tilkoblede strøm eller SATA kabler.
Sist endret av Fekillix; 8. juni 2015 kl. 16:55.
Dustin sender jo ikke ut varene en har betalt for en gang og lar kunden sitte å vente. Ja, en vil alltids finne mer å klage på hos Komplett fordi de selger mer. Selv har jeg kun positivt å si om komplett's kundebehandling. Kan jo hende jeg bare har vært heldig.