Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2552
hei! noken som veit forsjellen på datura stramonium og datura inoxia? er det Stramonium som er en vanlige norske piggeple? Og lilla blomst på stramonium og kvit på inoxia? kunne noken sjekka ut på www.tandmworldwide.com ?
Stramonium er den som er piggeple i Norge ja. Mener forskjellen var at inoxia hadde forskjellige innhold av de forskjellige tropanstoffene. Stramonium har mer hyoscamin, og inoxia er den som har mest scopolamin i seg.
Sist endret av Deagleflyndre; 6. februar 2015 kl. 15:41.
så hva ville dere valgt ? inoxia eller stramonium? er vel scopalomin en vil ha eller? hjelper hyoscamin på en tur?
Hvorfor har du lyst å gå i delir? Har du prøvd andre hallusigener som sopp og lsd?
Anbefales IKKE. Dette er noe enhver oppegående person ville holdt seg LANGT unna.... Du har lyst å bli gal? haha
Ville tatt det rolig med doseringene. Du kan finne en rusrapport her. Vedkommende døde nesten. Jeg ville isåfall valgt Stramonium dersom jeg ble nødt til å spise det.

Quote fra Zabbath som har skrevet rapporten jeg linket til over.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Så, hva har vi lært? Hva er moralen? Jo, datura stramonium må være et av de heftigste hallusinogene rusmidlene som finnes, og utvilsomt det råeste jeg har prøvd. Det tar deg med på en ubeskrivelig intens psykotropisk tripp i skopolaminens og atropinens deliriske verden; en verden hinsides enhver nykter menneskelig forestillingsevne; en verden som på mange måter kan fortone seg som et våkent mareritt mer virkelig enn virkeligheten selv; et univers man ikke under noen omstendighet forlater uten å på en eller annen måte - i positiv eller negativ forstand - bli endret for livet, og hvor sjansene for å dø eller få varige mén er så store at det ikke bare er risikabelt, men endog grenser til det uforsvarlige å eksperimentere med denne planten i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Relevant; 6. februar 2015 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Hvorfor har du lyst å gå i delir? Har du prøvd andre hallusigener som sopp og lsd?
Vis hele sitatet...
prøvd fleinsopp 5 - 6 ganger , lsd , trøffler i amster , 25i-Nbome , 25c-Nbome. Og ja er vel det.

Sitat av monoxide Vis innlegg
Anbefales IKKE. Dette er noe enhver oppegående person ville holdt seg LANGT unna.... Du har lyst å bli gal? haha
Vis hele sitatet...
nei hakje planer om å bli gal. Gal blir du vel i det rusen starter , og ka som skjer etter det får vi se.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Ville tatt det rolig med doseringene. Du kan finne en rusrapport her. Vedkommende døde nesten. Jeg ville isåfall valgt Stramonium dersom jeg ble nødt til å spise det.

Quote fra Zabbath som har skrevet rapporten jeg linket til over.
Vis hele sitatet...
takker for et svar on topic. har lest den ja samt alle andre på freakforum. og endel på erowid. har vel lest 12 timer om tripprapports og diverse anna info. Kunne du fortalt litt mer om hvorfor du ville valgt Stramonium ?

tenkte på å prøve en plass mellom 50 - 75 frø .

tenkte på å prøve en plass mellom 50 - 75 frø .
Sist endret av mjhnmjhnm; 6. februar 2015 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mjhnmjhnm Vis innlegg
hei! noken som veit forsjellen på datura stramonium og datura inoxia? er det Stramonium som er en vanlige norske piggeple? Og lilla blomst på stramonium og kvit på inoxia? kunne noken sjekka ut på www.tandmworldwide.com ?
Vis hele sitatet...
Datura stramonium heter piggeple på norsk, mens Datura inoxia heter kragepiggeple og er en annen art. Piggeple har vanligvis hvite blomster, mens kragepiggeple har bestandig hvite blomster.
Piggeple med blå/fiolette blomster er en varietet med navn Datura stramonium var. chalybaea (blåpiggeple), men den hvite heter på varietetnivå Datura stramonium var. stramonium (piggeple)

Hovedforskjellen mellom D. inoxia og D. stramonium er at D. stramonium (10-20 cm) har ca. dobbelt så lange blomster som D. inoxia (5-10 cm). Og at fruktkapslene på D. stramonium alltid er opprett, mens fruktkapslene hos D. inoxia henger stort sett ned.

Sitat av mjhnmjhnm Vis innlegg
så hva ville dere valgt ? inoxia eller stramonium? er vel scopalomin en vil ha eller? hjelper hyoscamin på en tur?
Vis hele sitatet...
Husk at disse alkaloidene hyoskyamin, skopolamin sammen med atropin (som det også er i Datura sp.) hemmer utskillelsen av asetylkolin i synapsene, noe som forklarer noen av symptomene. Men antageligvis blir også serotonin og dopamin direkte eller indirekte påvirket også. Men du bør vite at disse plantene er veldig giftige, og dem er i middelalderen brukt til giftmord. Men det er også tilfeller at mennesker som vil ruse seg, har dødd. Da dosen mellom rus og død er oftest hårfin. Og du kan ikke si at du skal spise x-antall frø eller y-antall g blader. For det er genetisk variasjon. Så hos to forskjellige individer så kan den samme mengde være for liten til rus, til å gi dødelig utgang. Ei heller er symptomene noe behagelig heller, jeg siterer "Mind-altering and poisonous plants of the world" (ISBN=978-0-88192-952-2 side 265)
SYMPTOMS First poison effects set in 5 to 10 min after aral intake of material with tropane alkaloids. Adsorption is quick and almost complete. In case of weak poisoning, symptoms are dryness of mouth and throat accompanied by thirst, difficulties in swallowing, hoarsness and dilated pupils that can no longer accommodate and are sensitive to light. Higher doses cause severe vegetative symptoms: psychomotoric unrest, excitation, redness of face (witch later turns blue), hot flushes, hot dry skin, high fever, impaired vision with transient blindness, vomiting and headache, followed by an increase of systolic blood pressure and tachycardia with irregular heartbeat. After 15 min muscles start to fail, patiens are out of balance and can no longer stand upright. Generalised spasms and epileptifor seizures have also been recorded. Furthermore, patients who have ingested more than 3 mg atropine show unrest, excitation, euphoria, an urge to move, chattiness, visions and are psychotic havinbg visual, long-lasting (several days) hallucinations, tantrum, and delirium that can lead to coma. Severe intoxication can lead to central respiratory arrest and death.
Vis hele sitatet...
Så som du kanskje ser, så kan denne "turen" ha en kirkegård som endestasjon. Og spør du meg, er det bare en dum, dum, dum tur. Og at du tydeligvis er til fare for deg selv! Om dette er av dumskap og/eller uvitenhet vet jeg ikke, men man tenker jo sitt...

Jeg vet også om tilfeller der tilstrekkelig mengde med asetylkolinhemmer (atropin, men hyoskyamin og skopolamin gjelder her også), har gitt munntørrhet og avføring som mursteiner i uker, sammen med ekstrem tørste. Han drakk mange liter vann pr. dag. Dette skjedde etter et befal legte seg med en skarp atropin autoinjektor, som blir brukt som motgift mot nervegass. Like etter uhellet så lå han en stund i koma, der han klarte bare å gi leksjoner en god stund etter koma perioden, og måtte nesten ha legehjelp på toalettet.
Altså dem kødder opp ditt nervesystem ganske ekstremt!

Sitat av mjhnmjhnm Vis innlegg
de svare der er irrelevant for denna tråden.
Vis hele sitatet...
Hvis du gidder å lese det over, så er det veldig relevant!

"Tripprapporten" til Zabbath er helt eller delvis løgn. Hvordan kan han løpe rundt i rus, når et av symptomene ved så alvorlig forgiftning, er manglende evne til å stå og/eller gå? Er ikke det selvmotsigende?
Sist endret av aluminiumfluorid; 6. februar 2015 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Datura stramonium heter piggeple på norsk, mens Datura inoxia heter kragepiggeple og er en annen art. Piggeple har vanligvis hvite blomster, mens kragepiggeple har bestandig hvite blomster.
Piggeple med blå/fiolette blomster er en varietet med navn Datura stramonium var. chalybaea (blåpiggeple), men den hvite heter på varietetnivå Datura stramonium var. stramonium (piggeple)

Hovedforskjellen mellom D. inoxia og D. stramonium er at D. stramonium (10-20 cm) har ca. dobbelt så lange blomster som D. inoxia (5-10 cm). Og at fruktkapslene på D. stramonium alltid er opprett, mens fruktkapslene hos D. inoxia henger stort sett ned.

Husk at disse alkaloidene hyoskyamin, skopolamin sammen med atropin (som det også er i Datura sp.) hemmer utskillelsen av asetylkolin i synapsene, noe som forklarer noen av symptomene. Men antageligvis blir også serotonin og dopamin direkte eller indirekte påvirket også. Men du bør vite at disse plantene er veldig giftige, og dem er i middelalderen brukt til giftmord. Men det er også tilfeller at mennesker som vil ruse seg, har dødd. Da dosen mellom rus og død er oftest hårfin. Og du kan ikke si at du skal spise x-antall frø eller y-antall g blader. For det er genetisk variasjon. Så hos to forskjellige individer så kan den samme mengde være for liten til rus, til å gi dødelig utgang. Ei heller er symptomene noe behagelig heller, jeg siterer "Mind-altering and poisonous plants of the world" (ISBN=978-0-88192-952-2 side 265)
Så som du kanskje ser, så kan denne "turen" ha en kirkegård som endestasjon. Og spør du meg, er det bare en dum, dum, dum tur. Og at du tydeligvis er til fare for deg selv! Om dette er av dumskap og/eller uvitenhet vet jeg ikke, men man tenker jo sitt...

Jeg vet også om tilfeller der tilstrekkelig mengde med asetylkolinhemmer (atropin, men hyoskyamin og skopolamin gjelder her også), har gitt munntørrhet og avføring som mursteiner i uker, sammen med ekstrem tørste. Han drakk mange liter vann pr. dag. Dette skjedde etter et befal legte seg med en skarp atropin autoinjektor, som blir brukt som motgift mot nervegass. Like etter uhellet så lå han en stund i koma, der han klarte bare å gi leksjoner en god stund etter koma perioden, og måtte nesten ha legehjelp på toalettet.
Altså dem kødder opp ditt nervesystem ganske ekstremt!

Hvis du gidder å lese det over, så er det veldig relevant!

"Tripprapporten" til Zabbath er helt eller delvis løgn. Hvordan kan han løpe rundt i rus, når et av symptomene ved så alvorlig forgiftning, er manglende evne til å stå og/eller gå? Er ikke det selvmotsigende?
Vis hele sitatet...
Men da er spørsmålet , vil en få effekt av inoxia og? funnet noken frø som heter : Datura metel 'La Fleur Lilac'
Datura stramonium var. tatula 'La Fleur Lilas', Angels' Trumpet, Thorn Apple
Sist endret av mjhnmjhnm; 6. februar 2015 kl. 21:18.
Sitat av mjhnmjhnm Vis innlegg
Men da er spørsmålet , vil en få effekt av inoxia og? funnet noken frø som heter : Datura metel 'La Fleur Lilac'
Datura stramonium var. tatula 'La Fleur Lilas', Angels' Trumpet, Thorn Apple
Vis hele sitatet...
Selvsagt får du effekt! Men å leke med slike planter er så og si russisk rulett! Og du vil antageligvis havne på et (mental)sykehus et sted for en stund, hvis dosen er så stor at den gir hallusinasjoner. Hvis det ikke er noen rundt deg, som kan ringe etter hjelp, så blir dette kanskje det siste du gjør! Da kan en egentlig argumentere for; at du er til fare for deg selv, og kan sperres inne på en institusjon. Og etter du har lest min forrige post, så er det vel ikke akkurat "en oppegående person", som dukker opp i hodet! Husk disse plantene er DØDELIG giftig!
Du er ikke klar for dette, du kommer 99% til å angre viss du gjør det.
Du spør f.eks om Scopolamine er noe du vill ha, dette er IKKE tilfellet, derfor blir du anbefalt Stramonium da Inoxa inneholder 40-50% Scopolamine. Mens Stramonium inneholder 15-20 % Scopolamine. Da er Stramonium det tryggeste valget.

Se denne dokumentaren om Scopolamine: https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04

De få kulturene(shamaner) som har gjort dette i hundrevis av år lager en slags krem som de smører på diverse kroppsdeler, dette er den mest trygge måten og bruke dette på. Å ta dette oralt i form av å la TE eller svelge frø har ført til mange dødsfall.

Prøv heller stoffer som PCP,Ketamine,Salvia Divinorum som også er dissosiativer men som ikke fucker opp hele livet ditt. Å når du har prøvd de å viss du ikke har skiftet mening så kan du prøve stramonium, da er du ihvertfall litt "forberedt" på hva som kommer til og skje med deg.

Dette er ikke ett hallusinogen, du har prøvd LSD, Trøffler, 25i-Nbome.Å har kansje fått inntrykk av at slike stoffer ikke er så farlig, men dissosiativer er ekstremt annerledes enn hallusinogener.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Du er ikke klar for dette, du kommer 99% til å angre viss du gjør det.
Du spør f.eks om Scopolamine er noe du vill ha, dette er IKKE tilfellet, derfor blir du anbefalt Stramonium da Inoxa inneholder 40-50% Scopolamine. Mens Stramonium inneholder 15-20 % Scopolamine. Da er Stramonium det tryggeste valget.

Se denne dokumentaren om Scopolamine: https://www.youtube.com/watch?v=ToQ8PWYnu04

De få kulturene(shamaner) som har gjort dette i hundrevis av år lager en slags krem som de smører på diverse kroppsdeler, dette er den mest trygge måten og bruke dette på. Å ta dette oralt i form av å la TE eller svelge frø har ført til mange dødsfall.

Prøv heller stoffer som PCP,Ketamine,Salvia Divinorum som også er dissosiativer men som ikke fucker opp hele livet ditt. Å når du har prøvd de å viss du ikke har skiftet mening så kan du prøve stramonium, da er du ihvertfall litt "forberedt" på hva som kommer til og skje med deg.

Dette er ikke ett hallusinogen, du har prøvd LSD, Trøffler, 25i-Nbome.Å har kansje fått inntrykk av at slike stoffer ikke er så farlig, men dissosiativer er ekstremt annerledes enn hallusinogener.
Vis hele sitatet...
Hadde tiljengeligheten vert bedre på psykadelika og dissosiativer vert bedre hadde eg gått for det. Men når du bor i ei bygd på vestlandet og i tilleg prøver å ha minst mulig kontakt med miljøe så ser de dårlig ut. dei 2 eg kjøpte av har slikt av har slutta.
Sitat av mjhnmjhnm Vis innlegg
Hadde tiljengeligheten vert bedre på psykadelika og dissosiativer vert bedre hadde eg gått for det. Men når du bor i ei bygd på vestlandet og i tilleg prøver å ha minst mulig kontakt med miljøe så ser de dårlig ut. dei 2 eg kjøpte av har slikt av har slutta.
Vis hele sitatet...
Er det da ikke bedre å kutte ut, stedet for å leke med liv og helse?! Det går også an å ha et kult liv uten slike stoffer!
Hadde tiljengeligheten vert bedre på psykadelika og dissosiativer vert bedre hadde eg gått for det. Men når du bor i ei bygd på vestlandet og i tilleg prøver å ha minst mulig kontakt med miljøe så ser de dårlig ut. dei 2 eg kjøpte av har slikt av har slutta.
Vis hele sitatet...
Dette er den dårligste grunnen jeg kan tenke meg at noen ønsker å ta datura. Ikke gjør det.
Hold deg unna datura... Ikke for å oppfordre, men spis heller en svær dose med flein...
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Hvis man absolutt vil i delirium, så ville jeg heller gått for over-the-counter allergimedisinen Diphenhydramine (DPH). Da har man i det minste mer kontroll over dosering, men får nok ikke tak i det her til lands.
Sitat av nZaal Vis innlegg
Hold deg unna datura... Ikke for å oppfordre, men spis heller en svær dose med flein...
Vis hele sitatet...
og ka er en stor dose flein i dine auge?