Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1805
Er ferdig med låta mi, mekket en video av hele prosjektet for å kanskje vekke interesse hos Fl Studio brukere, kvalitet er seff minsket på videon. Men låta er ferdig og ligger ut på soundcloud.com/misclick

Stemmen i låta er fra en hero "Cthulhuphant" i spillet Heroes of Newerth.

http://www.youtube.com/watch?v=uvywrHTqHhk

https://soundcloud.com/misclick/2-cthulhuphant

Enjoy.)
Sitat av evievu Vis innlegg
Er ferdig med låta mi, mekket en video av hele prosjektet for å kanskje vekke interesse hos Fl Studio brukere, kvalitet er seff minsket på videon. Men låta er ferdig og ligger ut på soundcloud.com/misclick

Stemmen i låta er fra en hero "Cthulhuphant" i spillet Heroes of Newerth.

http://www.youtube.com/watch?v=uvywrHTqHhk

https://soundcloud.com/misclick/2-cthulhuphant

Enjoy.)
Vis hele sitatet...
KP fra meg

Godt jobbet!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Når jeg hørte første delen av youtubevideoen gjorde jeg meg klar til en lang rant om hvor dårlig dette var.

Så startet låta, fy faen dette var sinnsykt bra! Jeg har ikke så mye mer enn det å si. Det eneste jeg hører som er negativt til nå er at kicken blir "kvalt" i starten iblant, det hører man helt på starten av youtubevideoen også. Men ellers var dette helt latterlig kult!

EDIT: Ser nå at det ser ut til at du bruker en god del presets, noe som gjør det mindre imponerende selv om det enda er bra. Men hvis du faktisk ikke bruker presets så er dette helt sinnssykt godt jobbet.
Sist endret av Dongerino; 10. mars 2014 kl. 02:06.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Når jeg hørte første delen av youtubevideoen gjorde jeg meg klar til en lang rant om hvor dårlig dette var.

Så startet låta, fy faen dette var sinnsykt bra! Jeg har ikke så mye mer enn det å si. Det eneste jeg hører som er negativt til nå er at kicken blir "kvalt" i starten iblant, det hører man helt på starten av youtubevideoen også. Men ellers var dette helt latterlig kult!

EDIT: Ser nå at det ser ut til at du bruker en god del presets, noe som gjør det mindre imponerende selv om det enda er bra. Men hvis du faktisk ikke bruker presets så er dette helt sinnssykt godt jobbet.
Vis hele sitatet...
Takk Skeetonez, det varmer å høre! Grunnen til att kicken blir kvalt er sikkert fordi du hørte på youtube, blir dårlig og ustabil kvalitet der merket jeg, du bør sjekke ut låta på soundcloud, mye bedre lyd

Bassen har jeg tweaket til selv og brukt lang tid på å EQ riktig, brukte flere dager på den før jeg ble fornøyd. Å alle synthene du hører er fra sylenth1, ja det er presets, men man kan ikke bare loade en preset å putte den inn, den må gjøres om på, jeg bruker å voldta de så mye att de ikke høres orginal ut, så jeg får min egen lyd. Alle bruker presets btw, det er ikke til å unngå, store produsenter bruker det like mye som resten. Takk igjen!

Var det ikke samples du mener?

Sitat av Mofse Vis innlegg
KP fra meg

Godt jobbet!
Vis hele sitatet...
Takker!
Sist endret av FranzLiszt; 10. mars 2014 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
narsissist-nihilist
Meget bra psy dette. Liker også tittelen.
Sist endret av nigger; 10. mars 2014 kl. 16:40. Grunn: + meget
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av evievu Vis innlegg
Å alle synthene du hører er fra sylenth1, ja det er presets, men man kan ikke bare loade en preset å putte den inn, den må gjøres om på, jeg bruker å voldta de så mye att de ikke høres orginal ut, så jeg får min egen lyd. Alle bruker presets btw, det er ikke til å unngå, store produsenter bruker det like mye som resten. Takk igjen!

Var det ikke samples du mener?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente ikke samples. Bruker du KUN presets til synthene dine? Lager du INGEN av synthene dine selv fra scratch?

Å si at alle bruker presets stemmer ikke, for alle gjør ikke det. Det finnes utallige med produsenter som faktisk lager synthene sine selv istedenfor å tweake på presets. Hva er vitsen med presets når man er flink nok til å lage akkurat det man vil ha selv?

Altså, låten er enda imponerende og selv om du bruker presets så er jo ikke det noe de fleste hører. Men det trekker veldig ned når man er produsent og bruker ferdiglagde loops eller presets, for det betyr rett og slett at man ikke er like flink som man skal ha det til.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hva er vitsen med presets når man er flink nok til å lage akkurat det man vil ha selv?
Vis hele sitatet...
Tid.

Presets vs lage lydene selv er jeg lei av å lese om.
"den vanlige mannen i gata" driter langt i om det er presets eller ikke.
Og det er jo stort sett dem man lager musikk for.
(altså en producer kan muligens høre det er en preset, men det gjør ofte ikke en som ikke er producer)

evievu: likte låta, selv om dette er en sjanger jeg aldri hører på.
Lurer litt på hvor du får inspirasjon fra? lager man sånn musikk mens man er rusa, eller kommer inspirasjonen fra at man hører på musikk i samme sjanger?

Nå er ikke dette det værste eksempelet av "brainfuck" jeg har hørt. men regner med du skjønner hva jeg mener
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Tid.

Presets vs lage lydene selv er jeg lei av å lese om.
"den vanlige mannen i gata" driter langt i om det er presets eller ikke.
Og det er jo stort sett dem man lager musikk for.
(altså en producer kan muligens høre det er en preset, men det gjør ofte ikke en som ikke er producer)
Vis hele sitatet...
Det er synd for deg. OP var ute etter tilbakemeldinger, og "den vanlige mannen i gata" er ikke skikket til å kunne si hva som er bra eller dårlig med en låt uten erfaring innenfor musikkproduksjon.

At man lager musikk for folk som ikke har peiling på musikk er greit det, men betyr det virkelig at man ikke skal prøve å utvikle seg og bli bedre innenfor produksjon? Jeg kunne fint kun brukt loops og presets, og folk hadde sikkert likt det. Men da hadde jeg jo aldri blitt noe bedre innenfor produksjon, jeg hadde jo bare stagnert på det nivået jeg var på.

Så jo, presets og ferdiglagde lyder er ikke noe spesielt om man vil utvikle seg innenfor produksjon. Da lærer man seg å sette opp låter, men ikke å faktisk lage lydene man vil lage akkurat som man vil ha de.

Jeg kan ærlig innrømme at jeg bruker samples til trommene mine, og jeg bruker til tider presets til bakgrunns-synther. Men dette er noe jeg skal bevege meg bort fra så fort jeg føler at jeg mestrer å produsere de viktigste synthene perfekt.
Sist endret av Dongerino; 10. mars 2014 kl. 18:47.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Nei, jeg mente ikke samples. Bruker du KUN presets til synthene dine? Lager du INGEN av synthene dine selv fra scratch?

Å si at alle bruker presets stemmer ikke, for alle gjør ikke det. Det finnes utallige med produsenter som faktisk lager synthene sine selv istedenfor å tweake på presets. Hva er vitsen med presets når man er flink nok til å lage akkurat det man vil ha selv?

Altså, låten er enda imponerende og selv om du bruker presets så er jo ikke det noe de fleste hører. Men det trekker veldig ned når man er produsent og bruker ferdiglagde loops eller presets, for det betyr rett og slett at man ikke er like flink som man skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Bassen er laget fra scratch som jeg skrev, og lengre ute i låta hører du en saw synth som pitcher før den 1/8 beaten kommer. Jeg har laget mange effekter fra scratch i sylenth 1. Jeg er enig med deg i att en produsent kan lage akkurat det man selv vil hvis man kan å håndtere verktøyet riktig, noen ganger gjør jeg det, men noen ganger tweaker jeg også på ferdige presets. Men, det er ikke bare bare å lage en god sang med bra lydbilde og kvalitet bare fordi man har ferdig snekkra presets, no way.. Så alle som investerer i dyre keyboards Virus TI osv osv er dårlige produsenter? Fordi det kommer med presets? Er det det du sier?

Jeg er litt "pån" her, men skjønner poenget med å videreutvikle sitt potensiale når det kommer til å lage sine egne lyder, det er faktisk jevla morsomt, lyddesign . peace out man

Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Tid.
(altså en producer kan muligens høre det er en preset, men det gjør ofte ikke en som ikke er producer)
Vis hele sitatet...
True that,, Inspirasjon er vel livet , naturen, osv , trenger ikke rus for dette, det er jo rus, heter ikke "trance" for ingen ting . Takk for tilbakemelding,
Sist endret av FranzLiszt; 10. mars 2014 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg kunne fint kun brukt loops og presets, og folk hadde sikkert likt det. Men da hadde jeg jo aldri blitt noe bedre innenfor produksjon, jeg hadde jo bare stagnert på det nivået jeg var på.
Vis hele sitatet...
Kjør på, da venter vi

Rart at f.eks. avicci ikke har stagnert enda, om det du sier er riktig.
Han bruker som kjent mye presets

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det er synd for deg
Vis hele sitatet...
Det er sant!
ikke noe som er verre enn middeligmådige producere som lener seg på at h*n ikke bruker presets
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Kjør på, da venter vi

Rart at f.eks. avicci ikke har stagnert enda, om det du sier er riktig.
Han bruker som kjent mye presets
Vis hele sitatet...
Det er en klar forskjell mellom en produsent som Avicci som har mange år med erfaring, og en halvamatør/garasjeprodusent. Om man finner en preset som gjør akkurat det man vil, så funker jo det kjempefint. Men en dag blir man å ville gjøre noe man ikke finner presets til, og da sitter man der med skjegget i postkassa og må lære seg å finne opp kruttet fordi man har vært lat. Avicii kan nok lage sine egne lyder når han trenger det.

Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Det er sant!
ikke noe som er verre enn middeligmådige producere som lener seg på at h*n ikke bruker presets
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du prøver å få frem med denne setningen, men jeg har ihvertfall forstått det sånn at du selv ikke har peiling på hvordan du lager egne lyder med synther og at du er svært defensiv pga det. Det er ikke flaut å bruke presets, alle er der i starten og mange gjør det gjennom hele musikkarrièren, men det er jo åpenbart produsenter som ikke er spesielt flinke enda. Du trenger ikke sitte og beskytte deg selv så heftig, det er bare flaut for oss andre her å lese.
Sist endret av Dongerino; 11. mars 2014 kl. 16:46.
Akkuratt!
som du skrev lengere opp, så sier du at man stagnerer og ikke utvikler seg om man bruker presets.
Men det gjelder ikke avicii pga han har mange års erfaring?? Dette blir jo for dumt.

Han har gått fra amatør til å bli profesjonell med presets. så teorien din stemmer ikke.

At du tror han kan lage egene lyder når han trenger det, har ikke så mye i en diskusjon å gjøre.
Jeg sier ikke at han ikke kan gjøre det, men i youtube videoen der han viser hvordan han lagde "Dancing In My Head "
der bruker han bare presets og samples.
Så du får heller komme med ett bevis om du mener noe annet.

Stikk fingeren i jorden å prøv å innse at du verken er tiesto eller noen andre i nærheten.
Og, jeg beskytter meg ikke selv her, for det er ikke noe jeg trenger å beskytte. Jeg er bare uenig i det du skriver.

Det som er flaut er vell heller det at du trur du sitter med fasiten, og prøver å snakke på veiene av fler enn deg selv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Akkuratt!
som du skrev lengere opp, så sier du at man stagnerer og ikke utvikler seg om man bruker presets.
Men det gjelder ikke avicii pga han har mange års erfaring?? Dette blir jo for dumt.
Vis hele sitatet...
Man stagnerer ja. Hvis man ikke utfordrer seg selv og prøver på noe nytt så utvikler man seg ikke, det gjelder innenfor alt. Jeg sa aldri at det ikke gjelder Avicii, poenget var at han garantert KAN lage egne synther hvis han trenger det. Å bruke presets iblant er greit det, men hvis man ikke kan lage egne synther så burde man bevege seg bort fra presets så kjapt man kan, frem til man har lært seg å lage egne lyder.


Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Han har gått fra amatør til å bli profesjonell med presets. så teorien din stemmer ikke.
Vis hele sitatet...
Nei det har han ikke, vis meg kilder på at han KUN bruker presets og ikke kan lage egne synther hvis han trenger det.

Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Stikk fingeren i jorden å prøv å innse at du verken er tiesto eller noen andre i nærheten.
Og, jeg beskytter meg ikke selv her, for det er ikke noe jeg trenger å beskytte. Jeg er bare uenig i det du skriver.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at jeg er Tiesto, jeg gir konstruktiv kritikk som virkelig kan hjelpe TS å utvikle seg som EDM-produsent. Du gir han råd som blir å gjøre at han ikke blir like flink som han kan bli. Det er dessuten rimelig åpenbart at du KUN bruker presets selv, så jo, du beskytter deg selv.

Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Det som er flaut er vell heller det at du trur du sitter med fasiten, og prøver å snakke på veiene av fler enn deg selv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om en fasit, og jeg snakker ikke på vegne av meg selv. Det er et velkjent faktum at man ikke blir bedre i noe enn når man øver, og å faktisk kunne lage egne synther er noe som er svært viktig om man skal lage EDM. Det er bare å se på de største og beste produsentene, de som virkelig lager noe nyskapende og interessant. De bruker ikke presets, de lager lydene sine selv. Deadmau5 er vel et prakteksempel på dette.

Det handler om eksperimentering og å tørre å prøve å gjøre noe nytt. Bruker man kun presets og tweaker litt med EQing og effekter så gjør man ikke noe nytt, det er noe alle nybegynnere gjør.

Det er ingen måte for deg å vinne denne diskusjonen. Ditt argument er cirka "skal man bli bedre i fotball så skal man ikke spille noe fotball, men kun se fotballvideoer på youtube", mens jeg mener at "man faktisk må spille fotball for å bli flinkere". Bare et eksempel, men det er det du mener.
Låten var dritbra! Den hadde vært like bra om du lagte presets selv eller ikke.
Hvorfor kjøre bil når man kan gå? Man kommer fortere frem med oppgaven sin.

KP for godt arbeid Det er helt tydelig at du vet hva du driver med.

Edit: Kan jeg spørre hvor lang tid du ca. brukte på dette? Selv blir jeg lei etter noen dager og forkaster hele prosjektet Men jeg er amatør også.
Sist endret av Obster; 13. mars 2014 kl. 02:44.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Låten var dritbra! Den hadde vært like bra om du lagte presets selv eller ikke.
Hvorfor kjøre bil når man kan gå? Man kommer fortere frem med oppgaven sin.
Vis hele sitatet...
Låten er kjempebra den ja, det er det ingenting å si på!

Hvorfor ta bilen på verksted når man kan lære seg å skru litt selv?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor ta bilen på verksted når man kan lære seg å skru litt selv?
Vis hele sitatet...
For å spare tid. Og "skrur" litt selv gjør TS
Alle kan lage egen mat, men de fleste kjøper på butikken....

Men la oss nå drite i det da
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
*smørje*
Vis hele sitatet...
Troller du?

værste smørja jeg har lest noen gang.

Og ikke minst, litt av et eksempel du kom med til slutt der. + i margen
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Ditt argument er cirka "skal man bli bedre i fotball så skal man ikke spille noe fotball, men kun se fotballvideoer på youtube", mens jeg mener at "man faktisk må spille fotball for å bli flinkere". Bare et eksempel, men det er det du mener.
Vis hele sitatet...

Trur ikke du skal tenke så mye på hvem som vinner denne diskusjoenen, men heller prøve å forstå at det finnes flere måter å produsere musikk på..

Det er alltid sluttresultatet som har noe å si, samme om man har tweaket presets eller lagd lydene fra bunn.
Sist endret av soulgoodman; 14. mars 2014 kl. 11:40.
Likte låta veldig godt ! du får kp av meg
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Trur ikke du skal tenke så mye på hvem som vinner denne diskusjoenen, men heller prøve å forstå at det finnes flere måter å produsere musikk på..

Det er alltid sluttresultatet som har noe å si, samme om man har tweaket presets eller lagd lydene fra bunn.
Vis hele sitatet...
Du har jo enda ikke forstått noe som helst, det er jo umulig å prøve å forklare noe til deg. De andre her forstår det nok, men du prøver jo ikke å forstå engang.