Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1422
Hei!
Sendte inn mobilen min til rep for ei lita uke siden.
Før dette sjekket jeg for skader som kunne føre til at garantien utgår, noe jeg ikke fant.
Verkstedet derimot, fant vannskader som førte til at de ikke fikk slått på mobilen.
Dette er selvfølgelig BS, siden telefonen var på når jeg leverte den inn.
Eneste problemet som skulle sjekkes var at jeg fikk lyd på kun ett øre via headset, altså lite problem.

Nå står jeg igjen med valget mellom at de skal kaste den eller betale 800 kroner for å få den tilbake.
Forbrukerrådet blir blandet inn på mandag og jeg har bedt om en rapport på mobilens tilstand.

Det jeg lurer på er om jeg kan kreve bevis på at de fysisk blir kvitt telefonen, for jeg har ikke tenkt å gi de rottene ett øre mer.
Gå og si du skal ha telefonen, slå den på. Aldri gå tilbake til den butikken. De kan vell ikke "nekte" deg få en "ødelagt" mobil, tenk viss du vill ha den ødelagt. Samler på gamle eller noe
Kappa
Trådstarter
Problemet er at det koster over 800 spenn å få den tilbake.
Snakk med de å si at telefonen fungerte fint når du leverte den og at den var på når du leverte den inn.
Si at de skal gi deg bevis for at telefonen er vannskadet før du evt. betaler noen ting.
det jeg trur er at mange av disse selskapene ikke har folk som har kompetanse nok til å gjøre en jobb riktig. så når dem ikke klarer å løse problemet eller ødelegger noe inni, så vil dem påstå at den er vannskadet.
min mor sendte inn sin telefon også for å fikse et par knapper. den var også vannskadet, 600kr var større verdi en telefonen nesten så det var absurd å få den tilbake.
Må også husk at det jobber en gjeng med aper. Tilfelle vannskadeindikatoren har blitt aktivert, selv med f.eks fukt i lufta så kan den bli aktivert og da klager de sefølgelig på det og orker ikke å tape på deg. De er no bitches
Kappa
Trådstarter
Problemet mitt er at de sa den var vannskadet, noe de kan fikse ved å ta den under vann i 1 sekund.
Og, hvis de gjør det, mister jeg all garanti og mobilen er borte.
Alternativt er å betale 800 spenn for at de har åpnet mobilen.
Ganske dyrt for en student på stipend, blir også dyrt med ny.

Har forresten en pappa som gikk i butikken jeg leverte den inn (altså ikke verkstedet) og snakket med en person der.
Truet med å kutte alle abonnement fra Telenor og pappa fortalte meg at det var en kar som ble meget tatt på senga når han sa forbrukerrådet blir blandet inn.
Du for ta å ringe dem opp på mandag å si at dem for sende bevis på vannskadene eller mobiltelefonen i retur på mandag, ellers vil du gå til anmeldelse av dem for tyveri.
Sist endret av 0xFF; 9. november 2013 kl. 02:11.
Ta med politiet inn der og si du skal ha mobilen tilbake, de holder den som gissel.
Fikk du ikke en kvittering hvor det stod hva du ville ha fiksa når du leverte den? Og for guds skyld ikke drit deg ut ved å blande inn politiet uten å sette deg inn i lovene her.
Sist endret av legalize_it; 9. november 2013 kl. 02:30.
Kappa
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Fikk du ikke en kvittering hvor det stod hva du ville ha fiksa når du leverte den?
Vis hele sitatet...
Jo, stod på den at problemet var lyd på kun ett øre ved headset (defekt inngang).

Får svar om at mobilen hverken kan brukes eller fikses og jeg må betale 800+ for å få en ødelagt mobil tilbake.

Stod også at det skulle være garantisak, eller måtte jeg betale for jobben, noe jeg nå må.
Sist endret av kjerstin; 9. november 2013 kl. 02:30.
Det er mulig at denne artikkelen kan være relevant i denne saken: http://www.dinside.no/893562/iphones...or-er-ikke-nok
Søk litt på google. Mange i din situasjon. Ordnet seg for de fleste etter en liten mail til forbrukerrådet.
Wow, mye spekulasjoner i hva teknikere og verksted driver med her! Verksted er en relativt nøytral privat bedrift som tjener store penger på garantisaker, men går i tap på vannskader. Hvis du velger å få mobilen sendt i retur er det bare rett og rimelig at man må dekke utgifter for frakt og undersøkelse selv.

Når verksted/tekniker ikke har noe motiv for å hevde at mobiler er vannskadet, hvorfor skulle de fabrikere slike feil, da? Hvis noe slikt hadde blitt avslørt hadde de mistet kontraktene med de store produsentene av mobiler på dagen.
Kappa
Trådstarter
Er dessverre uenig der, at jeg skal betale for å få tilbake en mobil som ikke kan brukes siden de ødela den blir helt feil.
Den var slått på når jeg leverte den ifra meg, nå går ikke det lengre an.
At valget mitt skal være å kaste en mobil verdt flere tusen er uaktuelt, og det støtter forbrukerrådet meg i.
De ødela ingenting, feilsymptomer kommer og går når det er snakk om fukt. Du vil få tilsendt et bilde, og sannsynligvis ser man helt klart at det er en stund siden det ble fukt fordi det er korrosjon.
Forbrukerrådet kan si og mene hva de vil, de har ingen makt.