Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2120
Hei! passerer nå snart en uke uten hasj, det har vært lettere enn jeg trodde. Men senest igår kveld fikk jeg vondt i hode. Ikke konstant. Svelgte en parasett og det var over. Idag spilte jeg fotballkamp og måtte ut av banen tidlig etter heavy head ache! va grusomt. Kom hjem og skulle spise så fikk jeg det igjen. Det har vart helt til nå. Det jeg stusser litt på er at jeg plutselig får det, også går det over, får så å komme tilbake om og om igjen. Tidligere har folk sagt jeg kommer til å slite me søvnen, men søvnen er magisk.. er det normalt med lettere hodepine etter å slutte? Kan nevnes at jeg ble veeldi fristet til å røyke igjen idag, men sjerpet sansene og fikk tankene på noe annet. Kan forøvrig si at det hersker ingen tvil over at weed er avhengighetsskapende, jeg kjenner suget som faen nå. Noen så kjenner seg igjen?
Sitat av Chuckie Vis innlegg
Hei! passerer nå snart en uke uten hasj, det har vært lettere enn jeg trodde. Men senest igår kveld fikk jeg vondt i hode. Ikke konstant. Svelgte en parasett og det var over. Idag spilte jeg fotballkamp og måtte ut av banen tidlig etter heavy head ache! va grusomt. Kom hjem og skulle spise så fikk jeg det igjen. Det har vart helt til nå. Det jeg stusser litt på er at jeg plutselig får det, også går det over, får så å komme tilbake om og om igjen. Tidligere har folk sagt jeg kommer til å slite me søvnen, men søvnen er magisk.. er det normalt med lettere hodepine etter å slutte? Kan nevnes at jeg ble veeldi fristet til å røyke igjen idag, men sjerpet sansene og fikk tankene på noe annet. Kan forøvrig si at det hersker ingen tvil over at weed er avhengighetsskapende, jeg kjenner suget som faen nå. Noen så kjenner seg igjen?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett noen tester som sier at cannabis er avhengighetsskapende. De sier og aalle samme tingen at de fysiske abstinense holder på fra 3-7 dager etter siste inntak. Etter det står det kun på det psykiske. Kan og nevnes at du får samme abstinenser som du skulle fått om det var nikotin du var avhengig av Kanskje det bare er en tilfeldighet?
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg har sett noen tester som sier at cannabis er avhengighetsskapende. De sier og aalle samme tingen at de fysiske abstinense holder på fra 3-7 dager etter siste inntak. Etter det står det kun på det psykiske. Kan og nevnes at du får samme abstinenser som du skulle fått om det var nikotin du var avhengig av Kanskje det bare er en tilfeldighet?
Vis hele sitatet...
Fatter hva du mener, jeg merker også tretthet nå, vil bare såve.. akuratt som jeg prøvde å slutte å snuse. Men har 2 bokser her så jeg tviler!
Det er en del fysiske abstinenser, jeg svetter hvertfall en del i hånda. Det er vel det eneste jeg har opplevd... Sikker på at du er godt nok hydrert og spiser godt nok? Ellers kan jeg anbefale å fokusere på hvor ørsmå disse abstinensene er, det kunne da vitterlig vært mye verre!
Jeg hadde en pause på fire uker, husker jeg våknet hver mårra helt gjennomsvett og varm. Har egentlig hatt det nu i 4 månder ellerno, siden jeg aldri sluttet helt. Så våkner minst to ganger i uken gjennomvåt og ekkel.
Er også enig i at det er avhengiskapende!
Det hersker ingen tvil om at mange er i samme situasjon som deg. Jeg vil gjerne få henvise til denne tråden som tar for seg dette emnet: http://freak.no/forum/showthread.php?t=212752.

Jeg tenker at du kanskje trenger noe annet å fokusere på. Noe i hverdagen som kan holde deg opptatt og engasjert. Det kan være både store og små ting!
Trådstarter
Lucy in the sky: Meget god tråd, had sitt gjennom den masse fakta
Cannabis er (i liten grad) psykisk avhengighetsskapende. Ikke fysisk. Om du kjenner suget, så er dette det psykiske, at du ønsker cannabis, men at du har hodepine kan være alt mulig annet. Jeg kan foreslå å øke ditt vanninntak om dette er et problem for deg.

Jeg tviler sterkt på hodepinen din forekommer av "abstinenser", men hva vet da jeg?
"Cannabis er (i liten grad) psykisk avhengighetsskapende."
Avhengig av toleranse, lengde og individuelle forskjeller. Mot slutten av min stonerperiode ble jeg ikke høy av førsteklasses ice-o-lator hasj.

Ved høy daglig bruk over tid vil man merke fysiske abstinenser (men de er overkommelige).

Fysisk- og psykiskavhengighet går i grunn ut på det samme.


Ofte kombineres cannabis med tobakk.
Sitat av Chuckie Vis innlegg
Hei! passerer nå snart en uke uten hasj, det har vært lettere enn jeg trodde. Men senest igår kveld fikk jeg vondt i hode. Ikke konstant. Svelgte en parasett og det var over. Idag spilte jeg fotballkamp og måtte ut av banen tidlig etter heavy head ache! va grusomt. Kom hjem og skulle spise så fikk jeg det igjen. Det har vart helt til nå. Det jeg stusser litt på er at jeg plutselig får det, også går det over, får så å komme tilbake om og om igjen. Tidligere har folk sagt jeg kommer til å slite me søvnen, men søvnen er magisk.. er det normalt med lettere hodepine etter å slutte? Kan nevnes at jeg ble veeldi fristet til å røyke igjen idag, men sjerpet sansene og fikk tankene på noe annet. Kan forøvrig si at det hersker ingen tvil over at weed er avhengighetsskapende, jeg kjenner suget som faen nå. Noen så kjenner seg igjen?
Vis hele sitatet...
Det med hodepine, kjenner jeg ikke igjen fra da jeg sluttet. det forsvinner vell det også om du ikke sliter med det fra før... Suget blir borte etter vert etter 1-2mnder så frister det faktisk ikke å røyke lengere...
Sitat av sonmarak Vis innlegg
...
Ved høy daglig bruk over tid vil man merke fysiske abstinenser (men de er overkommelige).

...

Ofte kombineres cannabis med tobakk.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er en klar sammenheng her - tobakksutblanding fører nesten alltid til at man røyker mer cannabis enn man må. Jeg har vært hard på bøtte og vannis lenge for så å kutte ut tobakk og røyke alt på en søt liten pipe, og du verden så mye bedre det fungerer! Toleransen stiger dessuten også veldig lite når jeg gjør det på denne måten, og stabiliserer seg så fort som etter bare en dag uten røyking - fysisk sett. Den mentale tilvenningen av tilstanden er fremdeles der.

Når man røyker cannabis med tobakk venner man seg lett til å være konstant i stigende-rus-modus, da det er dette man kjenner etter for å avgjøre hvor påvirket man er. Da er det klart at man til slutt ender med å overdosere drastisk utover hva man egentlig trenger, og gjør man dette hver dag så får selvfølgelig bruken konsekvenser, dette merket jeg selv når jeg hadde et slikt bruksmønster. Derimot får jeg veldig få av abstinensene nå som jeg røyker det rent. Det forekommer noe lett kaldsvetting og forvirring av kroppstemperatur, stigning i energinivå og mer stresset oppførsel i noen dager. Litt utifra hvilke symptomer man bevisst eller underbevisst medisinerer bort så kan man også få en lett forverring, f.eks av rygg og nakkeplager, samt. økt smertesensitivitet. Alt dette er veldig milde symptomer og ingenting i forhold til det jeg måtte igjennom om jeg tok en pause mens jeg røykte cannabis med tobakk, som begynte med mer intense varmeforskjeller, apetittmangel, apati, sterk tomhetsfølelse, kvalme, følelse lignende å ha influensa... Da røykte jeg fremdeles sigaretter for å kverke nikotinsuget utenom selvfølgelig. Poenget her er at tobakk gjør noe med virkningsmåten til cannabis som ikke nødvendigvis er helt gunstig, spesielt ikke i lengden.
Sist endret av random25880; 5. april 2012 kl. 15:15.