Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 8647
hei har fått tak i noen piller som det ser sånn ca ut som 2 milimeter bred å 2 lang sånn 50/50 størelse, vet ikke hva det er men er vist suxutex siden fyren som ga meg dem sa det... de er vite med et kristen korst på den ene side, og den andre side står det N2. sorry har ikke noe kamera, men hei noen som vet hva det er? og eventuelt hva slags dosering jeg skal gjøre? har 4 stk av disse, kan vel legge til at jeg har tatt masse heroin i fra før av etc, men aldrig suxutex så dette er første gang.. fikk fortalt av fyre, jeg fikk dem av at jeg skulle ta dem alle 4 om morgenen når jeg IKKE er syk, men det er jeg ikke uansett..siden jeg ikke er avhengi, så ossen gjør jeg det?
Vell om du fikk fire piller, og han sa du skulle ta alle på engang tviler jeg på du har fått subutex ihvertfall :P
Norsk subutex er lett å kjenne igjen. 2mg tabletten er oval og merket med B2 på ene siden og et kors på den andre siden, fargen er hvit/kremfarget.

8mg tabletten er også oval og har merket B8 på ene siden og har et kors på den andre. Fargen er lik 2mg tabletten.

Ingen av dem har delestrek.

Står det N2 på noen av dem er dem ikke Norske.
Hadde det stått B2 så hadde det jo lignet 2mg tabletten. Mål (lengde × bredde): 7,1×14,2 mm
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Pillen du beskriver er Suboxone. Men han fyren du har fått dem av virker helt på jorde. Du skal ikke ta alle sammen, da det bare vil være sløs av penger og Buprenorfin (virkestoffet i Subutex/Suboxone). Det kan nesten virke som om han fyren har prøvd "å gjøre ap" med deg, for det er totalt unødvendig å ta 24 mg Buprenorfin for å bli frisk eller ruset.
Dosering kan du finne ut ved et kjapt søk på google eller på forumet.

Etter som du har brukt en del heroin fra før, kommer du nok til å bli skuffet over funksjonen av Subuxone. Det er jo tross alt en medisin som er brukt for å ta knekken på heroin abstinenser og ikke ment å gi rus i det hele tatt. Alikevel så vil man gjerne føle en svak/moderat rusfølelse de første gangene (nå snakker jeg om personer som er vandt til opiater). Jeg vet ikke om hensikten din er å bli frisk eller å ruse deg. Men skal du ruse deg så ville jeg ikke tatt så mye mer enn 2 - maks 4 mg (en halv).
Suboxone/Subutex skal legges under tungen og smelte for å for at depot effekten skal virke. Den vil ikke fungere hvis du svelger den.
Noen velger å sniffe den, andre å injisere den, men den maksimale effekten oppnåes ved å legge den under tungen. Husk at den skal ligge der til den forsvinner helt, ikke svelg ned med vann og vent med å innta noe mat minimum helst 10 min etter inntak.
Hvis du knuser den og inntar den nasalt vil du få en raskere effekt, noen påstår også bedre ruseffekt, men å innta den intravenøst vil ikke gi noe rush eller kick. Du vil bli frisk, enkelt og greit.
Du sier du ikke er blitt avhenig enda, da ser jeg personlig ingen grunn til å innta Subuxone i det hele tatt. Rusen vil uansett ikke være det du er på jakt etter om du liker heroin og er den rusen du er på utkikk etter.

(Suboxone inneholder Nalokson som gjør at du vil bli sjuk hvis du prøver å injisere den. Det er mulig å injisere Subutex, men ikke Suboxone.)

Ikke innta 4 tabletter med Suboxone/Subutex. Vent til du ikke har rus på heroin lenger før du inntar Suboxone. Det er tross alt en medisin for narkomane som ønsker å slutte med heroin og som også kan fungere normalt i dagens sammfunn.
Er du på utkikk etter lignende rus som heroin er vel Metadon et "bedre alternativ". Alikevel vil jeg anbefalle deg å holde deg vekke fra opiater når du alikevel ikke har klart å hekte deg enda.
Hvis du enda ikke er blitt fysisk avhenig, ville jeg ha priset meg lykkelig over det og tatt til takke med de erfaringer du har gjort deg opp og sluttet på dagen med opiater.

Sitat av Felleskatalogen.no
Preparat A
Suboxone Schering-Plough

Substitusjonsbehandling ved opiatavhengighet.

SUBLINGVALTABLETTER 2 mg/0,5 mg: Hver sublingvaltablett inneh.: Buprenorfin 2 mg, nalokson 0,5 mg, laktose, hjelpestoffer. Sitron- og limesmak.
SUBLINGVALTABLETTER 8 mg/2 mg: Hver sublingvaltablett inneh.: Buprenorfin 8 mg, nalokson 2 mg, laktose, hjelpestoffer. Sitron- og limesmak.

Indikasjoner: Substitusjonsbehandling ved opiatavhengighet, som en del av medisinsk, psykologisk og sosial behandling. Hensikten med nalokson er å forhindre intravenøst misbruk. Behandlingen er beregnet på voksne og barn >15 år som har akseptert behandling for opiatavhengighet.

Dosering: Behandlingen må gjennomføres under tilsyn av lege med erfaring i behandling av opiatavhengighet. Skal tas sublingvalt. Sublingvaltabletten legges under tungen inntil den løses opp. Dette tar vanligvis 5-10 minutter. Om dosen settes sammen av flere tabletter tas de samtidig eller i 2 omganger: Den andre tabletten skal tas direkte etter at den første tabletten er oppløst. Voksne: Før oppstart av behandlingen anbefales leverfunksjonstest og dokumentasjon av viral hepatittstatus. Pasienter som har viral hepatitt og behandles medisinsk for dette og/eller som har en leverforstyrrelse, har en risiko for akselerert leverskade. Regelmessige kontroller av leverfunksjonen anbefales. Type avhengighet (dvs. langtids- eller korttidsvirkende opioid), tiden fra siste inntak og graden av opioidavhengighet skal vurderes før oppstart. For å unngå å fremkalle abstinens, bør ikke behandlingen begynne før tegn på avvenning/abstinens er åpenbare. Oppstart av terapi: Anbefalt startdose er 1-2 sublingvaltabletter 2 mg/0,5 mg. Et anbefalt tillegg på 1-2 sublingvaltabletter 2 mg/0,5 mg kan gis på dag 1, avhengig av pasientens behov. For opioidavhengige stoffmisbrukere som ikke har gjennomgått avvenning/abstinens: 1 dose ved første tegn på abstinens, minst 6 timer etter pasientens siste inntak av opioider (f.eks. heroin, korttidsvirkende opioider). For pasienter som får metadon: Før behandlingsstart skal metadondosen reduseres til maks. 30 mg/døgn. 1 dose ved første tegn på abstinens, minst 24 timer etter pasientens siste inntak av metadon. Dosejustering og vedlikehold: Dosen økes suksessivt i samsvar med den kliniske responsen hos den enkelte pasient. Dosen titreres iht. en kontinuerlig vurdering av pasientens kliniske og psykologiske status og skal gjøres i trinn på 2-8 mg. Ved oppstart av behandling anbefales daglig utdeling av preparatet. Etter stabilisering kan det vurderes å utgi preparatet til flere dagers behandling, og doseringsfrekvensen kan reduseres til annenhver dag. Pasienten tar da det dobbelte av den individuelt titrerte daglige dosen annenhver dag, og er dosefri annenhver dag. Noen pasienter kan doseres 3 ganger pr. uke, f.eks. mandag, onsdag og fredag (dobbel dose mandag og onsdag, tredobbel dose fredag). Ingen dose tas de andre dagene. Dosereduksjon og avslutning av behandling: Etter at stabilisering er oppnådd, og pasienten samtykker, kan dosen gradvis reduseres til en lavere vedlikeholdsdose, eller behandlingen avsluttes når det vurderes som hensiktsmessig. Langsom dosereduksjon anbefales. Pga. muligheten for tilbakefall må pasienten oppfølges etter avsluttet behandling.



Kontraindikasjoner: Overfølsomhet for buprenorfin, nalokson eller noen av hjelpestoffene. Alvorlig nedsatt lungefunksjon. Alvorlig leverinsuffisiens. Akutt alkoholisme eller delirium tremens.

Δ

Forsiktighetsregler: Bør ikke brukes til barn <15 år. Brukes kun med forsiktighet i alderen 15-18 år. Det finnes ingen data for bruk hos eldre. Abstinens er rapportert ved overgang fra buprenorfin eller metadon til Suboxone, og pasienten bør følges nøye opp. Ved oppstart kan buprenorfin fremkalle abstinens hos opioidavhengige individer, spesielt om det gis innen 6 timer etter siste inntak av heroin/korttidsvirkende opioider, eller innen 24 timer etter siste inntak av metadon. Abstinenssymptomer kan også skyldes at doseringen ikke er optimal. Risikoen for alvorlige bivirkninger som f.eks. overdose eller «drop out», er større om pasienten er underdosert med preparatet og fortsetter å selvmedisinere mot abstinenssymptomer, med f.eks. opioider, alkohol eller andre sedativa/hypnotika (spesielt benzodiazepiner). Forsiktighet bør utvises ved bilkjøring eller bruk av maskiner. Preparatet kan forårsake døsighet, spesielt ved samtidig bruk av alkohol eller CNS-dempende legemidler, f.eks. beroligende, sedative eller hypnotiske legemidler. Buprenorfin kan gi avhengighet. Avbrutt behandling kan gi abstinenssymptomer som kan være forsinket. Dødsfall pga. åndedrettsdepresjon er rapportert, særlig ved samtidig bruk av benzodiazepiner eller når buprenorfin ikke ble brukt som anvist. Dødsfall er rapportert ved samtidig administrering av buprenorfin og andre CNS-dempende midler som f.eks. alkohol eller andre opioider. Forsiktighet bør utvises ved alvorlig nedsatt nyrefunksjon (ClCR <30ml/minutt). Hos pasienter med mild til moderat leverinsuffisiens anbefales lavere startdoser og dosetitrering. Tilfeller med akutt leverskade (fra forbigående asymptomatiske forhøyelser i levertransaminaser til leversvikt, levernekrose, hepatorenalt syndrom og hepatisk encefalopati) er rapportert hos opioidavhengige misbrukere. Preeksisterende unormale leverenzymnivåer, hepatitt B-infeksjon, hepatitt C-infeksjon, samtidig bruk av andre potensielt levertoksiske legemidler, og pågående injisering av stoff, kan være forårsakende og medvirkende. Ved mistanke om påvirkning på lever kreves videre biologisk eller etiologisk utredning. Seponering skal skje forsiktig for å hindre abstinenssymptomer og tilbakegang til ulovlig stoffbruk. Om behandlingen fortsettes skal leverfunksjonen overvåkes nøye. Buprenorfin kan maskere smerte. Forsiktighet må utvises ved hodeskade eller økt intrakranielt trykk, hypotensjon, prostatahypertrofi, urethral stenose, astma eller respiratorisk insuffisiens. Pasienter med sjeldne arvelige problemer med galaktoseintoleranse, en spesiell form for arvelig laktasemangel (Lapp lactase deficiency) eller glukose-galaktosemalabsorpsjon, bør ikke ta dette legemidlet.



Interaksjoner: Buprenorfin skal ikke brukes sammen med alkohol eller legemidler som inneholder alkohol, da alkohol øker den sedative effekten av buprenorfin. Kombinasjon med benzodiazepiner kan potensere sentral åndedrettsdepresjon, med risiko for død. Kombinasjon med CNS-dempende substanser, andre opioidderivater (f.eks. metadon, analgetika, hostedempende midler), noen antidepressiver, sederende H1-reseptorantagonister, barbiturater, anxiolytika, nevroleptika, klonidin og beslektede substanser, kan øke sentralnervøs depresjon. Legemidler som hemmer CYP 3A4 (f.eks. proteasehemmere som ritonavir, nelfinavir, indinavir, eller azolsoppmidler som ketokonazol eller itrakonazol) kan gi økte konsentrasjoner av buprenorfin. En reduksjon av Suboxonedosen kan være nødvendig. Interaksjon med legemidler som induserer CYP 3A4 er ikke undersøkt. Pasienten bør derfor kontrolleres nøye dersom enzymindusere (f.eks. fenobarbital, karbamazepin, fenytoin, rifampicin) gis samtidig. Kombinasjon med monaminoksidasehemmere (MAO-hemmere) kan gi økt opioideffekt.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Erfaring hos gravide er begrenset. Dyrestudier har vist reproduksjonstoksiske effekter. Risikoen for mennesker er ukjent. Bør ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier mulig risiko. Abstinenssyndrom og respirasjonssuppresjon er rapportert hos nyfødte, når mødre er behandlet med buprenorfin i siste del av svangerskapet. Ved graviditet i løpet av behandlingen, anbefales nøye oppfølging, og ev. bytte til buprenorfin. Overgang i morsmelk: Buprenorfin og dets metabolitter går over i morsmelk. Preparatet bør derfor ikke brukes under amming. Buprenorfin kan hemme melkeproduksjonen hos rotter. Nalokson: Ukjent.

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Diaré, forstoppelse, kvalme, oppkast, dyspepsi, anoreksi, flatulens. Hud: Svette, utslett, kløe, urticaria. Lever: Unormal leverfunksjon. Luftveier: Rhinitt, faryngitt, økt hoste. Muskel-skjelettsystemet: Leddsmerte, muskelsmerte, leggkramper. Nevrologiske: Søvnløshet, søvnighet, svimmelhet, parestesi, hypertoni. Psykiske: Angst, nervøsitet, depresjon, nedsatt libido, unormale tanker. Sirkulatoriske: Vasodilatasjon, hypertensjon, perifert ødem, ortostatisk hypotensjon. Syn: Tårevæskeforstyrrelse, amblyopi. Urogenitale: Albuminuri, unormal urin. Øvrige: Abstinenssymptomer, svette, infeksjon, migrene, hodepine, asteni, feber, influensasymptom, ubehagsfølelse, ulykkesskade, frysninger, brystsmerte, smerte i bukhulen, rykksmerte, generell smerte. Mindre hyppige: Blod: Anemi, trombocytopeni, leukopeni, lymfadenopati, leukocytose. Gastrointestinale: Stomatitis ulcerosa. Hud: Eksfoliativ dermatitt, akne, knute i huden, alopesi, tørr hud. Luftveier: Dyspné, astma, gjesping. Metabolske: Hyperglykemi, hyperlipemi, hypoglykemi. Muskel- skjelettsystemet: Artritt. Nevrologiske: Kramper, agitasjon, skjelving, hyperkinesi. Psykiske: Legemiddelavhengighet, amnesi, fiendtlighet, taleforstyrrelse, endret personlighet, unormale drømmer, apati, eufori. Sirkulatoriske: Hypotensjon, heteslag, myokardinfarkt, angina pectoris, hjertebank, takykardi, bradykardi. Syn: Miose, konjunktivitt. Urogenitale: Vaginitt, hematuri, nyresten, økt kreatinin, urinveisinfeksjon, dysuri, urinretensjon, impotens, amenoré, unormal sæduttømming, menoragi, metroragi. Øvrige: Hypotermi, allergisk reaksjon, misfarging av tunge. Sjeldne (<1/1000): Lever: Levernekrose, hepatitt. Luftveier: Åndedrettsdepresjon, bronkospasme. Psykiske: Hallusinasjoner. Øvrige: Angionevrotisk ødem, anafylaktisk sjokk.

Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Åndedrettsdepresjon er det viktigste symptomet som trenger oppfølging. Behandling: Kardial og respiratorisk status overvåkes nøye, og passende støttetiltak iverksettes. Symptomatisk behandling av åndedrettsdepresjon i.h.t. retningslinjer. Det må sikres frie luftveier og assistert eller kontrollert ventilasjon. Utstyr for gjenoppliving skal være tilgjengelig. Bruk av opioidantagonisten (nalokson) anbefales. Den har moderat reverserende effekt på respirasjonsymptomene forårsaket av buprenorfin. Den lange virketiden til buprenorfin må tas i betraktning ved bruk av antidot. Se Giftinformasjonens anbefalinger for bupreorfin N02A E01.



Egenskaper: Klassifisering: Buprenorfin er en partiell opioidagonist/-antagonist som bindes til µ- og k-reseptorene i hjernen. Nalokson er en antagonist ved µ-reseptorene i hjernen. Virkningsmekanisme: Buprenorfin: Langsomt reversibel binding til µ-reseptorene, som over tid reduserer misbrukerens stoffbehov. Nalokson: Gir liten eller ingen farmakologisk effekt ved oral eller sublingval administrering pga. førstepassasjemetabolisme. Ved i.v. administrering fremkaller nalokson en opioid antagonisteffekt, som gir opiatabstinens hos opioidavhengige individer. Dette motvirker i.v. misbruk av preparatet. Absorpsjon: Buprenorfin: Cmax nås etter 90 minutter. Nalokson: Plasmakonsentrasjonen er lav og avtar raskt. Fordeling: Buprenorfin: Rask distribusjonsfase. Halveringstid: Buprenorfin: 2-5 timer. Nalokson 1-2 timer. Metabolisme: Buprenorfin metaboliseres via CYP 3A4. Nalokson metaboliseres i leveren primært ved glukuronidering. Utskillelse: Buprenorfin utskilles hovedsakelig i feces (70%), resten via urinen. Nalokson utskilles via urinen.

Pakninger og priser: 2 mg/0,5 mg: 28 stk. (blister) kr 320,30. 8 mg/2 mg: 28 stk. (blister) kr 981,00.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest første posten din igjen og tenkt ut over beskrivelsen av målene du gir, så regner jeg med at du har fått fire x 2mg tabletter. Alikevel så skal det være fullstendig unødvendig å innta 8 mg for å få ønsket effekt.
Prøv først med en tablett. Hvis du ikke får ønsket effekt i løpet av 30-60 min, prøv med en til (4mg skal holde)

Regner med at pillene ser ut som på bildet: http://www.withdrawal-ease.com/wp-co...xone-pills.jpg .
Om ikke fargen stemmer har det ingenting å si, da de kommer i forskjellige smaker og farger. Virkestoffet er det samme.
__
Til slutt vil jeg bare si at det er veldig mulig å gjøre en viss egen innsatts med å søke selv før du spør om hjelp.
Det er såklart ingen som har problemer med å hjelpe til, men kjekkere å hjelpe en som har prøvd å finne litt info i google eller på forumet før det ble postet en tråd.
Sist endret av spQ; 23. oktober 2010 kl. 12:21.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
spiste først 1 og så venta jeg ca 30 minutter å tok en til, å nå har jeg ventet nesten 1 og halv time tilsammen.
har ikke fått noen rus effekt, bør jeg drite i å ta 2 til?

men at siden du sa man ikke bør ta 24 mg Buprenorfin for å bli frisk eller ruset, vil jeg ikke få noe mer effekt enn det jeg alerede ikke har fått om jeg tar 2 stk til?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har aldri fått effekt av buprenorphone (Subutex/Suboxone) uten å røyke hasj/cannabis. Jeg sniffet 1/20-del av en 8mg subutex en gang, ventet 40 min, røyket og fikk kjempeeffekt.

Eneste problemet med å sniffe dette er at man blir ødelagt i nesa. Nesa blir blokkert helt bakerst og jeg har ikke klart å rense det bort med otricare, varmt vann, otrivin, zycomb eller lignende. Derfor skal jeg forsøke sublingualt nå.
Sist endret av iMags; 11. mai 2011 kl. 10:47.
har ingen personlig erfaring med subutex. men har pratet med et par ex-heroinister som går på subutex som bor i nærheten, de sier at for å oppnå ruseffekt med subutex, må de mixe d med cannabis. og da blir de skikkelig fackd hehe :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! jeg er ny her, noen som har noen erfaring med på minst smertefull måte slutte med subutexen og paraginene, det er i magen jeg får det værst, får ikke sove, jeg har knekt den en gang før men på meg tok det en måneds tid for jeg har refluxofagitt, syre som konstant kommer opp i spiserøret der det er fryktelig bettent. Jeg får nexium for dette 40mg 1morning 1 kveld. Jeg har vært i langtidsbehandlig institusjon 2 ganger nå men ønsker å knekke dette på egen hånd. Med min tilstand så kan det ta opp til 3 mnd å blir frisk etter subutex misbruk, ja alle opiater som fokker opp fordøyelsen. Jeg får vival mot sosial angst 2 om dagen 50 i slengen hver time hos legen sammen med paralginene jeg tar mot smerter i brystet/spiserøret. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan slutte selv på minst mulig smertefull og psykisk måte med opiatene? Det er magen som er værst det koker og vrenger seg så sinnsykt og det slipper ikke før det har gått 3-4 uker, helt frisk, vel smerte men levbart etter ca 3mnd sist gang jeg var i langtidsbehandling. Jeg vil gjøre det selv denne gangen alle tips tas hjertelig imot. Jeg har vivalene, hva gjør jeg med magen?

Det er subutexen og paralginene jeg først og fremst vil bli kvitt, så i samarbeid med psykolog ta meg av benzoen
Hmmmm er jo mange råd da, men ville først begynt og trappe ned, for og slippe abstinensene, som kan være farlig om du har drivi lenge nok på.. Havna selv i koma etter 5 år med pillemisbruk.
Måtte ha omtrent 100 om dagen for og merke noe...

Men Weed er også ett godt alternativ pluss gå ut og gå noen småturer osv, Og drikke masse vann, få i deg C-Vitamin hverdag og spise 0g trene hvis du er i form nok til det da.

Mot magen så drikk endel Biola eller ta sånne Imodium 2mg tabletter eller Loperamid Mylan kapsler 2mg..

Lykketil.. Håper det går bra man

*OneLove*
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Hmmmm er jo mange råd da, men ville først begynt og trappe ned, for og slippe abstinensene, som kan være farlig om du har drivi lenge nok på.. Havna selv i koma etter 5 år med pillemisbruk.
Måtte ha omtrent 100 om dagen for og merke noe...

Men Weed er også ett godt alternativ pluss gå ut og gå noen småturer osv, Og drikke masse vann, få i deg C-Vitamin hverdag og spise 0g trene hvis du er i form nok til det da.

Mot magen så drikk endel Biola eller ta sånne Imodium 2mg tabletter eller Loperamid Mylan kapsler 2mg..

Lykketil.. Håper det går bra man

*OneLove*
Vis hele sitatet...
Biola, Imodium 2mg og lopermanid kapspler 2mg er notert jeg skal armere meg, har time hos legen den 19de så har jeg en og en halv subb jeg da trapper ned mot timen, takker for raskt svar :-)

Sitat av Rehab Vis innlegg
Biola, Imodium 2mg og lopermanid kapspler 2mg er notert jeg skal armere meg, har time hos legen den 19de så har jeg en og en halv subb jeg da trapper ned mot timen, takker for raskt svar :-)
Vis hele sitatet...
Ja jeg har medlemskap hos itrain men jeg har jo blitt støttemedlem.....
Jeg har sykkel, jeg kan jo sykle litt også men det er som du sier, er jeg i form til det når helvete setter inn.....

Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Hmmmm er jo mange råd da, men ville først begynt og trappe ned, for og slippe abstinensene, som kan være farlig om du har drivi lenge nok på.. Havna selv i koma etter 5 år med pillemisbruk.
Måtte ha omtrent 100 om dagen for og merke noe...

Men Weed er også ett godt alternativ pluss gå ut og gå noen småturer osv, Og drikke masse vann, få i deg C-Vitamin hverdag og spise 0g trene hvis du er i form nok til det da.

Mot magen så drikk endel Biola eller ta sånne Imodium 2mg tabletter eller Loperamid Mylan kapsler 2mg..

Lykketil.. Håper det går bra man

*OneLove*
Vis hele sitatet...
Takker for støtten også by the way, har selv vært oppe i det misbruket du beskriver men jeg havna i psykose istedet for koma.
Null problem, du trenger ikke resept på de der.. ja hver forsiktig med halve subben, bare ta nok til og holde deg frisk nok til og fungere...

Men er det sånn at du sliter veldig og har holdt på lenge, så villej eg ha kontakta LAR.. Kan være heldig og få hjelp der..
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Null problem, du trenger ikke resept på de der.. ja hver forsiktig med halve subben, bare ta nok til og holde deg frisk nok til og fungere...

Men er det sånn at du sliter veldig og har holdt på lenge, så villej eg ha kontakta LAR.. Kan være heldig og få hjelp der..
Vis hele sitatet...
Har vært inne på tanken me LAR også men jeg er sliten og lei nå er 36 år gammel og har kjørt på siden 14 års alderen, etter mine langtids behandlinger, 2år tilsammen så er det det psykiske som er problemet etterpå.
LAR er sikkert en god løsning for mange men jeg vil stoppe, ikke få mere og komme meg tilbake i form med en psyke som jeg kan leve med. Har endel traumer jeg sliter med..

Sitat av Rehab Vis innlegg
Har vært inne på tanken me LAR også men jeg er sliten og lei nå er 36 år gammel og har kjørt på siden 14 års alderen, etter mine langtids behandlinger, 2år tilsammen så er det det psykiske som er problemet etterpå.
LAR er sikkert en god løsning for mange men jeg vil stoppe, ikke få mere og komme meg tilbake i form med en psyke som jeg kan leve med. Har endel traumer jeg sliter med..
Vis hele sitatet...
Og igjen takker jeg for gode råd, det hadde vært deilig å fått leve litt mens jeg fremdeles er "ung"
Ja off, det er såpass ja... Fader det er ett hælvette, kom meg heldigvis ut av det etter bare 2 år, da bestekompisen skøut seg med en 22.cal mens Eminem - Space Bound musikkvideon i\gikk på repeat så slutta jeg på dagen,,

Og sliter ennå til tider, men prøver og trene masse, for skal heldgvhvis ned til Thailand 1mnd nå 23. september.

'Faktisk også gå min første Muay-Thai kamp den 11.okt.. Blir spennande... De er hardbarka der nede as, men har trener der nede og er det 4. ganger i året. Men uansett vinn ellertap så blir det moro =)

Ikke noe og takke for kompis..





det i 3
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Hmmmm er jo mange råd da, men ville først begynt og trappe ned, for og slippe abstinensene, som kan være farlig om du har drivi lenge nok på.. Havna selv i koma etter 5 år med pillemisbruk.
Måtte ha omtrent 100 om dagen for og merke noe...

Men Weed er også ett godt alternativ pluss gå ut og gå noen småturer osv, Og drikke masse vann, få i deg C-Vitamin hverdag og spise 0g trene hvis du er i form nok til det da.

Mot magen så drikk endel Biola eller ta sånne Imodium 2mg tabletter eller Loperamid Mylan kapsler 2mg..

Lykketil.. Håper det går bra man

*OneLove*
Vis hele sitatet...
Weed ja, det hadde nok hjulpet på, men når jeg røyker det så får spiserøret juling og det blir enda værre, da måtte jeg ha spist det, og det hadde blitt dyrt i lengden, eller så har di jo disse el sigarettene nå di kan kansje fylles med noe annet enn nikotin :-)

Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Ja off, det er såpass ja... Fader det er ett hælvette, kom meg heldigvis ut av det etter bare 2 år, da bestekompisen skøut seg med en 22.cal mens Eminem - Space Bound musikkvideon i\gikk på repeat så slutta jeg på dagen,,

Og sliter ennå til tider, men prøver og trene masse, for skal heldgvhvis ned til Thailand 1mnd nå 23. september.

'Faktisk også gå min første Muay-Thai kamp den 11.okt.. Blir spennande... De er hardbarka der nede as, men har trener der nede og er det 4. ganger i året. Men uansett vinn ellertap så blir det moro =)

Ikke noe og takke for kompis..






det i 3
Vis hele sitatet...


Off i helvete! det hørtes ikke bra ut! Traumene mine har også mye med død og gjøre, funnet kompiser døde på gulvet når jeg har våknet osv.
Masse lykke til med kampen! Kick ass! Håper vinner kompis!
Du har gode voksne svar, denne siden var bedre enn forventet.
Og jeg takker når folk bryr seg kompis!

Som nytt medlem og veldig godt inntrykk av svar jeg fikk, vil jeg ønske alle dere som sliter og som vil ut av rushelvete lykke til!

REHAB
Sitat av Rehab Vis innlegg
Weed ja, det hadde nok hjulpet på, men når jeg røyker det så får spiserøret juling og det blir enda værre, da måtte jeg ha spist det, og det hadde blitt dyrt i lengden, eller så har di jo disse el sigarettene nå di kan kansje fylles med noe annet enn nikotin :-)

Ja er mulig og få tak i med T.H.C på SR hvis det sier deg noe hehe



Off i helvete! det hørtes ikke bra ut! Traumene mine har også mye med død og gjøre, funnet kompiser døde på gulvet når jeg har våknet osv.
Masse lykke til med kampen! Kick ass! Håper vinner kompis!
Du har gode voksne svar, denne siden var bedre enn forventet.
Og jeg takker når folk bryr seg kompis!

Som nytt medlem og veldig godt inntrykk av svar jeg fikk, vil jeg ønske alle dere som sliter og som vil ut av rushelvete lykke til!

REHAB
Vis hele sitatet...
-ja off samme her, det livet er ett reint helvette, som man ikke kan forstå seg på før man har vært oppi det selv, så enkelt og greit er det...

Jo takk for det! Skal gjøre mitt beste, faren min skal filme kampen, så den kommer på youtube uansett åssen det går, så legger nok ut link her når jeg har kommet meg hjem hehe.. Brutal sport.. Men det var min vei ut av djevlens vei...

Ja er mye og mange med forskjellige erfaringer og kunnskaper her, så man får som regel svar på alt , selvom det alltid dukker opp fordommer og usaklige kommeentarer innimellom.. Som in real life, Tenker du skjønner hva jeg mener kompis...

*One Love*
▼ ... over et år senere ... ▼
Har holdt på endel år med heroin og har ikke årer igjen.

Er det noen der ute som vet om dette kan settes muskulært eller om det er nødt for å gå igjennom åra?

Håper på svar så fort som mulig!!