Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4237
Var en tur nedom den lokale Coop prix her om dagen, og oppdaga at de selger cigar "papirer". Fikk med meg at pakka inneholdt 4 cigar "ruller" uten tobakk inni, slik at man kunne fylle den med ønsket rulletobakk.

Spørsmålet mitt er, hvordan ville dette funket som joint? må gjerne legge inn et filter i bunn så man ikke sløser alt for mye. På en del ganja filmer bruker de jo gjerne cigarer, og bare tar ut tobakken for så å lime den sammen igjen.
Hvordan ville dette funket med forskjellige canabinol mikser? Reint grønt, grønt og tobakk, brunt og tobakk? Er dette i det hele tatt noe bedre enn vanlig rullepapir?
Blir det ikke bare en blunt da? blunt er jo nice nok
Personlig synes jeg både blunt wraps og ekte blunts smaker helt forferdelig. Hva er poenget med et stinkende, tjukt sigarpapir når man kan bruke tynt, nesten umerkbart rispapir?

Uansett, om man på død og liv skal gjøre dette så bør man i det minste ha en god sigar og lage en ordentlig blunt, så blir det ihvertfal litt stil over det. Det er nå min mening..
Sist endret av mentalmelt; 27. januar 2008 kl. 01:48.
Så cigar papirer lukter mye mer mentalmelt? Har aldri smakt cigar, men dette høres ut some noe jeg ihvertfall må prøve 1 gang :P
Hvis man kjøper en dyr cigar, blir det jo fulstendig bortkasta og hakke ut innmaten for å fylle den med noe annet. Dette er snakk om tomme papirer =)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du aldri har smakt cigar før bør du gjøre dette først, det er noe helt annet en tobakk.

Og det faktum at cigar "papir" faktisk er blader og ikke papir som på sigaretter gjør det til noe helt annet.
Som AtXbYeA sier, en sigar er noe helt annet enn sigarpapir. Begge deler smaker jævlig, men sigarpapiret er utvilsomt verst. Og en "blunt" rullet i blunt wraps er ingen ekte blunt, så om du vil røyke deg en blunt før du dør så må du investere i en sigar =)

Forøvrig vil dette Coop-papiret fungere helt fint rent praktisk, så det er bare å prøve. Det vil bare ikke smake no godt, ei heller være en ekte blunt.
Sist endret av mentalmelt; 27. januar 2008 kl. 02:14.
Sitat av mentalmelt
Personlig synes jeg både blunt wraps og ekte blunts smaker helt forferdelig. Hva er poenget med et stinkende, tjukt sigarpapir når man kan bruke tynt, nesten umerkbart rispapir?

Uansett, om man på død og liv skal gjøre dette så bør man i det minste ha en god sigar og lage en ordentlig blunt, så blir det ihvertfal litt stil over det. Det er nå min mening..
Vis hele sitatet...
Vås. Enkelt og greit. Smakt en slim, snygg, vanilje/grape blunt? Kanskje du bare har glemt kunsten å rulle for smakens, ikke for fengens skyld?

Edit: Forøvrig handlet vel topicet også om blunts, ikke om fordelene ved rispapir... Er vel nok av topics der organiske greier skrytes opp i skyene.
Sist endret av Tjallefrans; 27. januar 2008 kl. 05:44.
Vås? Det er min personlige mening, vet du bedre enn meg hva jeg liker?

Ja, jeg har smakt alle disse elendige blunt wrapsa, og når jeg sier at rispapir er bedre så er det nettopp pga smaken. Rispapir smaker nesten ingenting, blunt wraps smaker parfymert, billig, sigarsubstitutt. Når jeg først røyker weed så vil jeg at det skal smake weed også, ikke vaniljeparfyme og syntetisk sigarkliss. Hver sin smak, ikkesant..

Hvorfor skulle dette ha noe med fenget å gjøre? Har du i det hele tatt lest gjennom tråden?

Vel vel, du blir nok uansett nødt til å godta at jeg tar meg retten til å nevne fordelene ved rispapir her, enten du liker det eller ikke..
Sist endret av mentalmelt; 27. januar 2008 kl. 13:00.
Jeg liker ikke blunts, men jeg elsker sigarer. Jeg digger cones, med litt roasta tobakk.
Hvis du liker sigarer så funker blunts, hvis du ikke liker sigarer er det usannsynlig at du vil like det. Jeg for min del liker sigarer veldig godt og syns at blunts er helt greie.
Her har jo diskusjonen kommet et stykke. Det jeg nå lurer på er, skal jeg kjøpe meg en sigar til mellom 100 og 200 kr. Eller stappe et sigarpapir til en god blunt med omtrent samme prisen?
Det må du da bestemme selv. Sigarpapir eller blunt wraps finnes i masse forskjellige varianter, med masse smakstilsetninger osv. Noen liker dette, og om du har lyst til å prøve så bare kjør på. Om du derimot vil kunne si at du har rullet en ekte blunt, så må du koste på deg en sigar.

You decide..
Så er vel greia med en ordentlig sigar at du røyker den da, og ikke fjerner all tobakken som man faktisk betaler endel penger for. Er en god del jobb å fjerne innmaten for så å teipe dritten sammen igjen å. Er vel en grunn til at blunt wraps ble laget. Kjøp deg en sigar, prøv den. Hvis du liker'n så liker du sikkert blunt wraps med tjall å. Beste måten og finne ut om du liker det eller ikke er uansett å bare kjøpe blunt wrapsa and get blazin.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Liquid Crystal
Her har jo diskusjonen kommet et stykke. Det jeg nå lurer på er, skal jeg kjøpe meg en sigar til mellom 100 og 200 kr. Eller stappe et sigarpapir til en god blunt med omtrent samme prisen?
Vis hele sitatet...
Blunts stammer vel egentlig fra USA, der de bruker Philly's sigarer med vanilje smak. De tar ut innmaten og stapper i weed etter ønske.
I de seinere årene har "Blunts" blitt populære i f.eks Norge, der jordbær, grape, vannmelon, sitron, vanilje, og fersken er noen av smakene som er på markedet.
Disse "papirene" er som oftest veldig fuktig og lukter har en veldig intens lukt. De koster alt i fra 15-30 kr, alt ettersom hvilken butikk det kommer i fra.

Personlig har jeg vel prøvd "alle" de forskjellige "papir" smakene, da jeg engang for lenge siden brukte litt over 600 spenn på innkjøp av slike "papir".
Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri synest disse var noe særlig. De smaker og lukter jævlig syntetisk, i tilegg til at de er alt for fuktige til å bruke til noe som helst.
I tilegg stjeler dem ALL smak fra den evt. weed'en eller hasjen som er i.
Spesielt med tanke på weed.
De stjeler hele smaken fra weed'en og man blir sittende igjen med en pussig smak av f.eks jordbær parfyme i kjeften. I tilegg til at papirene gjør hele jointen mye strammere enn vanlig. Jeg følte meg ofte "forgiftet" etter en joint med disse.

Da disse ankom den lokale smokers butikken her jeg bor, ble de nartuligvis veldig populære i det de ble markedsført. Dette er dog over 4 år siden, og det er ingen jeg kjenner nå som ofrer det de røyker på mot denne smaken.
Det finnes utallige smaker, men de smaker alle syntetisk og alle er fuktige. Å tørke dem er en mulighet, men da blir også "papiret" vanskeligere å jobbe med. Så jeg synest ikke det er et alternativ.
Det er helt klart litt morro å prøve dem ut. Men å bruke dette som et alternativ til papir, vile jeg kun ha gjort i et ytterst nødstilfellet.
Jeg tror de fleste vil skjønne hva jeg mener når noen smaker er utprøvd.


Å kjøpe en sigar og ta ut innholdet er da for meg et mye bedre alternativ. Dette kan kanskje være litt allraight i en fest sammenheng, dog jeg sjeldent/aldri selv benytter meg av dette.
Det kan jo absolutt være greit å ha prøvd disse "Blunts with flavour". Men jeg ville aldri ha sløst weeden min på dette. Bare et tips, siden "papiret" stjeler alt som har med god smak å gjøre.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
tenker på og prøve og lage meg en ekte blunt noen som vet om noen sigarer som kan kjøpes i norge som er godt egnet for og rulle en blunt, en ting til hvordan blir det og bruke hasj mekk istedet for weed.
skal du lage en blunt som er verdt å røyke så må du kjøpe deg en phillys sigar, dem ekke så altfor dyre heller.
skal du lage en blunt som er verdt å røyke så må du kjøpe deg en phillys sigar, dem ekke så altfor dyre heller.
Vis hele sitatet...
men hvordan er det med brunt i blunt da.
Det vil kunne røykes så lenge du blander i tobakk hvis det er det du lurer på. Men det vil jo ikke være en ordentlig blunt..
Det vil kunne røykes så lenge du blander i tobakk hvis det er det du lurer på. Men det vil jo ikke være en ordentlig blunt..
Vis hele sitatet...
tenker smaks messig.
Det kan man jo egentlig tenke seg til. Hasj og tobakk rullet sammen i cigartobakk.. Det vil smake sterkt av tobakk og en del av hasj avhengig av hvor mye du putter oppi..

Hvorvidt dette er godt eller ikke er jo en individuell sak, men personlig synes jeg det smaker grusomt =)
hasj og tobakk i phillys sigar smaker digg som faen syntes nå jeg da, men er vel en smaksak, er ikke noe sterk sigarsmak hvis du lurer på det
Nei, trur da det egentlig er like greit å holde seg til papirene.. Men det ser jo litt kult ut da, så man kan jo alltids prøve det ut

Men som tidligere sagt så gir det bare en ekstra sterk tobakk og hasjsmak, samt at det smaker litt cigarillos. Noe som flertallet syntes ikke er så godt.
Tjall funker fint i sigarpapir. Er ikke noe jeg røyker ofte, men på nyttårs blir det alltid det eller weed i sigaren istedet for tobakk. Bruker veldig veldig lite tobakk i mekket siden det er tobakkblader papiret består av. Kjøper du en feit sigar og mekker 2-3 gram med no knall weed eller brunt så har du nyttårsblunt fra midnatt og godt utpå 1.dag

De bluntwrapsa med smak er ganske jævlige ja, mener jeg fant noen som ikke smakte så jævlig laboratorium. Beste er helt klart å rulle mens papiret er ferskt, også la den tørke før du røyker. Mye av smaken blir borte og det blir bedre glo på jointen. Men spander heller litt ekstra tid og bruk en sigar, er mitt råd
Sist endret av Sindre; 20. august 2008 kl. 17:10.
Uansett hva de smaker, så får du plass til mye. I helga røyket vi bra på fredagen, og tok en mornings i form av en heftig sigar. Smaken var helt grei, og effekten var god.

Så hvis dere er flere, så kan dere godt dele en kraftig en. Det vil holde med denne om du putter mye i (noe du gjerne gjør, siden du først har muligheten til det). Prøv selv, og se om du liker det. Hvis ikke, så er det ikke verre enn å gå tilbake på joints/bong/brownies/whatever.
Sist endret av Deth; 20. august 2008 kl. 17:37.
▼ ... flere år senere ... ▼
Låner tråden litt jeg, noen som vet om disse fortsatt selges på f.eks Coop Prix?