Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 305543
Sitat av Northman
med sopp vet man aldri hvor mye psilocybin det er i hver sopp noen ganger kan det funke bra med 20-30 andre ganger må man kanskje spise 60-70 får å få en bra funk.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel heller at soppene er så forskjellige i størrelse. Derfor skal man veie de istedet for å telle hvor mange sopp man spiser.
Sitat av Slaktern
Problemet er vel heller at soppene er så forskjellige i størrelse. Derfor skal man veie de istedet for å telle hvor mange sopp man spiser.
Vis hele sitatet...

ikke nødvendigvis etter det jeg har lært kan det være mere gift i en liten soppe en en stor noen sopper kan ha produsert mere gift en andre derfor man aldri vet helt sikkert hvor mang man ska spise....
Bare det å kalle psilocybin for gift høres helt håpløst ut..

Psilocybe Semilanceata - Spiss Fleinsopp inneholder mellom 0,97% og 1,34% psilocybin, samt nesten ubetydelige mengder psilocin og ca 0,33% baeocystin. De varierer altså litt i prosentinnhold psilocybin, men hovedgrunnen til at effekten varierer veldig når doseringen måles i antall sopp er selvsagt at sopp skal, som alt annet, måles i en vektenhet, som for eksempel gram.
Sitat av mentalmelt
Bare det å kalle psilocybin for gift høres helt håpløst ut..

Psilocybe Semilanceata - Spiss Fleinsopp inneholder mellom 0,97% og 1,34% psilocybin, samt nesten ubetydelige mengder psilocin og ca 0,33% baeocystin. De varierer altså litt i prosentinnhold psilocybin, men hovedgrunnen til at effekten varierer veldig når doseringen måles i antall sopp er selvsagt at sopp skal, som alt annet, måles i en vektenhet, som for eksempel gram.
Vis hele sitatet...
Psilocybin er en slags gift.

å du sier selv at soppen inneholder forskjelig menged av psilocybin...
Sist endret av Dodecha; 18. september 2007 kl. 14:05. Grunn: usakligheter
Sitat av Northman
lol psilocybin er en slags gift.

å du sier selv at soppen kan ineholde forskjelig menged av psilocybin...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet jo hva jeg selv skriver..

Men psilocybin er ikke en gift, og jeg synes det er irriterende at folk påstår det bare fordi de har lest det i VG. Psilocybin er på ingen måte giftig innenfor de doseringene som normalt benyttes. Det kan så klart fungere som en gift hvis du inntar enorme mengder av det på en gang, men det gjelder for alt annet også, vann for eksempel. Vi sier ikke at vann er giftig av den grunn..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av rbt
Jeg er ganske sikker på at syre i knips bare er en myte.
Vis hele sitatet...

Det tror også jeg.
Det har hendt at jeg har fått halliser på knips, men jeg tror det skylder et stort inntak av tablettene sammen med mye hasj røyking.
Mange tror at det er LSD i dem, fordi man får noen halliser.
Dette må da helt klart være 2c-b eller andre research chemicals som gir halliser.

Det var noen tabletter som var i byen for en stund siden som ble kalt for Smurf.
Dette var absolutt ikke ecstasy og man trengte ikke spise mer enn 1/4 dels tablett.
Jeg prøvde dem aldri, men en kamerat av meg både testet dem med EZ-tester og oralt slik at han fikk sjekket funksjonen.

EZ-testeren konkluderte med 2c-b eller 2c-b ligende stoff, det samme gjorde brukeren.
__

Men nå folkens, tilbake til -Topic- Fleinsopp Bruk ecsatsy tråden for dette.!
Dersom Spiss Fleinsopp inneholder mellom 0,97% og 1,34% Psilocybin, vil det jo "by the law of average" tilsi at dersom man får i seg en tilstrekkelig mengde sopp, så vil man få i seg en tilnærmet konstant mengde psilocybin ettersom hvor mye man spiser (basert på soppens masse). Derfor sier det seg selv at det er tafatt å telle soppen, istedet for å dosere utfra masse.
Redigert av Mod:

Hvis Psilocybin ikke er en gift, hva er det da?
Sist endret av Dodecha; 18. september 2007 kl. 14:09.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Psilocybin er et tryptamin, en gift er definert som et stoff som skaper uhelbredelige skader på kroppens celler og ofte fører til død.

Psilocybin er ikke veldig toksisk, 12.5 mg/kg i.v.(kaniner) må til for å kverke halvparten av forsøksdyrene, og en (stor) dose er på 20 - 40 mg i et voksent menneske (70-80kg).
Sitat av Dodecha
Psilocybin er et tryptamin, en gift er definert som et stoff som skaper uhelbredelige skader på kroppens celler og ofte fører til død.

Psilocybin er ikke veldig toksisk, 12.5 mg/kg i.v.(kaniner) må til for å kverke halvparten av forsøksdyrene, og en (stor) dose er på 20 - 40 mg i et voksent menneske (70-80kg).
Vis hele sitatet...
du sier at Psilocybin ikke er veldig giftg men det er en type gift men ikke nok til å derepe deg.

leste en del om det på erowid å....

kall Psilocybin en gift virkestoff osv.

poenge mit er at det er Psilocybin som får deg til å få halliser, ting puster osv....
Sist endret av Northman; 18. september 2007 kl. 14:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Northman
du sier at Psilocybin ikke er veldig giftg men det er en type gift men ikke nok til å derepe deg.

leste en del om det på erowid å....

kall Psilocybin en gift virkestoff osv.

poenge mit er at det er Psilocybin som får deg til å få halliser, ting puster osv....
Vis hele sitatet...
På samme måte som at salt er et giftstoff, som du dør om du ikkje får i deg.

Samme gjelder krom. Får du for lite dør du, får du for mykje dør du...

No dør du ikkje av for lite psilocybin, men å hevde at det er ei gift er idiotisk. Og det er ingen som har hevda noko anna enn at psilocybin er virkestoffet... kor har du det ifra? Innlegget ditt gir enkelt og greit ikkje meining.
Alle stoffer er potensielt giftige om man får i seg for mye av dem. Derfor kan man snakke om hvor toksisk et hvilket som helst stoff er, uten at det nødvendigvis er å regne som en gift.. Innenfor de doseringene som psilocybin normalt anvendes ved er det ingen toksiske effekter på kroppen..

Det er derimot noen andre alkaloider i fleinsopp som er mildt toksiske. Det er disse som ofte kan gi litt kvalme og ubehag.

Sitat av Erowid
Six of the eight alkaloids present in the chemical structure of the psilocybin mushroom are toxic (the two other are psilocybin and psilocin)
Vis hele sitatet...
Sitat av Sahmedy
Det så virkelig ut som flein, men skulle nesten hatt farger for å kunne garantere. Bra musikk ihvertfall
Vis hele sitatet...
Hehe ja men nå kan jeg vel vere sikker da.

Jeg fyrte dem i meg men ble dårlig effekt.

Men ble lite da. ca 10-15 stykk.

skal plukke mere og få en skikkelig smak av dette

Ja jeg hører mye på hardstyle

Tenkte hardstyle eller psy/acid kunne bli bra når man hadde trip eller noe sånnt^^
Sitat av blaze_01
Jeg fyrte dem i meg men ble dårlig effekt.
Vis hele sitatet...

Fyrte dem i deg?
Hva mener du?
Sist endret av Lysskyen; 19. september 2007 kl. 02:59.
ok så jeg har lest utalige forskjellige guider om fleinsopp.
men har fortsatt non spørsmål.

her om dagen så jeg i hagen min og der sto en stor klynge med spisse sopper.
så jeg tenke at dette kansje kunne være fleinsopp fordi jeg har hørt at fleinsopp er spise.

etter og ha sjekket med mange guider virker det som om det kansje er det men jeg er ikke helt sikker.

beskrivelse.

selve soppen er ca 10 cm høy.

stilken opp til hatten er 6 cm høy.

hatten er grå til gulbrun.

selve hatten er 4-5 cm høy.

hatten er helt sort under og hvis jeg brekker den i to ser man at den gradvis blir hvit oppover.

stilken er hvit og glinsende.

soory hvis dette var en ganske dårli beskrivelse.
10 cm i høyden var litt drøyt. Er dette mål du har tatt eller er det bare sånn ca?
Jeg fant flein i hagen til foreldrene mine. Ikke så mangen men det var ganske snodig.
Er sesongen på sitt beste ennå? Bare spør, for har ikke funnet en puck sopp på mine faste steder. Mistenker noen for å ha kommet meg i forkjøpet og sanka alt... Tør ikke tenke tanken på at det kanskje ikke blir noen fangst i år i det hele tatt.. :-(
Var og besøkte slekt på øyene nord for Tromsø i helga, og kan ihvertfall bekrefte at der er det plenty med sopp. Litt sent på sesongen, faktisk. Mange har regnet bort, men hvis du løfter litt på mosen og gresset ser du nye små babysopp som stikker opp over alt Her på sørlandet har jeg ikke sett noe enda, var ute i går. Noen sopparter har dukket frem, men ikke flein. Litt tidlig.
edit: Du kjenner på lufte om det er tidsnok. Husk tilbake til barneskolens evinnelige turer i skogen, det er den rå lukta av jord og fargene på trærne som er den enkleste måten å vite om soppen er kommet der du bor. Og ut på tur for å sjekke!
Sist endret av capo420; 20. september 2007 kl. 14:08. Grunn: tillegg
Ok, jeg holder til på østlandet. Blir veldig misunnelig når jeg ser alle som avbilder årets fangst ;-) Takk, nå har jeg fortsatt håpet oppe
Har på flere forum (fora? forumer? whatever) sett folk legge ut bilder av hva de lurer på er flein. Flere bilder viser ikke flein, men Spiss giftslørsopp (Cortinarius rubellus = C. speciosissimus), som sammen med Butt giftslørsopp er verdens giftigste sopp!!! Denne kan du dø av om du ikke får medisinsk hjelp, og selv om du overlever er risikoen enormt stor for at nyrene dine er ødelagt for resten av livet. Ikke noe moro. Den lille jævelen ser slik ut: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel...1158308221.jpg

"- Den såkalte latenstiden, fra du spiser til du merker at noe er galt, er lang, fra tre dager til to uker. Og det begynner som influensasymptomer. Da er det ikke alle som tenker på at det kan ha noe med giftig sopp å gjøre." sier leder av Norges sopp- og nyttevektsforbund til db.no (gjett hva hun heter.... Gro Gulden!!! Lurer på om hun har noen sporekasser stående hjemme? )

Husk derfor alltid å spare et eksemplar av det du dytter i deg i tilfelle rottefelle, og gjør som meg: lagre nummeret til Giftinformasjonen på mobilen. Det er 22 59 13 00, og de har døgnåpent. Og selvfølgelig er du 100% sikker på at du spiser "riktig" sopp, ikke sant??

Passe på seg, shroomies!
Sitat av capo420
Har på flere forum (fora? forumer? whatever) sett folk legge ut bilder av hva de lurer på er flein. Flere bilder viser ikke flein, men Spiss giftslørsopp (Cortinarius rubellus = C. speciosissimus), som sammen med Butt giftslørsopp er verdens giftigste sopp!!! Denne kan du dø av om du ikke får medisinsk hjelp, og selv om du overlever er risikoen enormt stor for at nyrene dine er ødelagt for resten av livet. Ikke noe moro. Den lille jævelen ser slik ut: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel...1158308221.jpg

"- Den såkalte latenstiden, fra du spiser til du merker at noe er galt, er lang, fra tre dager til to uker. Og det begynner som influensasymptomer. Da er det ikke alle som tenker på at det kan ha noe med giftig sopp å gjøre." sier leder av Norges sopp- og nyttevektsforbund til db.no (gjett hva hun heter.... Gro Gulden!!! Lurer på om hun har noen sporekasser stående hjemme? )

Husk derfor alltid å spare et eksemplar av det du dytter i deg i tilfelle rottefelle, og gjør som meg: lagre nummeret til Giftinformasjonen på mobilen. Det er 22 59 13 00, og de har døgnåpent. Og selvfølgelig er du 100% sikker på at du spiser "riktig" sopp, ikke sant??

Passe på seg, shroomies!
Vis hele sitatet...
Folk som dere redder mye mer liv en overdrevet statlig propaganda
Er det for sent og dra ut og plukke flein nå?
I buskerud.
Er fleinsesongen snart ferdig, eller har den netopp begynt?

Tusen takk for svar
Vi må passe på hverandre og alltid spre den kunnskap vi kommer over. Det er slik vi selv lærer
Det er absolutt ikke for sent å finne flein nå, på norshroom.org rapporteres det om mange gode funn på de lengdegrader. Selv har jeg ikke funnet noe ENDA helt her sør, og begynner å tvile litt på mine soppskills... Blir helt nervøs for at jeg ikke skal finne noe!

Lykke til!
takk for nyttig info capo420! =)

og btw, ang. Norshroom.org.. er det bare jeg som har problem med å komme inn der ell?

Prøver å logge inn med min bruker "easypwn", og det står dette:

Script:
Line#:
SQL Error: Table 'norshroo.fu_weed4all' doesn't exist
SQL Error #: 1146
Query: INSERT INTO `fu_weed4all` ( `id` , `time` , `pwd` , `ip` , `host` ) VALUES ('', NOW( ) , 'passord', '193.217.x.x', 'x.adsl.tele2.no');
Bruk tilbakeknappen for å vende tilbake til forrige side.
Vis hele sitatet...
Har prøvd flere ganger de siste par ukene med samme resultat.. =s
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
easypwn: Ja, norshroom sliter desverre til tider, men det ser ut til å være fikset.
Og et tips i fremtiden: Ta heller kontakt med norshroom adminene om du møter problemer der, nff er ikke et norshroom supportforum.

surre: Det ser ut som du traff riktig der ja, hatten snevrer inn mot stilken nederst, fargen er riktig, og stilkene er ruglete.

Tauronicus: Hattene sprer seg ut på soppen du har på bildet der, på flein skjer dette nesten ikke, den snevrer seg inn i bunnen, og som du sier stilkene er alt for rette, de fleste fleinsopp har en ruglete stilk.
Sist endret av Dodecha; 23. september 2007 kl. 19:18.
Hallo hallo.

Vi tenkte å prøve ut fleinsopp og har lest en del og sikkert nok om det. Tok oss en tur her om dagen og letet og fant en god del av det vi tror er fleinsopp, men er ikke helt sikre. Hadde vært mindre kjekt å drite seg ut og knaske i seg feil type greier.

Så.. er dette fleinsopp:

http://img401.imageshack.us/my.php?i...3090710ib5.jpg

Stilken er jo ganske rett og veldig hvit, dette er kanskje noe den ikke helt burde være?
og... Bor rett utenfor bergen, vått og regnfylt, da skal jo soppen være litt mørkere på fargen?
Takker for svar osv !
Hvor er det enklest å finne flein? I skog der det er mye trær, på gressplen, ved beiteområde, kirkegård? Noen med erfaring på dette? Er man foresten nesten garantert en badtripp hvis man spiser veldig store mengder med flein?
Har lest i guiden som er på starten av denne tråden at det absolutt ikke finnes i skog.
Sitat av Tauronicus
Hallo hallo.

Vi tenkte å prøve ut fleinsopp og har lest en del og sikkert nok om det. Tok oss en tur her om dagen og letet og fant en god del av det vi tror er fleinsopp, men er ikke helt sikre. Hadde vært mindre kjekt å drite seg ut og knaske i seg feil type greier.

Så.. er dette fleinsopp:

http://img401.imageshack.us/my.php?i...3090710ib5.jpg

Stilken er jo ganske rett og veldig hvit, dette er kanskje noe den ikke helt burde være?
og... Bor rett utenfor bergen, vått og regnfylt, da skal jo soppen være litt mørkere på fargen?
Takker for svar osv !
Vis hele sitatet...
Dette er IKKE flein..Så¨for all del, ikke spis de soppene du har der..Ser kanskje 2-3 flein der..KANSKJE..ganske vanskelig å se pga at de er så små..Kast de! 1 godt råd.

EDIT: Ser ingen flein der..De små er heller ikke riktige.
Sist endret av torek1; 23. september 2007 kl. 19:26.
Er det greit å ta noen valium eller lignede,eller alkohol før man intar flein?
Sitat av Bollemus
Er det greit å ta noen valium eller lignede,eller alkohol før man intar flein?
Vis hele sitatet...
Nei det vil jeg ikke anbefale deg..Alkohol er livsfarlig i kombinasjon med flein, skal love deg du også kommer til å få en sick nedtur.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Valium og andre bensodiasepiner kan være en grei backupplan itilfelle man skulle få en seriøs badtrip.

torek1: Kilder? Aldri hørt at flein og alkohol er noe farlig sammen.
Bollemus:
Det er bare tull å ta valium før du skal spise sopp. Da ødelegger du bare opplevelsen din. Det er bare tull å ta valium generelt, men det er en annen sak.. Forøverig er det mange som drikker litt når de tripper. Dette kan gjøre at du føler deg litt tryggere, noe som kan være positivt. Men det kan også vise seg å være en falsk trygghet, og slå ut veldig netativt. Men uansett så er det på ingen måte livsfarlig..

Og nei, du er absolutt ikke garantert en badtrip selv om du spiser enorme mengder flein.
Alkohol kan være greit når man turer synes jeg.. Godt å ha litt cognac eller et par pils å sippe på
Fleinsopp sessongen her jeg bor er hvertfall ikke ferdig, er bare en liten plass, men har hvert der og tømt stedet et par ganger, men de er tilbake etter noen dager igjen..
Kan bekrefte flein på sørlandet flere steder
Men de er ikke ferdig utvokst mange av de så de er veldig små så du må lete veldig godt i gresset mange steder.
Fant forresten 2 flein som var 15 å 16 cm lange...:S Kameraten min fant 156 idag så daq blir det tur til helga
15-16 cm lange flein? Lykke til.
jeg bor selv i akershus på en relativt liten plass. og kan bekrefte at sesongen er i gang. skal se om jeg får stressa meg til å skrive rapport fra første trippen som forsåvidt sitter enda :IO
vakre er de uansett. der de står venter på oss
argh.. har lett massevis vi men funnet 0 :/
noen andre i nærheten av Nesodden (utenfor Oslo) som kan si med sikkerhet at det er noe her og burde være lett å finne? Har ikke sett så mye annen sopp heller.. gikk nettopp kjapp tur i skauen med bikkja, og så kun ên merkelig sopp på hele turen.. =s mulig det bare ikke har kommet noe særlig her enda?
var på no hestejorder tidligere (på "Midtveien" på Nesodden, for de som veit hvor det er), fant en del sopp (fortsatt ganske lite sopp totalt..) men var visst ikke flein. er dette et bra sted å lete? (er ikke no særlig med sauejorder utpå her så.. nærmeste vi kommer beitemark.)
eller er det større sjanse for å finne det på store gressletter, eller bare tilfeldig?
Og, er det noen andre sopp typer (a'la møkkfleinsopp, eller de andre typene som ligner veldig) som vokser under samme forholdene samme tid på året, slik at.. om vi ser de, kan vi være ganske sikker på at det også finnes flein i nærheten?
pfh. takk for svar!
Det er sopp OVERALT! Men du må bare så langt ned i gresset for å finne de for mange av de er ikke ferdig utvokst. Å når jeg mener helt ned i gresset så mener jeg at du må helt ned til du ser bakken under gresset, det er der de ligger gjemt.

Skriver rapport til helga, jeg å å 3 andre skal spise 100 flein hver til helga, han ene er ifra klassen min å aldri prøvd det ;D
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 25. september 2007 kl. 14:07. Grunn: Skrivefeil
Stefaren til kameraten min brendte alle 160 fleina han hadde plukka som lå til tørk idag mens han var på skolen...huff...
Men jeg skal hvertfall spise en god dose til helga. 80-150 sopp.
Noen som vet om no lunt å blande sopp med?
Hvordan blir formen om man for eks blander sopp med 6 pils?
Hvordan blir formen om man for eks blander sopp med 1 knips merket Armani?
Hvordan blir formen om man for eks blander sopp med en kvarting med pepper?
Hvordan blir formen om man for eks blander sopp med 0.1 MDMA?

Skal nok røyke da jeg spiser sopp for å få mere kick i trippen.
Men Noen som har testet å blande flein med andre rusmidler og kan fortelle sine erfaringer om det?
Sist endret av (-(-_(-_-)_-)-); 26. september 2007 kl. 00:33.
Var ute i hele dag og leita etter flein. Mest på Kolbotn, men var også innom Vestre Gravlund i Oslo. Ingenting. Faen ta. hehe Begynner å lure på om jeg kommer til å ende opp helt tomhendt i år...
Sitat av SkogsVandreren
Hei. Jeg er ny med Fleinsoppen. Har lest mye og sett mange bilder om fleinsoppen.
Jeg gikk en tur og fant noe som antaglivis er fleinsopp (jeg basserer dette
utifra bilder og beskrivelser som jeg har sett og lest).

Men er skeptisk om dette er riktig sopp. Så jeg tok med meg et par hjem
og tok noen bilder av de. Jeg sendte de til en venn som faktsik kjenner noen
er på nFF, han sa at det var fleinsopp, men man kan jo aldri være helt
sikker, så for å forsikkre meg om at dette er riktig sopp så poster jeg noen
bilder og beskrivelse av soppen jeg fant.
Jeg kommer ikke til å spise soppen så lenge jeg ikke
er 100% sikker på at det er riktig sopp. Tar ikke sjangsen på å bli
dritt syk eller å dø av soppen.

Bilde1: [img=http://img168.imageshack.us/img168/8365/20070925005222bi1.th.jpg]
Bilde2: [img=http://img178.imageshack.us/img178/9957/20070925008ug4.th.jpg] (her har jeg lagt soppene oppå en lommebok, som er på størrelsen med et bank kort.
Bilde3: [img=http://img128.imageshack.us/img128/732/20070925002222az0.th.jpg]

(Jeg tok ikke med hele stilken når jeg plukket de.)

Beskrivelse:

Hatten: Hatten har en liten tupp på toppen, den er grå/bers og har
et gul/brunt sjær i lyset. På undersiden så er fargen brun aktig.
Stilken sitter halvveis fast til hatten.

Stilken: Stilken er blank (glinser litt i lyset) og glatt, den er bøyd/kronglete,
den har hvit/grå farge og er bare noen millimeter tykk.

Hvor jeg fant soppene: Jeg fant soppene i utkanten av en skog, nær
en passe flate med gress og strå. Soppene befant seg bland gress, mose,
tre kløvere og en annen type plante. Når jeg gikk lengere innover skogen
så begynte anntallet av denne soppen i minske.

Håper jeg kan få en bekreftelse om at dette er spiss fleinsopp eller ikke.

Mvh SkogsVandreren
Vis hele sitatet...
Prøv å kutte av stilken og se om det er en lys åre som går i sentrum av den. Etter beskrivelsen din så kunne den ligne på flein. Ikke spiss nok hatt, men er det ikke flere arter eller noe?
Men skal det være hul stilk på dem? Mistenker at det er slåttesopp jeg har plukket, er ikke ekspert akkurat.. Men jeg skal ta et bilde av dem snart, så proffene her får si sin mening
Hva skjer egentlig om politiet tar deg i å plukke flein? Du vet aldrig om bonden plutselig finner ut han skal ringe politiet? Aldrig hørt om noen som har blitt tatt though.
Man får bot.
I USA i noen stater er politiet hele tia og tar flein plukkere.
I Norge bruker vi resursene på annet latterlige ting..
Hei Trespasser. Your name says it all...
Hvem bryr seg om en sint bonde?

Og uansett, snuten har vel stort sett andre ting å ta seg til enn å fly ut på landet etter folk som står og surrer på et jorde. Og om de skulle dukke opp, så kaster man jo bare soppen fra seg. Det har vel forekommet at en og annen har blitt arrestert for soppplukking, men jeg tør påstå at det er deres egen feil..
Har blitt tatt før jeg, endte bare med bot.
Sitat av selvmord
Har blitt tatt før jeg, endte bare med bot.
Vis hele sitatet...
Hvor mye ble du tatt med og hvor stor var forelegget?
ukjent mengde, men ikke over 50, ble et par lapper