Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1173
Røykte en J her om dagen og kom til å tenke på noen gamle minner fra barndommen. Jeg tenkte på en utrolig rar følelse jeg brukte å få.
Det er vanskelig å dra fram minnene men husker spesifikt minner fra en tur på leirskolen og en bli-kjent tur fra ungdomsskolen. Det som går igjen er at følelsen kom alltid litt etter jeg hadde vært ute i mørket + at jeg var rundt andre barn/venner. Flere ganger ble det så sterkt at jeg måtte bare gå å legge meg, klarte ikke å være rundt folk. Det brukte å gå over når jeg gikk inn i lys i et par minutter.

Selve følelsen var som om jeg hadde slurrete syn og oppfattningsevne. Når jeg hørte eller så noe tok det lang tid før jeg skjønte hva som skjedde. Det var som om jeg var drita full bare med god balanse og at jeg ikke slørrte med ordene. Er utrolig vanskelig å beskrive følelsen men kan ramse opp noen ord jeg tenker passer: Forvirret, tung i hodet, ut av kroppen opplevelse (føltes ut som om jeg så meg selv i third-person ) lydene ble kaotiske, vanskelig å fokusere.

Igjen skjedde dette alltid kort tid etter å ha vært i mørket. Spurte noen folk på reddit og de foreslo depersonalization, men vet ikke helt. Alt i alt brukte det å være veldig ukomfortabelt.

Noen som vet hva dette kunne vært?

Lurer også på hva som er forskjellen på en tråd og et innlegg, vet ikke hvordan man lager innlegg
Sist endret av satoshi; 15. august 2018 kl. 02:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En tråd er ett nytt tema som diskuteres og lagres som en egen side (eller flere). Det er hva du lager når du skriver ett innlegg om et nytt tema. Et innlegg er en kommentar i gitt tråd.
Denne følelsen minner meg om noe lignende jeg også opplevde i barndommen sånn ca 10-15 ganger fra jeg var ca 10-12 år eller noe. Ingenting spesielt jeg husker som trigga det for min del, men mulig lite søvn og tanken om industri og fabrikker, hvor ødeleggende det er for vår planet. Hvis jeg husker korrekt pleide det å skje oftest på kveldene.

Husker det var nesten umulig å forstå hva folk sa, til og med min egen stemme kjente jeg ikke igjen. Noe lignende Donald Duck-stemme, bare uten tonefallendring. Iallefall ga følelsen meg angst, ikke panikkangst, men en vond klump i magen på en måte.

Følelsen pleide å vare noen timer eller ut kvelden til jeg fikk sovet. Har opplevd snev av denne følelsen i voksen alder også, men det var spesifikt opp mot 20 jeg opplevde dette oftest.
Trådstarter
Sitat av badabcdbcba Vis innlegg
Husker det var nesten umulig å forstå hva folk sa, til og med min egen stemme kjente jeg ikke igjen.
Vis hele sitatet...
Akkurat slikt var det også for meg. Jeg kom ikke til å tenke hvor rart det faktisk var før nå.

Har bare minner fra 7. og 8. klassen så mulig jeg bare hadde det i rundt 2 år også. Men hos meg skulle det alltid være veldig mørkt ute.
Veldig interessante opplevelser som jeg håper jeg lærer mer om i fremtiden
Sist endret av satoshi; 15. august 2018 kl. 15:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.