Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3267
Hei!
Flytt denne tråden hvis det blir i feil kategori.

Hvis politiet fatter interesse for deg for pga. F.eks narkotikakriminalitet, slik at de bestemmer seg for å avlytte deg, og får godkjenning av dommer til å gjøre dette. Vil de da kunne gå tilbake til før avlyttningen startet, å høre gjennom tidligere samtaler?
Vet at de kan få tilgang til logg som viser hvem du har ringt og hvem du har sendt SmS til.

Fortsatt god Mandag
Nei det kan de ikke
Takk for raskt svar!
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Nei det kan de ikke
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner jo at de ikke kan høre gamle samtaler, disse blir vel ikke tatt opp så vidt jeg vet, men hva med slettede eller gamle meldinger?
Slettede sms er null problem, har en kamerat som greier det og da greier ihvertfall purken det. sms blir vel lagret i 3uker eller 3mnd
SMS lagres sentralt i tre måneder
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
SMS lagres sentralt i tre måneder
Vis hele sitatet...
Kjelde?

Meg bekjent vert kun metadata lagra, og dei vert i utgangspunktet sletta når behovet for fakturering er over. Lagring av data vil stride mot personopplysningslova.
Hva med datalagringsdirektivet? Har det noen betydning for SMS?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med datalagringsdirektivet? Har det noen betydning for SMS?
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden skal det ha noen betydning all den tid det aldri ble innført?
Trodde det ble innført.
Hvor grovt må det være for at du blir avlyttet for narko egentlig? Cappelen-nivå eller gateselger?
Du kan lese litt om dette her
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med datalagringsdirektivet? Har det noen betydning for SMS?
Vis hele sitatet...
Det vart aldri innført. Dessutan gjekk DLD eksplisitt på metadata, altså at du sende melding til B, ikkje innhaldet i meldinga.
Spørs hva det er snakk om men de kan absolutt avlytte telefonsamtaler. De kan også se meldinger som blir sendt. en kjapp telefon til et telefonselskap og de forteller deg at meldinger blir lagra i 60 dager. Når detkommer til avlytting kan de avlytte samtaler som blir gjort men ikke gå tilbake å høre gamle telefonsamtaler.

Kilde: meg selv da jeg ble tatt i en stor narkosak for 10 år siden. regner med de ikke har dårligere utstyr nå enn da. Skal sies at det var snakk om kilovis med varer og at kripos var innblandet.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Hvor grovt må det være for at du blir avlyttet for narko egentlig? Cappelen-nivå eller gateselger?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvor i landet du er, hvor mye snuten har å gjøre, og hva de har av "bakgrunn" på deg. Er du en kjent langer (med flere tidligere forhold), så kan de få igang avlytting for å ta deg ganske enkelt.

Samtidig vil det være store geografiske forskjeller. En lensmann på landet kan fint finne på å lage en sak av eksempelvis 5 gram hasj. I Oslo vil du være uheldig om de i det hele tatt lager et forelegg.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sondre Vis innlegg
De kan også se meldinger som blir sendt. en kjapp telefon til et telefonselskap og de forteller deg at meldinger blir lagra i 60 dager.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på dette her? Jeg har jobbet førstelinje for tre forskjellige telekom-selskaper de siste årene, og har aldri hatt tilgang til annet enn metadata(A-nummer, B-nummer og tidspunkt f.eks).
Selvsagt mulig at det lagres men ikke er tilgjengelig for førstelinje-monkeys som meg, men har aldri hørt noe om at dette lagres. Har derimot hørt at det ikke lagres.