Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6891
Hei!
Jeg lurer på om noen vet noe om det som jeg har kjøpt som røykehasj den siste tiden? Fikk en ok avtale med en kjenning, men opplever stadig at hasjen ikke er som "gammeldags" hasj. Den kan lukte ok av beisingen, men når jeg mekker så klumper den seg fort. Når jeg røyker den (i joint) så lukter det ei ubestemmelig gummi/bensinlukt. Det er da ikke slik hasj luktet før? Hasjen virker og jeg blir skev, men det lukter noe helt forferdelig når jeg røyker. Har gitt beskjed til selger og hun sier hun skal få noe nytt, men det er stadig denne typen i flere varianter som dukker opp. Noen andre som har kjennskap/erfaring hva dette er for noe fenomen? Det er ikke rent bøff, men???
Dette høres merkelig ut.. hasj skal jo ikke lukte bensin. Hadde jeg vært deg ville jeg funnet meg en ny dealer.
Er det noen varsel lamper som lyser så IKKE røyk hasjen! (kan være så jævlig mye forskjellig rart) har selv fått mye rart som funker greit nok, men som tydelig vis ikke har vært ren hasj i hvertfall. Det med at hasjen klumper seg er ikke så uvanelig, men den lukta du beskriver virker skummel.

Og oppigjennom åra så har jo kvaliteten på hasjen økt etter som folk har blidt mer kresen (hverfall i fylket jeg bor i) så god kvalitet hasj lukter jo litt annerledes enn tørrokken som jeg røyka på for 6 -7 år siden...
Jeg husker dette fra den tiden da jeg holdt på. Klumpingen og den forferdelige gummilukten. Fant dessverre ikke ut hva det var, men konklusjonen er jo uansett klar. Det er helt uakseptabel vare. Det er garantert noe galt med den, og den bør ikke røykes av noen. Har man kjøpt den av en seriøs kremmer så bør man be om å få den byttet i skikkelige varer, og det samme bør alle ledd oppover i kjeden gjøre.
Sist endret av mentalmelt; 9. februar 2016 kl. 13:02.
Trådstarter
7 0
Har kommet frem til det selv òg ;-) og jobber med saken!! Men ble veldig nyskjerrig på dette med denne "såkalte" hasjen. Den har dukket opp i flere sammenhenger her i området siste halvår. Kommer til å la tråden ligge ute for å høre om noen vet noe mer. Takk at du tok deg tid til svar(og råd)
Sitat av nasser Vis innlegg
det lukter noe helt forferdelig
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke lukter godt bør du ikke kjøpe eller røyke det.
Enkelte typer hasj har jo sterkere lukt enn andre, men god
vare skal ikke lukte ubehagelig.

Sitat av nasser Vis innlegg
Men ble veldig nyskjerrig på dette med denne "såkalte" hasjen. Den har dukket opp i flere sammenhenger her i området siste halvår.
Vis hele sitatet...
Er den lys og lett? Lukter den kanskje litt som maursyre, og river i nesa?
Sist endret av PVestlandia; 9. februar 2016 kl. 13:06.
Trådstarter
7 0
Røyker den IKKE mer nei!!!
Har vært borti sånn hasj mange ganger, og det er uten tvil noe galt med den.
Funken er somregel fin, og det er oftest det som blir solgt som "egg" som jeg syns lukter sånn.
Det selger vell bedre når hasjen er seig og klissete, men uten tvil bare et råttent salgstriks.
Trådstarter
7 0
Den er ikke lys og lett, men brun/kanskje et grønnskjær, forholdsvis tung, glatt utpå(ikke knudrete) og skjæres gjennom med skarp kniv når den er romtemperert. Kan til forveksling minne om gammel afgahn både på lukt og utseende før den blir varmet opp.
Denne kiefen du beskriver er den mest tilgjengelige her i området. Hvis du bare skal ha noe, så er det den du får. Er vel et par år siden denne ble en vane å bli tilbudt. Så dyrt som det er i Norge bør man styre unna alt som ikke er tilnærmet prima. Med mindre du driver dank.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vært borte i samme greiene når jeg var yngre.
Vi spekulerte i at alt fra henna til voks var tilsatt for å øke volum, når man varmet den og prøvde å mekke så ble klumpen først brutt opp for å så samle seg til mindre harde klumper igjen i motsetning til god gammel marroc der alt bare ble fluffy og este seg ut sånn det ble en jevn blanding i mekket.

Styr unna, evt invester litt penger i et lite telt og produser selv.
Si til dealer at det er uakseptablet med bønne som er ubehagelig å røyke. Er hun seriøs lar hun deg bytte i ny vare (forutsatt at den nye varen svarer til kravene).
Jeg er redd for at hvis dealer først selger slik laber kvalitet, har dem ikke problemer med det selv (enten fordi de gir faen, eller fordi de ikke merker det selv). En anstendig dealer gjør alt h*n kan for å få tak i den beste kvaliteten...

Mulig hun ikke får noe bedre heller, jeg har sett at miljøene ofte har en slags kvalitets-rang, hvor enkelte stadig får den dårlige shiten som de høyere opp i nettverket ikke vil ha...
Veit at ungguttene i miljøet ofte får tørrokken og den kjipe bønna... Kanskje det gjelder dealeren din også.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Si til dealer at det er uakseptablet med bønne som er ubehagelig å røyke. Er hun seriøs lar hun deg bytte i ny vare (forutsatt at den nye varen svarer til kravene).
Jeg er redd for at hvis dealer først selger slik laber kvalitet, har dem ikke problemer med det selv (enten fordi de gir faen, eller fordi de ikke merker det selv). En anstendig dealer gjør alt h*n kan for å få tak i den beste kvaliteten...

Mulig hun ikke får noe bedre heller, jeg har sett at miljøene ofte har en slags kvalitets-rang, hvor enkelte stadig får den dårlige shiten som de høyere opp i nettverket ikke vil ha...
Veit at ungguttene i miljøet ofte får tørrokken og den kjipe bønna... Kanskje det gjelder dealeren din også.
Vis hele sitatet...
Tørr hasj kan være prima vare. Jeg har røyket mye hasj i livet mitt, men de to ALLER beste typene jeg har prøvd har vært to svært forskjellige varianter. Ene var en sort/brun klump som formes som modell-leire i romtemp og gjør deg seig på fingra, bobler da den brenner. Den andre var knusk tørr, og man brakk av en bit og knuste det og strødde det over tobakken i jointen.
Når du skal varme hasjen med en lighter, se hvor mye det bobler. Som regel om du ser dritmange bobler vet du at det er dank, men om den lukter uggent og det kommer lite med bobler når du varmer den vet du at den ikke er god for å røykes ;p
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tørr hasj kan være prima vare. Jeg har røyket mye hasj i livet mitt, men de to ALLER beste typene jeg har prøvd har vært to svært forskjellige varianter.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det. Jeg forsøkte bare påpeke at man må si ifra til dealeren så de skjønner at bønna ikke er bra. Som sagt er det ikke alle som er like kresne/merker stor forskjell(inkludert mange dealere selv), så da må dem som gjør det gi lyd

Da finner man også fort ut om dealeren klarer å ordne bedre saker, eller om de bare får "bunnslammet" i narkomiljøet... Altså at de bare tar imot det de får.

De aller fleste seriøse folk i norge klarer jo å fikse helt ok bønne fra f.eks Danmark. Det skal være god og behagelig røyk, uten ekkel ettersmak, lukt og kløe etc...
Sitat av Folket Vis innlegg
Når du skal varme hasjen med en lighter, se hvor mye det bobler. Som regel om du ser dritmange bobler vet du at det er dank, men om den lukter uggent og det kommer lite med bobler når du varmer den vet du at den ikke er god for å røykes ;p
Vis hele sitatet...
Man kan dessverre ikke ut ifra å se på bobler utgjøre om hasjen er god eller ikke. Den beste testen er å røyke det.
Sitat av Folket Vis innlegg
Når du skal varme hasjen med en lighter, se hvor mye det bobler. Som regel om du ser dritmange bobler vet du at det er dank,
Vis hele sitatet...
Tja, det kan være med å gi deg en viss aning om det er bra eller ikke, men denne testen alene er ubrukelig. Det er mange måter man kan skjekke om du har god vare på som er skrevet hundre ganger her innpå, bruk søkefunksjonen.

Sitat av Folket Vis innlegg
men om det kommer lite med bobler når du varmer den vet du at den ikke er god for å røykes ;p
Vis hele sitatet...
Helt feil.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Tja, det kan være med å gi deg en viss aning om det er bra eller ikke, men denne testen alene er ubrukelig. Det er mange måter man kan skjekke om du har god vare på som er skrevet hundre ganger her innpå, bruk søkefunksjonen.



Helt feil.
Vis hele sitatet...
Men...de gangene jeg har fått skikkelig dritt så har den ikke boblet, det er et godt tegn om den bobler synes nå jeg selv om alt som bobler gjerne ikke så bra.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Men...de gangene jeg har fått skikkelig dritt så har den ikke boblet, det er et godt tegn om den bobler synes nå jeg selv om alt som bobler gjerne ikke så bra.
Vis hele sitatet...
Noen gang kokt dårlig hasj i coca cola...? Det gjør at den bobler.kvalitet ?
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Men...de gangene jeg har fått skikkelig dritt så har den ikke boblet, det er et godt tegn om den bobler synes nå jeg selv om alt som bobler gjerne ikke så bra.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at hasj som ikke bobler alltid er bra, det jeg mener er at å påstå at hasjen er bra/dårlig på det eneste grunnlaget at den bobler eller ei ikke er treffsikkert. Tørr hasj kan være minst like potent som oljete, det er derfor jeg sier at man bør gjøre flere 'tester' for å avgjøre dette. Du skriver at all hasj som ikke bobler ikke er verdt å røyke, noe som ikke stemmer med virkeligheten. Til syvende og sist man røyke hasjen for å kunne uttale seg om dens kvalitet, så lenge man ikke har THC måle-instrumenter liggende og slenge. Å si at hasj som ikke bobler er dårlig blir det samme som å si hasj som er hard alltid er dårlig, noe som nok en gang ikke stemmer.
God hasj = Hard til du varmer den i hånden, detter ikke ifra hverandre viss du varmer litt å tar på den. Mer seig/klissete. Bobler store bobler som du ser er olje. Sterk bodyhigh og mentalt.

Eneste gode hasjen jeg vet er veldig myk er ice-o-lator hasj, men det er ikke vanlig å få kjøpt på gata.


Dårlig hasj = Myk i minusgrader, seig som lim(!), ikke oljete. Bobler med små bobler som blir ofte til svart aske.Blir bare fucka i hodet, vondt i hodet. De fleste dårlige hasjene jeg har hatt har luktet sinnsykt intenst pga de tilsetter noe hamp olje greier. (Veldig lett å bli lurt viss du ikke har røyket mye før)
EDIT: Mesteparten av dårlig hasj som IKKE ER FAKE bobler aldri.


Kjøp ett mikroskop, se på shitten du røyker. Du ser lett forskjell på fake eller ekte.

Eller kjøp sånn EZ-test for syntetisk, vet ikke om det fungerer siden de finner jo opp nye syntetiske versjoner hele tiden.
De selger 1 test med THC, så viss du ikke finner noe THC i shitten din er det fake.

Mange dealere vet ikke selv at de blir hustla når de kjøper inn plater.

Alt jeg har handlet på gaten de siste 2-3 årene har vært fake. (Vestlandet)
Ganske sikker på at dette er i alle store byer mtp fortjenesten de innhenter.
Sist endret av Crazy_Bitch; 12. februar 2016 kl. 06:43. Grunn: Leif
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tørr hasj kan være prima vare. Jeg har røyket mye hasj i livet mitt, men de to ALLER beste typene jeg har prøvd har vært to svært forskjellige varianter. Ene var en sort/brun klump som formes som modell-leire i romtemp og gjør deg seig på fingra, bobler da den brenner. Den andre var knusk tørr, og man brakk av en bit og knuste det og strødde det over tobakken i jointen.
Vis hele sitatet...
Da har du en snodig oppfatning av hva det innebærer at noe er prima vare, for med tanke på at virkestoffene i hasj er oljer, så vil knusktørr hasj ha tilnærmet ingen virkestoffer igjen.

Det eneste jeg kan tenke meg at du snakker om er lys hasj som er presset så lett at trikomene ikke har sprukket. Slik hasj kan fremstå som tørr, men er jo absolutt ikke det. Ved videre pressing vil den bli like mørk og klissete som den andre typen du nevner.
Sist endret av mentalmelt; 12. februar 2016 kl. 09:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja.. skjønner hva du mener, og er som regel sånn, men jeg lagde min egen hasj en gang av noe hjmmedyrkede greier, den var grønn og sprø, 100% tørr og knakk bare du tok i den også når du brant på den så tok den ikke fyr engang, så ut som man prøvde og brenne på sammen pressa sand, men fyrte den opp i bongen, Åååa fy FAEN så fjern jeg blei.
Sitat av Alge Vis innlegg
Tja.. skjønner hva du mener, og er som regel sånn, men jeg lagde min egen hasj en gang av noe hjmmedyrkede greier, den var grønn og sprø, 100% tørr og knakk bare du tok i den også når du brant på den så tok den ikke fyr engang, så ut som man prøvde og brenne på sammen pressa sand, men fyrte den opp i bongen, Åååa fy FAEN så fjern jeg blei.
Vis hele sitatet...
Hvordan lagde du hasjen?
Blender hasj https://www.youtube.com/watch?v=fb62ABNtmzI

var ikke så nøye og hadde litt dårlig tid så fikk sikkert litt plante materialet med i hasjen. så produktet så ikke helt likt ut som på filmen.. men poenget er at jeg ble kanon fjern! kanskje så fjern jeg noen gang har vært faktisk (uten om spiselig versjoner da)
Sist endret av Alge; 12. februar 2016 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.