Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2307
Alright, so.. jeg har da gått ett år på pissings, eller som andre kaller det "rus kontrakt" eller "ungdoms kontrakt". Hadde mitt siste møte idag (mandag 9. feb) og så fikk jeg plutselig høre at jeg skulle ned og pisse 9 mars igjen...? What.

Kan de (helsestasjonen/politiet) kreve at jeg skal pisse en måned etter jeg faktisk er ferdig? Kontrakten ble så og si, stryket over med "Fullført".

Har ikke kontrakten selv, men kontakten som var med på møte skrev "Fullført " og sa vi var ferdig, så sier hun plutselig at jeg skal ned igjen om en måned, for den SISTE gangen.

TLDR: Kan de kreve at jeg skal pisse en måned etter jeg faktisk er ferdig med kontrakten?
Gjør det på good-will. Har ingenting for seg å slå seg vrang etter et helt år uansett.
Kan hende han bare har glemt det, skjedde med meg. Ring ned å spør er ikke verre enn det.
@Fisk23 Det jeg tenker og. Stikker ned dit uansett, men fint og vite om de kan kreve det.

@Olustvere Tviler litt på det, men uansett. En måned og vente, har venta ett år så en måned er ingenting.
Morsomt gjenkjennelig.. Gikk også på kontrakt for flere år siden, røyka joints på dagen den var ferdig, hehe.
Hold ihvertfall ut den mnden også, husker jeg også fikk prøve en kort stund etter det siste møtet med godgjengen.

Tydelig at dette opplegget fungerer ypperlig for unge stonere ihvertfall! Tross min vedvarende liberale holdning til nark (som det så pent kalles) så er jeg jo uendelig glad for at jeg holdt ut og slapp skitt på rullebladet etc. for ikke å si at foreldrene mine chilla noe helt sinnssvakt ned kort tid etter fullendt kontrakt.
Godt mulig jeg tar feil, men mener jeg kom over en tråd hvor det ble sagt at de ikke kan presse deg til flere prøver enn det kontrakten spesifiserer. En kontrakt er en kontrakt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nei, det stemmer wat. De kan ikke presse han. Men de kan "lure" han. Ikke ulikt av Politiets avhørsteknikker, er dette en måte å 'ta han på fersken'. Om han gjør det er det flott. Om han ikke gjør det er det ugler i mosen.
Skrev under på kontrakt i april 2014 som varte til 1.Jan 2015. Ble faen ikke kallet inn en gang. Norsk politi :P
Sitat av Duckie Vis innlegg
Nei, det stemmer wat. De kan ikke presse han. Men de kan "lure" han. Ikke ulikt av Politiets avhørsteknikker, er dette en måte å 'ta han på fersken'. Om han gjør det er det flott. Om han ikke gjør det er det ugler i mosen.
Vis hele sitatet...
True that.
Men, betjenten som er/var på møtene jeg hadde ang. pissingsen var veldig hyggelig og virka mer som en straight up guy, ikke noe sånn "Yupp, bare røyk, jeg tar deg igjen, bare vent" type liksom.

Uansett. Mulig jeg tok litt feil egentlig og. Fant ut av at kontrakten ble signert 24. Februar, 2014. Siste møte var 8 (eller 9, var på en mandag). Så jeg skulle egentlig ned dit en måned etter jeg kontrakten ble skrevet over/ferdig.

Takk for svar, Freaks!

Sitat av Creeps Vis innlegg
Skrev under på kontrakt i april 2014 som varte til 1.Jan 2015. Ble faen ikke kallet inn en gang. Norsk politi :P
Vis hele sitatet...
Hææ what? Antar du tok en eller flere, under kontrakten?

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Morsomt gjenkjennelig.. Gikk også på kontrakt for flere år siden, røyka joints på dagen den var ferdig, hehe.
Hold ihvertfall ut den mnden også, husker jeg også fikk prøve en kort stund etter det siste møtet med godgjengen.

Tydelig at dette opplegget fungerer ypperlig for unge stonere ihvertfall! Tross min vedvarende liberale holdning til nark (som det så pent kalles) så er jeg jo uendelig glad for at jeg holdt ut og slapp skitt på rullebladet etc. for ikke å si at foreldrene mine chilla noe helt sinnssvakt ned kort tid etter fullendt kontrakt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte jeg skulle, meeen så kommer jo beskjeden at jeg må pisse om en måned. Skjer ikke at jeg risker det. Venta ett år, en måned er ingenting. Stikkprøve?

Det gjør det, selvom det er flere som "cheater" og tar seg en liten en under kontrakten. Muligens fordi de første 6 månedene, er uten stikktester (med mindre de tror du driver med noe). Så er på sett og vis, litt safe, men fortsatt risky og er ikke anbefalt.
Sist endret av Sevensteps; 15. februar 2015 kl. 12:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.