Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7958
Hei, jeg har begynt som lærling innen svakstrøm, og jeg har lyst til å bli russ 2013
Jeg har gått VG1 og VG2 på skolen, og vennene mine som går VG3 på skolen nå skal være russ i 2013. Jeg har ikke funnet noe konkret svar på dette om jeg har mulighet til å bli russ i lærlingtiden, så alle svar ville bli satt stor pris på.

Takk på forhånd.
Bare å bestille russeklær og russelappen )
Svigermors drøm
colabox's Avatar
du må stå på en liste på en videregående skole for å få russelappen da dette blir kryssjekket av russeservice/russedress
Bare til å få noen du kjenner i russestyre til å skrive deg opp så er det fikset
Nerd på deltid
Kan også søke om å bli adoptivruss, det går som regel greit. Hør med russestyret på gamle skolen din.
Er det pluss om jeg kjenner russepresidenten relativt godt? Har det noe og si?
Det er fullt mulig å bli russ når du er lærling. Halvparten av de andre på vanen jeg var på var lærlinger. Du må bare passe på at du skaffer russelappen hvis du skal inn på Tryvann e.l.
Jeg var russ under lærlingstiden. Ble null jobbing men jobba inn en del timer etter endt russetid. Hadde null sjans til og komme på jobb! jeg var ute av bussen sånn ca 5 everyday.
Så kult! Fikk du mye credz på arbeidsplassen?
Ekspert på påstander
Jeg anbefaler ikke å være russ når man er i lærlingstid. Russ er for de som er ferdig med skolen og skal ut i arbeidslivet senere. Du er ferdig med vg2 og er i praksis på arbeidslivet nå. Men prat med arbeidsgiveren om du kan søke om fri for noen dager og snakk med gamle skolen din. Dette er ikke ment som moralpreken, men sier til deg at du bør tenke to ganger om.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Jeg var russ under lærlingstiden. Ble null jobbing men jobba inn en del timer etter endt russetid. Hadde null sjans til og komme på jobb! jeg var ute av bussen sånn ca 5 everyday.
Vis hele sitatet...
Hvor jobbet du!? må finne meg en sånn arbeidsplass tror jeg..
Det funker, jeg var det i år. Er lærling i produksjonsteknikkfaget, å bare avtalte noen fridaget til evt russetreff med sjefen så var alt lungt. Registrer deg på russ.no og velg skole/fag ''lærling'', np! Nyt russetiden din
Hva skal man velge som "skole" på russ.no om man er lærling ? Har allerede bestilt å betalt billett til Landstreffet 2013


EDIT: Inlegg nr. 50
Sist endret av doffen67; 10. september 2012 kl. 10:01.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Hva skal man velge som "skole" på russ.no om man er lærling ? Har allerede bestilt å betalt billett til Landstreffet 2013


EDIT: Inlegg nr. 50
Vis hele sitatet...
Tenker meg at det er den skolen du gikk på før du ble lærling?
Det er det jeg valgte.
Sitat av bloodworm Vis innlegg
Hvor jobbet du!? må finne meg en sånn arbeidsplass tror jeg..
Vis hele sitatet...
Jobbet da med barn og ungdom
Jeg var "fake" russ VG2, ekte VG3/første lærlinghalvåret. Gikk fint, fikk russelappen og heile pakke
Sitat av Fantabolic Vis innlegg
Jeg var "fake" russ VG2, ekte VG3/første lærlinghalvåret. Gikk fint, fikk russelappen og heile pakke
Vis hele sitatet...
Hva med da? Tok du deg fri noen dager for å dra på events og slikt?
Var et par dager med fyllekjøring til jobb (hadde firmabil) samt oppkast(gjerne i 11-12 tiden) en god del av dagene. Tok meg en egenmelding(syk), samt et par fridager. Var også lattelig mange dager jeg forsov meg... Drakk heldigvis ikke hver eneste ukedag, men nok følte jeg! Jeg var, og er, i en liten bedrift hvor jeg jobber stort sett alene, så det var ikke så mange som merket det, og jeg prøvde å jobbe mest mulig med en kollega som også var russ, slik vi dekte for hverandre

Var ikke på noen events, siden gjengen(russebil) jeg var med ikke hadde råd. Av samme grunn ble det ikke så utrolig mange ukedager med overdrevent alkoholinntak, bare et par stk i uken...
Sitat av Fantabolic Vis innlegg
Var et par dager med fyllekjøring til jobb (hadde firmabil) samt oppkast(gjerne i 11-12 tiden) en god del av dagene. Tok meg en egenmelding(syk), samt et par fridager. Var også lattelig mange dager jeg forsov meg... Drakk heldigvis ikke hver eneste ukedag, men nok følte jeg! Jeg var, og er, i en liten bedrift hvor jeg jobber stort sett alene, så det var ikke så mange som merket det, og jeg prøvde å jobbe mest mulig med en kollega som også var russ, slik vi dekte for hverandre

Var ikke på noen events, siden gjengen(russebil) jeg var med ikke hadde råd. Av samme grunn ble det ikke så utrolig mange ukedager med overdrevent alkoholinntak, bare et par stk i uken...
Vis hele sitatet...
Enkelte er ikke helt klar for arbeidslivet. (sett at det du skriver faktisk er sant)
Sist endret av mo3; 11. september 2012 kl. 16:46.
Seriøst?? Skjønner ikke helt hva du spør etter? Lyst å bli russ??. Russ er du når du er ferdig med den "obligatoriske" skolen. Du går jo teknisk da er man svart russ etter 2. året. Nå er du ikke skole elev lenge. Ta heller på deg russebuka du hadde i fjord å bli med på de treffene å festene du vil, men du er ikke russ selv om man har russe klær, slik som at man ikke er politi bare fordi man går i politi uniform.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Enkelte er ikke helt klar for arbeidslivet. (sett at det du skriver faktisk er sant)
Vis hele sitatet...
Godt mulig det, men var godt i det. Hadde hatt sommerjobb i samme firma, samt jobbet 180 timer i de 2 første månedene mine, har heller aldri sagt nei når de spør om tjenester/overtidsarbeid/svart for kompisser. Også er jeg ganske flink til jobben min, og har tatt på meg arbeid og ansvar som en lærling ikke har lov til å ha. I den perioden viste også sjefen min at jeg var russ, noe han spøkte mye med. Fikk værtfall beholde jobben etter lærlingstiden, og har den enda! Tror det har mye med forholdet til sjefen og selve bedriften din.
Da jeg registrerte meg på slikt som russ.no så skulle jeg velge skolen jeg gikk på, da stod det en liste med div. skoler, også "Lærling", så vil tro dette ikke skulle være noe problem.
Er bare å høre med russepresidenten så ordner han

Du får russelappen hvis du har godkjent lærekontrakt.
Vet om mange lærlinger som var i stavanger på landstreffet, tilogmed noen som ikke hadde russelappen kun lærekontrakten med.

Er jo etter jul så du har opparbeidet deg ferie, ellers burde det gå ann å jobbe inn noe. De største tingene skjer jo i helgene/langhelg.

Vil annbefale deg treff som tryvann, var selv i stavanger men tryvann er litt nærmere for deg ;p
Ellers er det bare å glede seg, er ingen forskjell på lærlingruss og allmennruss lenger.

Men tenk på at læreplassen har mye å si for fremtide jobber så ta deg heller ferie etter du har vært ute.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Er bare å høre med russepresidenten så ordner han

Du får russelappen hvis du har godkjent lærekontrakt.
Vet om mange lærlinger som var i stavanger på landstreffet, tilogmed noen som ikke hadde russelappen kun lærekontrakten med.

Er jo etter jul så du har opparbeidet deg ferie, ellers burde det gå ann å jobbe inn noe. De største tingene skjer jo i helgene/langhelg.

Vil annbefale deg treff som tryvann, var selv i stavanger men tryvann er litt nærmere for deg ;p
Ellers er det bare å glede seg, er ingen forskjell på lærlingruss og allmennruss lenger.

Men tenk på at læreplassen har mye å si for fremtide jobber så ta deg heller ferie etter du har vært ute.
Vis hele sitatet...

Nice, Skal jeg sende inn lærekontrakt med søknad om Russelappen ? Er født i 94 .. .