Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2256
Hei freak!

Jeg har nylig fått tak i 3g tørkede Psilocybe Cubensis og har planer om å spise disse i løpet av helgen. Det jeg lurer på er hvor mye dere anbefaler som en førstegangs dose? Når burde jeg spise dem? Noen andre tips for en førstegangs tripper?

Jeg har aldri prøvd noen psykedeliske stoffer før men har lest mye om LSD, psilocybe sopper og dmt. Jeg føler selv at jeg er klar, og at jeg har et godt grunnlag for en tripp. Alt er ordnet på forhånd, så jeg vet at jeg er alene hjemme i minst 24 timer, en god venn som jeg stoler fullt og helt på skal trippsitte meg og jeg har aldri vært i bedre humør enn det jeg har vært i det siste.

Jeg håper på svar og hvis det er noe mer dere lurer på er det bare å spørre i vei!
Tror du ganske lett kunne søkt deg fram til dette svaret. Har hørt om folk som har trippa på alt fra 1.5 til 2,5 første gangen, personlig ville jeg gått for ca 2.
Nokki's Avatar
Trådstarter
12 4
Takk for svaret! Det jeg har funnet hittil har vært mellom 1-2,5. Ønsket å få noen personlige svar fra et forum jeg er litt mer kjent på.
Spis alt.

Litt pisk må du nok regne med, men den pisken du får av det ekstra grammet kommer til å komme i skyggen av den pisken du vil gi deg selv når du innser at du har spist for lite til å få skikkelig guff.
Nei nei... Ta heller for lite enn for mye første gang. På førstegangs-tripp er det greit å ha en litt soft innføring. Alt vil føles nytt, og en noe mindre dosering vil føles fantastisk uansett.

Det finnes plenty av muligheter til å trippe hardcore i framtida, ikke noe man skal stresse med første gang.

God tur!
Spørs helt hva du er ute etter, bevisst opplysning(ca 1 g) eller nedsmelting(gjerne en del brennevin og 3g+)..lykke til
Anbefaler å kjøre 1g første gang, og 2g andre, eller i verste fall 1,5g/1,5g. Som de andre sier, så er det lurt med en "innføring", så de siste du bør gjøre er å poppe hele guffen på en gang.
Jeg vil anbefale 1g første gang, bare for å være sjekke om du er av typen som er veldig sensitiv for stoffet.
Selv opplevde jeg ikke så mye på ett gram, men har vært med en gang to venner spiste sopp for første gang, og da tok de 3 gram og syntes det var veldig mye.
Så 1g først, og 2g neste gang er sannsynligvis passende.

For min del var det da jeg spiste 2,5g at jeg fikk min første fullverdige opplevelse av sopp!
Vet du hvilken Cubenis sopp det er snakk om?
Det er vel forskjeller i psilocybin- og psilocininnhold fra de forskjellige strainsene.

Første gang jeg spiste det tok jeg 1g, på tom mage. Det ga en veldig euforisk og behagelighet i hele kroppen. En utrolig god opplevelse, selv om jeg ikke vil kategorisere det som veldig 'psykedelisk'.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Vet du hvilken Cubenis sopp det er snakk om?
Det er vel forskjeller i psilocybin- og psilocininnhold fra de forskjellige strainsene..
Vis hele sitatet...
Et poeng, ja, men groforhold er stort sett mer avgjørende.

3g er helt ok om du ikke skal røyke cannabis, skal du det så ville jeg satset på 2g. Spis gjerne bare frukt og drikk fruktjuice (faste) hele dagen før trippen og unngå situasjoner og mennesker som "klistrer seg fast" i hjernen din. Det anbefales å gjøre på kvelden/natten når det er mørkt ute. Så skal du se du får en fin førstegangsopplevelse ala psilocybe
Nokki's Avatar
Trådstarter
12 4
Takk for alle svar! Det ble til at jeg tok 2,5g. For meg var dette en helt perfekt innføring og jeg hadde en meget positiv opplevelse. Jeg er usikker på hva slags Cubensis sopp det var.
Hadde det ikke vært for at jeg er helt baked og klar for senga ville jeg ha fortalt om min første tripp.. Helt ekstremt! Dette var tørket hawaiian. 2g - 8 timer fullstendig på bærtur
Sist endret av nesraL; 12. februar 2012 kl. 01:15.
Du får skrive en tripprapport da du har reflektert ferdig over den eller ihvertfall ferdig nok til å kunne ha noe å bidra med.