Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2163
Er det noen som ser feilen her. Det er forøverig ikke jeg som har jobbet med denne modellen, men en på gruppen min på dette prosjektet. Jeg har sett igjennom men finner ikke problemet. Problemet oppstår ved opprettelsen av FK.

på forhånd takk

http://borgarting.net/bilderavmegtilforum/Leiebilibutikk.png

kan se ut som det kan være no zero fill-greier, men er usikker.
Jeg er ingen kløpper på mysql, men er det ikke slik at primærnøkkeler må ha samme navn som en eller flere av kolonnene i tabellen?
Prøv å fjern "fk_" overalt?
Sist endret av lsrr; 29. april 2011 kl. 17:24.
Trådstarter
hm tror faktisk det fungerte. tusen hjertelig. Jeg ante faktisk ikke at man måtte ha samme navn på fk når man satt i workbench :P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av tenderish Vis innlegg
Er det noen som ser feilen her. Det er forøverig ikke jeg som har jobbet med denne modellen, men en på gruppen min på dette prosjektet. Jeg har sett igjennom men finner ikke problemet. Problemet oppstår ved opprettelsen av FK.

på forhånd takk

kan se ut som det kan være no zero fill-greier, men er usikker.
Vis hele sitatet...
men hva er feilen da mann?
Når du skal ha en foreign key må både refererende og refererte nøkkel være indeksert, og ligge som første kolonne i indexen. siden det er brukt et visuelt verktøy regner jeg emd de er av samme type.
Bilstatus tabellen har ingen PRIMARY index oppført f.eks mens indexen fk_biler_bilstatus1 impliserer at biler.Produksjoinsstatus prøver å referer til Bilstatus.Produksjonsstatus. FOREIGN KEY vil automatisk lage en index for biler.Produksjoinsstatus, men vil feile da referere nøkkel ikke er indexert.

Vanskelig å si utifra et screenshot av en visuallisering fra et program jeg ikke er kjent med. Det er bedre å poste SQL og feilmelding

Jeg ser du har løst det, men det virker ikke som om du vet selv hva som var feil. Hva med å fortelel hva du gjorde?
Trådstarter
Produksjonsstatus er PK på bilstatus, er bare indexes som ikke er "folda" ut. Det vi gjorde, var rett og slett bare å fjerne der hvor det står "fk_" Det hjalp. Vi fiksa forøverig også opp slik at vi la til FK i alter-setninger helt på slutten av scriptet. Han som orginalt skrev scriptet hevdet at det var noen workbench bugs, men jeg tror kanskje han hadde surra litt :P