Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1027
Kjøpte meg ny laptop i dag av merke LG har link til laptopen her med noen specs http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...8AAAEOguI03xiL har hovedsaklig kjøpt meg laptop for og gjøre helt enkle ting som fks surfe på nettet, sjekke mailen, høre på musikk osv.
men har fått øyne opp for spill innen pc vet at laptop ikke er det idielle når det kommer til gaming men, hva kan jeg egentlig spille av spill på denne laptopen er kanskje ikke helt det store men hva tror dere.
Takker for alle svar på forhånd.
Sist endret av BeerViking; 18. juli 2008 kl. 04:38.
Funker sikkert greit med cs 1.6 men sikkert ikkje den beste grafikken xD

Dissa "nye" spela, vil sikkert vere meir vansklig å køyre :P
BeerViking's Avatar
Trådstarter
ok takk hva med spill som world of warcraft fks.
Skjermkortet på pcen er elendig. Du kan ikke kjøre wow på den laptopen, sorry.

Det er jo en ganske grei laptop til multitasking osv, kansje litt photoshop også. Men den er ikke beregnet på spill nei.

OpenTTD burde den klare da though.
BeerViking's Avatar
Trådstarter
ok hvem spill tror du den kan kjøre da, gta san andreas er vel mulig.
Sist endret av BeerViking; 18. juli 2008 kl. 05:12.
Du vil klare å kjøre typ css på det laveste.
Om du kjøpte den på Elkjøp, vil prøve andre spill, hvofor ikke bytte den spør du meg. For denne maskina kommer ikke til å kjøre noesomhelst av nye spill.
Transport Tycoon Deluxe!!
BeerViking. Harddisken er nok litt treig 5400 rpm. Det utgjør nok en del hvis du har tenkt å spille WoW på den, men du har 3GB med RAM, og grafikk-kortet er ikke det beste.

Kjør WoW ved laveste kvalitet, og ha på Anti-Analizing og Vertical Sync. Eneste du ikke trenger å bry deg om er Spell Detail, den kan du ha på fullt, siden den ikke har noe særlig å si. I hovedsak er det når du må laste inn store plasser og mange folk av gangen. Derfor skur du ned alt som har med Enviorment og texture loading/grafikk.

*Oppsumering :P *
Du vil nok klare å spille WoW, tildels med dårlig ytelse. Ikke regn med 25man raids, der alt for mye skjer sammtidig.
Gaming og laptop er i grunn en dårlig mix, og i alle fall i billigklassen.

Hvorfor skal du ha laptop egentlig? Dersom du skal game bør du kjøpe deg en stasjonær. Da får du langt bedre ytelse til samme prisen. Skal du ha laptop pga studier e.l. bør du prioritere de egenskapene som trengs til det. (lav vekt, godt batteri etc).

Ellers ender du opp med en mellomklassepc som ikke egner seg til noen av delene!

Definer behovet ditt og handle deretter!
BeerViking's Avatar
Trådstarter
Gaming og laptop er i grunn en dårlig mix, og i alle fall i billigklassen.

Hvorfor skal du ha laptop egentlig? Dersom du skal game bør du kjøpe deg en stasjonær. Da får du langt bedre ytelse til samme prisen. Skal du ha laptop pga studier e.l. bør du prioritere de egenskapene som trengs til det. (lav vekt, godt batteri etc).

Ellers ender du opp med en mellomklassepc som ikke egner seg til noen av delene!

Definer behovet ditt og handle deretter!
Vis hele sitatet...
behovet mitt er dekt når det gjelder denne laptopen den er bra nok til det jeg driver med, lagde kun denne tråden av ren nyskjerringhet for og se hva av spill laptopen min kan kjøre.
noen som vet om gta san andreas vil kjøre smertefritt på laptopen min.
Sist endret av BeerViking; 18. juli 2008 kl. 16:19.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Her kan du sjekke hva pcen din kan kjøre.
Er ikke 100% å stole på, men gir deg ca. en pekepinn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Laptoper egner seg dårlig til gaming av flere grunner... blant annet dårligere ytelse, batteritid, knotete tastatur, faktum at touchpad er ELENDIG til absolutt alle spill som faktisk foregår i real-time.
Sitat av robhol
Laptoper egner seg dårlig til gaming av flere grunner... blant annet dårligere ytelse, batteritid, knotete tastatur, faktum at touchpad er ELENDIG til absolutt alle spill som faktisk foregår i real-time.
Vis hele sitatet...
Man kan kjøre på strøm, koble til eksternt tastatur, samt bruke vanlig mus. Helt enig når det kommer til ytelse though. Det er nettopp der laptopene sliter i forhold til stasjonære.
Sitat av Clr
BeerViking. Harddisken er nok litt treig 5400 rpm. Det utgjør nok en del hvis du har tenkt å spille WoW på den, men du har 3GB med RAM, og grafikk-kortet er ikke det beste.

Kjør WoW ved laveste kvalitet, og ha på Anti-Analizing og Vertical Sync. Eneste du ikke trenger å bry deg om er Spell Detail, den kan du ha på fullt, siden den ikke har noe særlig å si. I hovedsak er det når du må laste inn store plasser og mange folk av gangen. Derfor skur du ned alt som har med Enviorment og texture loading/grafikk.

*Oppsumering :P *
Du vil nok klare å spille WoW, tildels med dårlig ytelse. Ikke regn med 25man raids, der alt for mye skjer sammtidig.
Vis hele sitatet...
Enig med oppsummeringen din, han vil definitivt klare å spille WoW, ikke på høyest, men et sted litt lengre ned på lista.

Du snakker om at hardisken på 5400 rpm er treig, og at det utgjør endel - FEIL. At en laptop hdd er på 5400 rpm er helt vanlig, og er selv på flere av de nyeste laptoppene. Du merker knapt noe til det heller, så det står ikke på det.

Det eneste er at skjermkortet ditt suger bigtime, og grafikkmotoren til WoW trenger ikke mer enn et skjermkort som suger bigtime heller.
BeerViking's Avatar
Trådstarter
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Her kan du sjekke hva pcen din kan kjøre.
Er ikke 100% å stole på, men gir deg ca. en pekepinn.
Vis hele sitatet...
vet ikke helt om den siden der er helt og stole på jeg heller sto jo at pcen min kunne kjøre age of conan noe jeg tviler på hva tror dere?