Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2101
Jeg skal snart til Australia for å studere, men har enda ikke fått studentvisum, pga det har gått veldig tregt å få Confirmation of Enrolment - som jeg trenger for å søke visum. Det som er greia er at jeg først skal reise rundt i Australia i noen uker før jeg starter studiet, og derfor trenger jeg å få studentvisumet veldig raskt, hvis ikke er jeg nødt til å booke ny reise - noe som fort blir dyrt!
Jeg regner med å få Confirmation of Enrolment etter helgen, og skal deretter søke studentvisum.

Spørsmålet mitt er da; til dere som har studert/studerer i Australia, hvor lang tid tok det for dere å få studentvisumet elektronisk?
Mener det tok rundt 1 måned da jeg studerte i Australia for 10 år siden. Måtte da søke via den australske ambassaden i Stockholm. Regner med det er mer effektivt nå, vil anbefale deg å ringe ambassaden og spørre. Alternativt kan du jo reise ned på turistvisum og endre til studentvisum der.

Må si jeg misunner deg, Australia er et fantastisk land - du har en fantastisk tid i møte. Gled deg!

Hvor skal du studere forresten?
Sist endret av Spenna; 11. januar 2014 kl. 14:09.
Alt er online nå, og når jeg søkte i fjor tok det under 48 timer for meg og få visumet. Så slapp av, og gled deg til du skal reise nedover! Selv syntes jeg Australia er et herlig land og studere i! Hvor i landet skal du studere om jeg tør spørre?
MaG9z's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spenna Vis innlegg
Mener det tok rundt 1 måned da jeg studerte i Australia for 10 år siden. Måtte da søke via den australske ambassaden i Stockholm. Regner med det er mer effektivt nå, vil anbefale deg å ringe ambassaden og spørre. Alternativt kan du jo reise ned på turistvisum og endre til studentvisum der.

Må si jeg misunner deg, Australia er et fantastisk land - du har en fantastisk tid i møte. Gled deg!

Hvor skal du studere forresten?
Vis hele sitatet...
Er nok mye mer effektivt nå som det er elektronisk, ja!
Gleder meg noe sykt! Skal studere i Perth

Sitat av Caracalla Vis innlegg
Alt er online nå, og når jeg søkte i fjor tok det under 48 timer for meg og få visumet. Så slapp av, og gled deg til du skal reise nedover! Selv syntes jeg Australia er et herlig land og studere i! Hvor i landet skal du studere om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
Veldig bra å høre! Da rekker jeg nok en lang ferie før jeg starter studiet
Sitter selv og venter på visum, har tatt over en måned :-( nå skal eg studere sykepleie og ha praksis på sykehus, og de krevde ganske omfattende helseundersøkelser, og så har det vert noe kluss med å finne resultatene. Min erfaring er rimelig dårlig, tar evigheter å få svar på epost, og lite informasjon, så man sitter med en uvisshet som er ganske fæl . Men hun er skal reise med fikk det på 14 dager uten noe kluss.
MaG9z's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hatred Vis innlegg
Sitter selv og venter på visum, har tatt over en måned :-( nå skal eg studere sykepleie og ha praksis på sykehus, og de krevde ganske omfattende helseundersøkelser, og så har det vert noe kluss med å finne resultatene. Min erfaring er rimelig dårlig, tar evigheter å få svar på epost, og lite informasjon, så man sitter med en uvisshet som er ganske fæl . Men hun er skal reise med fikk det på 14 dager uten noe kluss.
Vis hele sitatet...
Hørt det tar en god del lenger tid på sånne type utdanninger, ja. Kjipt!