Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1916
Hadde nettopp besøk av en gammel venn av meg, han og en kompis har planlagt å dra til Spania 20. januar.
De har bestilt alt av billetter og kan ikke vente med å reise.

De har minimalt med penger, planlegger å leve utendørs i "villmarken". Bestemte meg kort tid etter for å hoppe på, bli med og oppleve noe.
Han ene må være besatt av MacGyver, aldri sett mer til nevenyttig fyr. De planlegger å dyrke og fiske alt av mat selv, med unntak av småting som ris og diverse.

Planen var å finne en helt utrolig plass og bo der i et år.


Uansett hvor sinnsvakt det høres ut, lurer jeg på om noen av dere har noen tips? Og ja, jeg er seriøs.
Sist endret av missR; 10. januar 2014 kl. 00:47.
Kan noen av dere snakke Spansk?
Jeg har hørt at det står i loven at du kan spise så mye frukt du klarer fra trær som står langs veien, så lenge du spiser opp hele frukten før du går videre og ikke tar med deg noe.

Hvor i Spania skal dere, og hvor lenge har dere tenkt å være der siden dere har tenkt å begynne å dyrke mat?
Har dere sjekket lovverket rundt det å begynne å dyrke jord og fiske der det passer dere?

Forøvrig høres dette ut som en dårlig idé, men dere skal få gjøre som dere vil uten at jeg skal dømme dere.
Trådstarter
4 0
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Kan noen av dere snakke Spansk?
Vis hele sitatet...
Begge guttene er veldig stødig i spansk, selv kan jeg kun det mest basic.

Det med fruktene kan komme godt med, tusen takk! Var ikke klar over det.

Jeg ble med nå nylig, så jeg vet ikke alle detaljene rundt det enda. Vi blir noen døgn i Alicante og holder oss i det området i noen måneder.

Guttene jeg drar med har sjekket det meste av lovverket, vet at vi trenger lisens for å fiske i ferskvann.
SINNSYKT KULT! Jeg misunner dere, får jeg være med?
I tilfelle ting ikke går helt som planlagt regner jeg med dere har VISA dere har som back-up?

Også syns jeg dere kan invitere noen løshunder med dere som selskap når dere først bor ute i villmarken!
Åh, ser det for meg! *tåre i øyekroken*
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Lupi Vis innlegg
Også syns jeg dere kan invitere noen løshunder med dere som selskap når dere først bor ute i villmarken!
Åh, ser det for meg! *tåre i øyekroken*
Vis hele sitatet...
Da trur jeg dere burde settes i karantene før dere slipper tilbake inn i Norge

*de. de. .de
Sist endret av Bothrops; 10. januar 2014 kl. 08:45.
Sitat av missR Vis innlegg
Hadde nettopp besøk av en gammel venn av meg, han og en kompis har planlagt å dra til Spania 20. januar.
De har bestilt alt av billetter og kan ikke vente med å reise.

De har minimalt med penger, planlegger å leve utendørs i "villmarken". Bestemte meg kort tid etter for å hoppe på, bli med og oppleve noe.
Han ene må være besatt av MacGyver, aldri sett mer til nevenyttig fyr. De planlegger å dyrke og fiske alt av mat selv, med unntak av småting som ris og diverse.

Planen var å finne en helt utrolig plass og bo der i et år.


Uansett hvor sinnsvakt det høres ut, lurer jeg på om noen av dere har noen tips? Og ja, jeg er seriøs.
Vis hele sitatet...
Så klart du er seriøs, dette er helt awesome!
Hvor vanskelig vil dere ha det er vel spørsmålet? Litt nord i Spania langt inn på fastlandet kan det bli minusgrader på vinteren så det kan bli litt vel heftig.

Sørkysten har mye bedre klima året rundt, ris etc. er billig fisk finnes det godt om.
Frukt og grønsaker vokser det bra med. De har nok ingen problemer med at dere plukker til eget bruk om dere gjør dyrkeren noen tjenester.

Tips, lær dere noen grunnleggende ord da områder som ikke er tungt besøkt av turister kan ha problemer med engelsk.

sankthansaften er det stor folkefest med fyrverkeri, musikk og fest på strendene. Dette må oppleves

Jeg er på arbeid så har ikke tid til å skrive så mye akkurat nå men skal se hvordan tråden har utviklet seg når jeg kommer hjem

JaR
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Da trur jeg dere burde settes i karantene før dere slipper tilbake inn i Norge

*de. de. .de
Vis hele sitatet...
Tenker du dersom man blir bitt? Eller ved å bare være rundt løshunder?
Hehe, det er vel mer min drøm å reise til land der det er mange løshunder og katter men jeg måtte bare slenge det inn her
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Lupi Vis innlegg
Tenker du dersom man blir bitt? Eller ved å bare være rundt løshunder?
Hehe, det er vel mer min drøm å reise til land der det er mange løshunder og katter men jeg måtte bare slenge det inn her
Vis hele sitatet...
De har rykte på seg for å ha mye sykdommer. Lopper og sånt, parasitter eller rabies. Hvis man f.eks har med seg hund til land med løshunder blir man anbefalt å holde de i bånd og unna løshundene bl.a på grunn av dette.
Blir som å klappe byduer, de er fulle av dritt
Sitat av Bothrops Vis innlegg
De har rykte på seg for å ha mye sykdommer. Lopper og sånt, parasitter eller rabies. Hvis man f.eks har med seg hund til land med løshunder blir man anbefalt å holde de i bånd og unna løshundene bl.a på grunn av dette.
Blir som å klappe byduer, de er fulle av dritt
Vis hele sitatet...

Jeg har så utrolig masse å skrive ang. dette, men trekker meg ut av tråden da det ikke hører til her
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Lupi Vis innlegg
Jeg har så utrolig masse å skrive ang. dette, men trekker meg ut av tråden da det ikke hører til her
Vis hele sitatet...
Du får sende PM hvis det er noe viktig
En kompis dro til Spania uten ei krone - og ble vekke i et halvt års tid. Han drev i periodevis med såkalt woofing. Der traff han masse artige folk.. Vet ikke om dette er "juks" eller strider mot prosjektet deres. Men nevner det om dere blir lei av å sove ute, får pengetrøbbel eller matauke blir vanskelig... Var redning for kompis hvertfall
Sist endret av Bearass; 10. januar 2014 kl. 13:07.