Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1751
Hei.

Jeg har akkurat bestilt billetter til reise den 2 januar og skal nå bestille reiseforsikring noe jeg aldri har bestilt selv før da jeg tidligere har hatt dette igjennom jobb.

Anyways,,, det er bare 6 dager til jeg må reise til Oslo for å ta flyet, rekker jeg å få diverse papirer/forsikringskort i posten ? Eller burde jeg gå fysisk innom en plass som selger reiseforsikring og ordne det der?

Er man NØDT til å ha med forsikringskortet for at det skal være gyldig?

Hadde tenkt å kjøpe reiseforsikring via Travel Guard på nett.
Sist endret av Pandabjørn; 27. desember 2013 kl. 13:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du treng ikkje forsikringskortet. Litt avhengig av land er det lurt å printe stadfestinga du får på e-post frå forsikringsselskapet. I Europa ville eg tatt sjansen på å reise med forsikringsnummer tilgjengeleg på mobilen.

Forsikringa er gyldig i det premien er betalt stortsett.

Sjekk kva dekning du har i dei ulike før du kjøper. For min del er Europeiske og Gjensidige einaste eg har vurdert, på grunn av vilkår, og har endt opp med Europeiske fordi eg har god erfaring med dei, og dei har OK pris.
Hva med å sjekke nettsidene til Travel Guard? Tok meg under to minutter å finne frem til denne siden.

"Hvor nær avreise kan jeg kjøpe reiseforsikringen?

Du kan kjøpe Travel Guard reiseforsikring helt opp til avreise. Når du har foretatt et kjøp og definert når reiseforsikringen skal gjelde fra, vil du iløpet av kort tid få en e-mail med ditt forsikringsbevis for din reiseforsikringen."

Med andre ord er det ingen grunn til bekymring
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du treng ikkje forsikringskortet. Litt avhengig av land er det lurt å printe stadfestinga du får på e-post frå forsikringsselskapet. I Europa ville eg tatt sjansen på å reise med forsikringsnummer tilgjengeleg på mobilen.

Forsikringa er gyldig i det premien er betalt stortsett.

Sjekk kva dekning du har i dei ulike før du kjøper. For min del er Europeiske og Gjensidige einaste eg har vurdert, på grunn av vilkår, og har endt opp med Europeiske fordi eg har god erfaring med dei, og dei har OK pris.
Vis hele sitatet...
Jeg skal reise ut av Europa og reisen er på over 60 dager. Kostet nesten 2500 på europeiske men bare 1400 på Travel Guard. Har dog ikke sammenlignet vilkår sånn veldig nøye (ennå).

Takker uansett for svar =) Da var det som jeg håpet, at jeg ikke trenger å vente på noe i posten. Wohoo!

Noen her som har erfaringer med Travel Guard?

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hva med å sjekke nettsidene til Travel Guard? Tok meg under to minutter å finne frem til denne siden.

"Hvor nær avreise kan jeg kjøpe reiseforsikringen?

Du kan kjøpe Travel Guard reiseforsikring helt opp til avreise. Når du har foretatt et kjøp og definert når reiseforsikringen skal gjelde fra, vil du iløpet av kort tid få en e-mail med ditt forsikringsbevis for din reiseforsikringen."

Med andre ord er det ingen grunn til bekymring
Vis hele sitatet...
Hehe der ser man ^^

Har tusen ting å ordne i dag, så det går litt fort i svingene.

Takk for infoen =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Jeg skal reise ut av Europa og reisen er på over 60 dager.
Vis hele sitatet...
Ja, da er det nok litt spesielt. Vanlege heilårs reiseforsikringer dekker stortsett reiser inntil 45 dager eller noko i den duren, så du må ha ei utviding av det Markedet for det har eg ikkje peiling på, ettersom det ikkje har vore veldig aktuelt for min del.
Husk at reiseforsikring kanskje ikke dekker motorsykkelulykker.
Hvis du betaler reisen med Mastercard så er reiseforsikring inkludert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av moonunit Vis innlegg
Hvis du betaler reisen med Mastercard så er reiseforsikring inkludert.
Vis hele sitatet...
Dei som er inkludert i kredittkort er ofte ikkje dei beste, og når ein skal vere vekke såpass lenge som to måneder er det gjerne lurt å ha ei litt betre reiseforsikring. I tillegg slepp ein å tenke på om over halvparten er betalt med kredittkort...
Sitat av moonunit Vis innlegg
Husk at reiseforsikring kanskje ikke dekker motorsykkelulykker.
Hvis du betaler reisen med Mastercard så er reiseforsikring inkludert.
Vis hele sitatet...
Banken tvingte på meg Mastercard selv om jeg ikke ville ha det engang. De driver stadig og sender meg kredittkort. Alle som en blir de klippet i stykker og kastet i søpla ^^
Husk å sammenligne vilkår før du bestiller noe(!) og om du har tenkt å være der mer enn 45 dager, kjøp utvidet forsikring som dekker flere dager.

Selv om pris kanskje spriker litt, så er det ikke pris du bør tenke på her i tilfelle du skader deg og det er snakk om erstatningskrav... Tusenlappen kan utgjøre millioner samt forskjell på hvilket sykehus du havner på.

Når vi var i Thailand for 1 år siden så skadet en kompis seg, husker ikke hvilket forsikringsselskap han brukte, men de sendte han på kommunal sykehus i Thailand... standarden fra det til privat er milevis.

Så heller tenk på hvordan ett forsikringsoppgjør kan bli om noe skulle skje, og om du er i de beste hender når uhellet først er ute. Det billigste er ikke oftest det beste i slike saker :-)

Og til f.eks europeiske(if) så trengte jeg bare å betale inn før jeg reiste, så var jeg forsikret. det er gjort på 0,0
Hva enn du gjør ikke slakk med forsikringen, det Alfa og Omega når uhellet først er ute.

Og sjansen for at du blir frastjålet en mobil, eller kommer utfor slike småuhell er ofte ganske store, og vips så var det veldig værdt det.

Kjøpt en ordentlig forsikring gjennom et av de etablerte selskapene, som slashdot nevnte for eksempel, så burde det være greit. Du trenger ikke kortet, selv om det kan være veldig nyttig, men samme infoen skrevet ut og puttet i lommeboken vil gjøre samme nytte i teorien.

Jeg har havnet på sykehuset 3 ganger mens jeg har vært i utlandet, og mistet over 3 mobiler samt andre ting(Har vært i utlandet 4 av de 5 siste årene).

Vær gang uhellet har vært ute har jeg dratt på de dyreste expat sykehusene og blitt behandlet som en prins Det har vært med IF, så jeg kan ikke klage på dem iallefall. Jeg vet om amerikanere som betaler 16000 i året for å bli dekket like bra jeg er med IF for 1\3 av prisen.
Litt OT, men så lenge du skal reise innenfor EU/EØS og Sveits så vil jo også et Europeisk Helsetrygdekort dekke nødvendig behandling ved sykdom og ulykker. Her holder det at du har med telefonnummer til de som driver med det om du ikke har fått tilsendt kort. Men selvfølgelig er det alltid lurt å ha en privat backup da det er kjedelig å havne på et drittsykehus i et korrupt skitland dersom noe skulle skje.
Sist endret av legalize_it; 27. desember 2013 kl. 15:04.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Jeg skal reise ut av Europa og reisen er på over 60 dager. Kostet nesten 2500 på europeiske men bare 1400 på Travel Guard. Har dog ikke sammenlignet vilkår sånn veldig nøye (ennå).

Takker uansett for svar =) Da var det som jeg håpet, at jeg ikke trenger å vente på noe i posten. Wohoo!

Noen her som har erfaringer med Travel Guard?



Hehe der ser man ^^

Har tusen ting å ordne i dag, så det går litt fort i svingene.

Takk for infoen =)
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid den billigste forsikringen er den beste. Jeg hadde sammenlignet vilkårene før jeg bestemte meg.

Det kan også være en fordel å benytte et forsikringsselskap som ikke er kjent for å være "vanskelige" (nei, alle er ikke vanskelige). Hjelper ikke å ga god dekning hvis de nekter å utbetale det du mener du har krav på ;-)


Edit: Her er en test fra 2012

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10050459
Sist endret av Freakaholic; 27. desember 2013 kl. 15:40.