Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 976
Er klar over at dette er et ganske lite problem.

1. Fikk ny jobb som lærer fast fra høsten av ( er i et vikariat per nå )

2. Ny arbeidsgiver ønsket å ha meg med på planleggingsdag før sommer ( Sa ja til dette etter klarsignal fra avdelingsleder )

3. Får nå kontrabeskjed at rektor på nåværende skole ønsker meg tilstede på planleggingsdag.

Begrunnelsen for å ha meg tilstede er at jeg kan bidra med noe knyttet til evaluering av skoleåret. Personlig ønsker jeg selvsagt å få en dag sammen med nye kollegaer og anser dette som mest fornuftig.

så hva gjør jeg ?

A : Ringer ny arbeidsgiver og forklarer problemstillingen og at jeg ikke kan delta pga forpliktelser ovenfor nåværende arbeidsgiver

B : Står på at jeg utfra muntlig avtale med avdelingsleder inngikk en avtale med ny arbeidsgiver og nekter å rikke meg

C : Ringer inn med "sykt barn" og drar på planleggingsdag for ny arbeidsgiver. kan dette få noen konsekvenser ?
D: forklarer for nåværende arbeidsgiver at du ønsker å delta på planleggingsdag hos ny skole og argumenterer for at det er viktigere å planlegge neste skoleår, og at dere kan ha et evalueringsmøte før du slutter. Går arbeidsgiver med på det er alt fint, hvis ikke er det suck it up, stille på jobb og gi beskjed til ny arbeidsgiver om at du ikke får fri for å stille

Det ordner seg nok ganske greit. De færreste arbeidsgivere er interessert i å være rasshøl på slikt. Det slår bare skeivt ut senere når man trenger å rekruttere nye ansatte
Trådstarter
23 2
Planleggingsdagene er på samme dag og samme tid ja Siste dag før sommerferien. Høres ut som en god ide å stille seg disponibel for et møte rundt evaluering av skoleåret ( selvom dette tross alt var hovedelementet i medarbeidersamtalen nylig ). Så det skal jeg i alle fall gjøre.

Så får jeg vurdere litt om jeg skal hedre den muntlige avtalen ved å stå på mitt eller om jeg bare skal suck it up. Jeg tenker i utgangspunktet at det ikke kan bli rare konsekvensene ? Har en del ekstra vikartimer så kan jo bare unngå å føre noen av disse om lønn kommer opp