Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1733
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
For nysgjerrighetens skyld, kan man bli straffet hvis man røyker cannabis i et land hvor det er lovlig, også kommer man hjem og tar urinprøve (pga man har skrevet kontrakt med politiet) og prøven blir positiv?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da har du vel en kontrakt om det uavhengig hvor og hvordan du får det i deg, har du Ikke? Spør fordi jeg ikke vet
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du vel en kontrakt om det uavhengig hvor og hvordan du får det i deg, har du Ikke? Spør fordi jeg ikke vet
Vis hele sitatet...
Kontrakten baserer seg jo på det at det er ulovlig å røyke cannabis, så politiet skal forhindre at dette skjer, ellers får du bot.

Men det er jo ikke ulovlig i f.eks Spania, så da gjelder vel ikke kontrakten?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kontrakten baserer seg jo på det at det er ulovlig å røyke cannabis, så politiet skal forhindre at dette skjer, ellers får du bot.

Men det er jo ikke ulovlig i f.eks Spania, så da gjelder vel ikke kontrakten?
Vis hele sitatet...
Sist jeg hørte, så er det fortsatt ikke lovlig for turister da det ligger i en gråsone. Men, jeg hadde helt klart gått for den forklaringen ja
Hold oss oppdatert på hvordan det går da.
Bruk går under legemiddel loven.. Det er kun straffeloven som gjelder i utlandet.

Når det kommer til en slik kontrakt vet jeg ikke hvordan de forholder seg til bruk i utlandet desverre.
Det kommer an på kontrakten. Hvis det er for å for eksempel beholde sertifikatet ditt så kan du ikke røyke et land det er lovlig i. Hvis det er for å for eksempel ikke utøve en kriminell handling kan du ta en rev i et land det er lovlig. Jeg får ikke lov til å røyke pga. Sertifikatet, så jeg må være 100% canabis fri uavhengig av hvor jeg er. Men politiet generelt sett i min sak hadde ikke løfta på bryna engang dersom jeg tok en joint i amsterdam.
Sist endret av Paprika; 13. juli 2018 kl. 20:03.
Jeg spurte ruskonsulenten(psykologspesialist)min om dette. Spurte om hvis jeg røyka i Amsterdam på ferie og om dette ville være grunnlag for å ta lappen fra meg. Nei sa hun hvertfall.
Hvordan skal dere bevise at det bare er røyka i ett lovlig land? Da må urinprøve leveres på flyplassen ved avreise og når man kommer hjem. Prøvene viser jo ikke hvor man har røyka.
Anonym bruker
"Klar Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tekken Vis innlegg
Hvordan skal dere bevise at det bare er røyka i ett lovlig land? Da må urinprøve leveres på flyplassen ved avreise og når man kommer hjem. Prøvene viser jo ikke hvor man har røyka.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange måter å dokumentere hvor man har vært, though..
Ja det vet jeg, men ikke at du røyka der, og bare der.
Så lenge man er samarbeidsvillig og tar tester osv. Så tror jeg lege Og psykolog tror på det man sier. Jeg vet at legen min hadde trodd meg dersom jeg sa det som det var. Kanskje kommer det an på hvordan man ligger an der.
Sitat av Tekken Vis innlegg
Hvordan skal dere bevise at det bare er røyka i ett lovlig land? Da må urinprøve leveres på flyplassen ved avreise og når man kommer hjem. Prøvene viser jo ikke hvor man har røyka.
Vis hele sitatet...
Dere er politiet sin jobb å bevise det. Alt man trenger å gjøre er å forklare at det ble røyka i Amsterdam, så er det opp til dem å bevise at du har røyka andre steder. Om det hadde kommet så langt som til retten så hadde tvilen kommet tiltalte til gode. Er det tvil om du har røyka hjemme og i Amster så tar du nytte av den tvilen. Du skal slippe å komme med beviser for din uskyld.

Det er legemiddelloven som gjelder for og den er kun gjeldene i Norge. Straffeprosessloven er gjeldene for alle nordmenn overalt. Så det å kjøpe hor i Amster er forsatt straffbart. Når det kommer til den kontrakten så blir det noe annet, om den krever fullstendig fravær av rus så er det en bindene avtale og vil være brutt uansett om det er lovlig i det landet du gjordet det eller ei. Det blir jo brudd på nullgrensa.