Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1357
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette har sikkert blitt spurt om hundre ganger før, men jeg fant ikke svar på akkurat det jeg lurer på.
Det jeg lurer på er om tablettene er godt nok ekstrahert om jeg bare løser dem opp i et glass vann, og fryser ned i 45 min for så hå helle det øverste i ett nytt glass uten å bruke filter. Da er det mye hvitt i bunnen som er fryst fast som jeg går ut ifra at er paracetmol. Skal vannet være helt blankt, eller kan det være rosa som tablettene? Skal vannet være smakløst etter tilfredstillende ekstrahering, eller smaker det omtrent som paracetamol uansett? Jeg har prøvd å bruke kaffefilter tidligere, men sleit med å få det igjennom. Hvor lang tid skal det ta?
Lurer også på om det er veldig skadlig å ta f.eks 8 tabletter uten å filtrere en sjelden gang? Jeg vet av erfaring at det er ca 8 jeg må ha for å få den rusen jeg er ute etter.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du heller vannet i filteret blir vannet helt rosa når det er fylt opp med knust PF.
Det som kommer ut skal være relativt blankt, men det er ofte svakt rosa.
Vannet er definitvit ikke smakløst, det er veldig bittert.

Det er ikke farlig å svelge dem isteden og vil sørge for at du får i deg 100% av virkestoffet. Det er ikke til å anbefale hvis du gjør dette regelmessig, da mye paracetamol vil tære på leveren din.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå har jeg ingen erfaring med dette selv, men jeg kjenner til prinsippet og har lest guidene en del ganger.

Det er varmt vann du skal bruke, ikke glohett, men litt varmere enn kroppstemperaturen din, for varmt vann kan ødelegge virkestoffer.
Knus pillene til pulver og hell det oppi vannet, rør godt rundt og så la det stå i 10 minutter.
Putt glasset i fryseren i 30 minutter uten noe lokk e.l.

Ekstraheringen går ut på at virkestoffet og paracetamol har forskjellige løseligheter i vann, paracetamolen vil krystalisere seg mens opiatene vil løse seg i vannet. Derfor vil det meste legge seg i bunnen men vannet har og endel paracetamol enda som flyter som krystaller i vannet og de fjerner man lett med et kaffefilter. Det vil ta en stund da filteret fort mettes av alt som er løst opp i vannet, men etter en stund vil det renne igjennom.

Akkurat hvor stor risiko du tar ved å ikke filtrere noe på slutten er det umulig å si noe om annet enn at den er der. Nå skal man opp mot 5 gram paracetamol før ting begynner å bli farlig men det er en stille morder: Du vil få interne blødninger som ikke kan merkes med en gang som så leder til andre komplikasjoner og eventuell død.
Paracetamol på bunnen av glasset. Funlight hjelper på smaken
Jeg gjør dette mye.

Knuser 10 paralgin forte (300mg kodein, kanskje litt mye for enkelte). Heller på dobbelt så mye varmt (ikke kokvarmt, men rett over kroppstemperatur) som pulveret i glasset. Rører godt rundt. Setter den i fryseren i 30 min. Deretter tar jeg to kaffefiltre, fukter dem (de skal kun være fuktige, ikke våte), legger de i hverandre og heller blandingen over. Det tar ganske lang tid før alt er filtrert, har aldri blitt ferdig på 30 min som mye av internett sier. Hos meg er det MINST 2 timer. Du må av og til ta en teskje og forsiktig skrape nedi filteret, fordi pulverblandingen vil tilstoppe filtreringen. Vær forsiktig, det er lett å skrape for hardt, og du vil skrape hull på filtrene.

Når det kun liggere en masse igjen, er du ferdig. Du kan evt ta å helle det lyserosavannet over i et nytt filter, bare for å være helt på den sikre siden. Jeg gjør ofte det. Vannet vil aldri bli helt blank, det vil alltid være litt lyserosa.

Deretter drikker du vannet, og det tar 15 min (på relativt tom mage) før virkningen kommer. Dette slår aldri feil hos meg.

https://cweguide.com/

Denne er grei, selv om jeg ikke er enig i alt de sier. For eksempel: "Squeeze the coffee filter into the same empty glass and you’re done." Dette gjør ikke jeg. Det er bedre den får stå lenge å filtrere, enn å raskt klemme ut væsken. Væsken blir renere av å stå en stund å filtrere på egenhånd. Helst i to omganger. Du vil såklart miste litt kodein, men det er i så fall ikke mye, og bedre enn å få med ekstra paracetamol.