Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3201
Har søkt om et forbrukslån uten sikkerhet fra samtlige banker, men jeg får ikke lånet innvilget. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre mulighetene mine? Burde jeg fylle ut søknadene på en "spesiell" måte?
Trenger helst et forbrukslån på 60.000, men det hadde gått med 45.000kr. Har ikke noe jeg kan stille som sikkerhet, men det er kanskje muligheter for medsøker.

Er midten av tjueårene.
Mottar 14 000 kr hver måned gjennom arbeidsavklaringspenger.
Har ingen betalingsanmerkninger eller pågående inkassosaker.
Har et studielån på 30.000 kr, men det er det eneste lånet jeg har.
Betaler ikke husleie eller stort med regninger, så jeg klarer fint å betale ned et lån.
Er norsk statsborger, ikke gift og ingen barn.
Kan hende banken synes inntekten din er for lav. Kan hende du har bedre sjanse hvis du skriver det du nevnte om at du ikke betaler husleie og ellers har lave faste utgifter. Vær obs på at slike forbrukslån er dyre. Det er høy rente på dem, og evt termingebyrer og etableringsgebyr kommer i tillegg til renter. Så vidt jeg vet, er bankene blitt pålagt av myndighetene til å stramme inn på hvem som bør få slike lån. Det er ikke så lenge siden det ble innvilget kredittkort og forbrukslån over en lav sko. Resultatet ble mange inkassosaker på grunn av det.
Sitat av stresser Vis innlegg
Mottar 14 000 kr hver måned gjennom arbeidsavklaringspenger.
Vis hele sitatet...
Når du ikke kan stille med noen garanti så er de desto mer interessert i din inntekt. AAP er ustabil inntekt. Det eneste jeg kan komme på er å prøve med mindre beløp, når du viser at du kan håndtere det kan du få økt kredittgrense, tilbud om høyere lån.

Forbrukslån uten sikkerhet er vel noe av det mest ugunstige betingelser du kan få.
Aldri ødelegg økonomien du har med noen kreditt kort som du ikke klarer og nedbetale. Vet det er vanskelig - om ikke umulig. Får du ikke MasterCard eller ordinært lån er sjansene store for og havne i umulig gjeld, uten virkelig riktig mulighet til rett nedbetaling...

Sitat av Yalla Vis innlegg
Forbrukslån uten sikkerhet er vel noe av det mest ugunstige betingelser du kan få.
Vis hele sitatet...
Sist endret av adhdBABE; 13. august 2017 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av adhdBABE Vis innlegg
Aldri ødelegg økonomien du har med noen kreditt kort som du ikke klarer og nedbetale. Vet det er vanskelig - om ikke umulig. Får du ikke MasterCard eller ordinært lån er sjansene store for og havne i umulig gjeld, uten virkelig riktig mulighet til rett nedbetaling...
Vis hele sitatet...
Å betale ned et forbrukslån går helt fint. Som jeg nevner i forrige kommentar så har jeg nesten ingen utgifter. Kunne selvfølgelig spart opp penger, men jeg trenger pengene snarest å ikke om 4-5 måneder.
Stresser: Hva er tidshorisonten din for nedbetaling?
Du har ingen inntekt. Derfor får du ikke lån.