Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Mer Linux og xBSD relatert stoff?
Jepp, uten tvil! 11 68,75%
Njea, ok slik det er... 2 12,50%
Bryr meg ikke, bruker Windoze! 2 12,50%
Psjt, bare dritt uansett! 1 6,25%
Stemmegivere: 16. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  16 2765
Vil si jeg er ganske skuffet av støtten av Linux på NFF. Synest dere burde opprettet for eksempel en seksjon for linux, med litt tutorials os slikt. Eget forum også gjerne.

Linux er viktig. Skal det være et frik forum, så er Linux delen et MUST. BSD, er jo også en viktig del og andre evt. opensource OS...

Hva dere sier folkens?

Mer Linux og BSD relatert stoff?
Jeg har aldri kjørt linux selv, men regner med jeg skal prøve meg på det når jeg får tilbake den andre pc'en..
Har nettop begynt...la inn mandrake 8 på gammel boxen min men det kjørte sirup i X så jeg la inn en gammel distro av red hat og er kjempe fornøyd...kommer linux gnåling fra meg snart...BELIVE ME.....
Better than thou.
Hvis det skal være en egen Linux sektion syntes jeg også det skal være en egen Windows sektion! Windows blir brukt av minst 75% her, og det er et vel så viktig OS som linux, bsd og alle andre unix systemer!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
men sånn som situasjonen er nå er det ikke vits i å slenge opp en egen seksjon for Linux her. hvis ikke det er noen guruer her som virkelig vil gjøre en innsats i å lage en.
Vi hadde jo linux og mange andre os forumer før, men det ble en dårlig erfaring så vidt jeg husker.. For det er ikke SÅ mange som brenner for linux her at de bruker et eget forum til å lovprise det..

Jeg synes det er greit slik som det er, med et os-forum..
DEt er ikke så gøy med for mange forum heller..
Jeg lovpriser linux! Og vil gjerne være mod i et eventuelt linux forum..
Til Prazor: Ja, dette er et undergrunnsforum. Men når 75% av folkene her bruker windows (Kilde: carlo ), så er det jo ikke noe vi kan gjøre med det. Det er jo brukerne som avgjør dette.

Jeg selv kjører en box med SuSE 7.0. Og mener linux er et digg OS. Og det hadde vært flott med et eget forum hvis det er noen som er flinke
Better than thou.
Bare tok et eksempel.. Hvis det er så nøye så kan vi ta en poll på det.. Men uansett.. Uhm.. Nei..
Både Windows og alle typer Linux/Unix kan vel diskuteres under Operavtivsystem, samme sted som denne ble postet lissom? =)
rekylvinyl.no
Originally posted by Prazor
Vil si jeg er ganske skuffet av støtten av Linux på NFF. Synest dere burde opprettet for eksempel en seksjon for linux, med litt tutorials os slikt. Eget forum også gjerne.
Vis hele sitatet...
Ser at du ikke har vært medlem så lenge, men som sagt tidligere, vi hadde et rent linux forum før, der var det trafikk, men alikevel ikke så mye til at det var nødvendig med et eget linux forum. et felles operativsystem forum som vi har nå, fungerer meget bra. vi støtter linux.

tutorials og slikt finner du på rene linuxsider, de eneste tutorialsene som kan bli funnet på nff vil være i artikkelseksjonen om noen vil skrive slikt.

For å få mer aktivitet rundt linux, må folk poste mer, spør mer, og noen her vil sannsyneligvis svare.

metrom
Jeg har heller ikke prøvd linux... Jeg hadde RedHat 7.1 iso på maskina, men jeg resetta hele hd'n siden det var så mye crap der, men jeg glemte iso'n. buuhuuuuuuu
Har du virkelig ikke en kammerat som kan brenne det til deg da?
Hvordan kunne jeg gitt det til han da?
Jeg mente bare har du ikke noen venner som har red hat på en cd-r eller .no?
Du finner det sikkert på en av de mange ftp'ene der ute..
Jeg synes også jeg har sett det på noen av ftp'ene som er postet her.. Husker ikke hvilken..
Lastet ned red hat 7.1 ISO i går fra sunet lå på 1.6 Mbit......