Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 55251
Cover-up, bare en måte å få alle til å tro at dere ikke har noe med Kripos å gjøre...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Men dere avkrefter jo ingenting? dere kunne endret http://kriposhunter.frac.dk/ og skrivi no sånn som "bla bla bullshit"?
Vis hele sitatet...
Som du sikkert kan se så har vi gjort det (les aller første linje på siden du selv lenker til, refresh gjerne cachen din for å se det nye innholdet) og nevnt det tidligere i denne tråden.
Sist endret av nso; 28. november 2008 kl. 00:41.
Ahh, priceless. Ja vi liker sene aprilspøker
Det som hadde tatt kaka nå er å få noen til ITavisen til å skrive om at Frank Aune dreit seg ut maksimalt ^^
Jeg gratulerer dere nå med en kupong vær med gratis CAMSEX med meg, og den går ut første januar så dere må være kjappe med å ta kontakt. Applaus!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ah, nydelig!

iTpro har sletta artikkelen nå, men GUD hvor gøy det var så lenge det varte!
Om bare iTavisen også hadde gått på kroken!
Men de er vel for slappe for å sjekke tips mer enn én gang i uka...

<3 nso
Vis hele sitatet...
ITavisen gidder bare sjekke når de får tips som omhandler apple..

Og takk slashdot, for at dere forbedrer dagens nettkultur. Kan hende noen har fått seg et smikk på pungen.
Hahahahahahahahaha ;D Misunner dere som faktisk finner på og ikke minst gjennomfører slike "stunt".
Her er forresten mailen som ble videresendt sammen med screenshots, i folkeopplysningens navn.

Hei. Jeg er moderator i et underforum på freakforum. Har ikke så lyst til å si hvilket underforum eller brukernavnet mitt siden jeg verken er sikker på hva som foregår eller hvem du er. Linken begynte sirkulere på irc og vi moderatorer sendte den oss i mellom. Noen av crewmedlemmene ba oss slutte uten å gi begrunnelse og de har ignorert alle forespørseler om å kommentere det. Noen andre brukere har også sett siden din og har begynt å stille spørsmål... Alle trådene blir sletta. Jeg kan se at de er sletta fordi jeg har moderator, men jeg tror ikke det er meningen. Det skjer underlige ting. Moderatorforumet er stengt for nye poster nå og vanligvis gis det alltid begrunnelse når tråder slettes i det forumet. En bruker er utestengt pga dette. Hvis man prøver å skrive adressen eller kripos blir det nå sensurert. Det kan lett testes, men brukerkontoen din blir antagelig utestengt hvis du ikke passer på.

Håper du kan legge ut bevisene så noen kan finne ut hva som foregår... Har SIKKELIG noia, har ting på FF som kan skade privatlivet mitt alvorlig hvis det kommer ut eller hvis politiet gjør noe..
Vis hele sitatet...
Viktig å poengtere at dette ikke hadde blitt gjort hvis fyren ikke hadde presentert alle mulige konspirasjonsteorier som fakta. Å ta fra fyren troverdighet er en god ting når han ræler om 9/11, makteliter og hele den regla.
Sist endret av ivioynar; 28. november 2008 kl. 11:05.
Jeg vil tørre å påstå at dette er noe av det beste som har skjedd siden hjulet ble oppfunnet.
Haha, dere er sinnsyke. Definitivt det råeste jeg har sett på nFF.
Må si jeg ble lang i maska da jeg først tittet på bildene av ITPro, men lo godt da jeg skjønte det var iscenesatt av dere
Fy gnaldre så genialt!

Dette er jo bedre en både jul og påske på en gang.
ITpro.. yeh.
Altså, Admins på itpro er strenge folk da det var en screenshots tråd, sendte folk bilde av skrivebordet sitt. det var lov å kommentere. Da var det en som hadde lagt ut bildet, der jeg så han måtte oppdatere windows. så jeg kom med kommentaren " du må oppdatere windows ; ) ". noe jeg fikk advarsel og skrivesperre på skreiv tilbake i pm "sædface" fikk 7dager ekstra med skrivesperre på forumet^^
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Jeg... Hater dere alle bittelitt akkurat nå..
Sist endret av BomberMan; 28. november 2008 kl. 01:33.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jeg... Hater dere alle bittelitt akkurat nå..
Vis hele sitatet...
HÆ? Hva gjør du her Frank?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av spelley Vis innlegg
HÆ? Hva gjør du her Frank?
Vis hele sitatet...
Den... Tok jeg ikke..
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Den... Tok jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Faen jeg som ville prøve å kapre noen KP.
Haha, fantastisk. Man kan ikke gjøre det langt mye bedre.
Saken stenges.

Personene involvert vil kunne vente represalier basert på lov paragraf §390a.

Sjikane: Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år,

Dette er en tydelig svertekampanje som er direkte rettet mot redktør Frank Aune og ITpro som et seriøst nettsted. Dette baserer seg på materiellet både Frank og vi i redaksjonen har fått tilgang på, samt. det som har vært sakens formål for bakmennene;

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=119447
http://freakforum.nu/.internal/__userinfo/

Tråden er herved besvart og stenges herved.
Vis hele sitatet...
Tatt fra itpro.no-forumet. Dette kan vel ikke anses som sjikane?
Jeg anser dette som høyst nødvendig
Han innser ikke at han har tapt... Når jeg leste TheShits post humra jeg ekstra godt, for hvis man ikke tåler en spøk og går så langt som å anmelde eller hva faen så har man falt lenger ned..
Så nå er det forbudt å skrive løgn på Internett? Det er hans egen feil at han hoppa på fella, det er ikke som om dere tvang han til å skrive artikkelen. Det som er skrevet etterpå er jo bare: Fakta (at han dreit seg ut), litt kritikk for mangel på kildekritikk og litt småfnising. Det er ingen av admins, eller brukerne heller så vidt jeg ser, som har skrevet noe særlig krenkende om Frank. Det blir som om taperlaget i en fotballkamp skulle anmelde supporterne til vinnerlaget når de synger at de er best. Vi ler bare litt av handlingene hans, vi snakker ikke drit om han som person.

At de i det hele tatt nevner den paragrafen gjør det hele mer idiotisk. Det virker som om NSO har stått med en pistol i bakhodet på Frank og tvunget han til å poste dette, for så å henge han ut offentlig.
Sist endret av bobbo; 28. november 2008 kl. 02:37.
I must LAUGH! En hyllest til de snikne jævelene på freakforum haha
Nå koser jeg meg her.. sinnsykt bra!
Dette tar jo helt av. Nå har to moderatorer til trukket seg fra stillingene sine på forumet til ITPro. Jeg tror aldri jeg har ledd så mye for meg selv i midt liv. Og når en av administratorene truer med anmeldelse blir det om mulig enda morsommere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
Merkelig nok er eg fysisk ute av stand til å ta trusselen om anmeldelse spesielt seriøst akkurat no Eg kan ikkje heilt sjå for meg at fisking er sjikane

I heile tatt har den fantastisk dårlige sansen mr. Aune har presentert i kveld skuffa meg. Eg hadde håpt han var sporty nok til å la artikkelen på itpro ligge ute, men neida, det gikk vist ikkje. En del av det å vise styrke er å tørre å vise feilstega sine for andre. Om Aune hadde latt artikkelen ligge ute, og innrømt at han hadde tatt feil, så trur eg han kunne komt styrka ut av saka. Han valte derimot å ikkje gjere det, og det svekker nok utvilsomt ryktet has en del... Eg trur vi har sørga for at folk veit om det uansett.

Om du kjenner folk på itpro som ikkje har fått med seg saka enda, så tips dei om denne tråden!

(Lista for sjikane er forøvrig rimelig mykje høgare om en er en offentlig person. Dvs at mr. Aune må akseptere slikt - vanlige personer må ikkje...)
Om noen har blogget om det så hyl ut foresten så jeg får oppdatert min blogg med linker
Sist endret av NoillStress; 28. november 2008 kl. 03:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Trådstarter Donor
* Det har blitt bedt om at dette brevet fjernes. Vi har valgt å fjerne det fra forumet (selv om vi gjør som vi vil med epost vi har mottatt), men det er fremdeles å finne på slashdot sin blogg.

Fikk det der på epost. Middels ufint å sende sånne ting så seint på kveld imho.
Sist endret av nso; 2. desember 2008 kl. 21:38.
Herregud, plage folk midt i natta-runken på den måten!
Jeg synes Frank Aune bør legge seg flat og ta selvkritikk over hendelsen. Det å komme med trusler om anmeldelse er for mitt vedkommende svært usmakelig. Da dette var ment som en spøk for å se hvor troverdig ITpro faktisk er. Blir ikke selvkritikken imøtegått konstruktivt slutter jeg å lese ITpro fra nå av.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
som jeg sa tidligere på #nff, at flere folk ikke har PR-rådgivere er meg et mysterium.

det er BRA mye bedre å innrømme feilen med et smil, og gå med "æren i behold", enn å tenne på alle plugger og la irritasjonen ta overhånd.

*sniff sniff*.. jeg lukter... brent Frank...
T.o.m forskere tar selvkritikk. Men, han er tydeligvis for stolt til det :P
Sitat av jokke2 Vis innlegg
Jeg synes Frank Aune bør legge seg flat og ta selvkritikk over hendelsen. Det å komme med trusler om anmeldelse er for mitt vedkommende svært usmakelig. Da dette var ment som en spøk for å se hvor troverdig ITpro faktisk er. Blir ikke selvkritikken imøtegått konstruktivt slutter jeg å lese ITpro fra nå av.
Vis hele sitatet...
Det var ikke Mr.Aune som kom med trussler om anmeldelse, det var en annen kar i redaksjonen. Uansett tviler jeg på at de kommer noe vei i retten med dette.

Anyhow: fantastisk bra jobbet, gutter! Dere er unikum, enkelt og greit!!!
Morro dette da..

Jeg gleder meg forøvrig til Julenøttene på ITpro, flotte premier
Sist endret av Krozmar; 28. november 2008 kl. 04:35. Grunn: Edit
Ble litt glad inni meg av å se en sak som dette ;D
Haha, fantastisk! - Tror noen muligens bør begynne å revurdere allt de blir mata med!
Godt jobba!
Sitat av minigolf Vis innlegg
Det var ikke Mr.Aune som kom med trussler om anmeldelse, det var en annen kar i redaksjonen. Uansett tviler jeg på at de kommer noe vei i retten med dette.

Anyhow: fantastisk bra jobbet, gutter! Dere er unikum, enkelt og greit!!!
Vis hele sitatet...
Allikevel greier jeg ikke å kvitte meg med synet av en Frank Aune med en kledelig rødfarge i ansiktet som kommanderer adminsa til å legge ut en "nøktern, men bestemt uttalelse på forumet. De gutta her skal virkelig få svi!"

Sitat av TheShit Vis innlegg
Tatt fra itpro.no-forumet. Dette kan vel ikke anses som sjikane?
Vis hele sitatet...
Lå oss se på straffelovens paragraf § 390

§ 390a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden [tviler på at de har vært hverken truende eller plagsomme] eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil [dere har teknisk sett gitt ham mer å jobbe med, ikke "krenket freden" hans.] straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.
Sist endret av Makk; 28. november 2008 kl. 06:54.
Er jo klart at dette ikke får noen konsekvenser for nff, rent retorikkspill fra ITpro sin side i håp om å gjenvinne ære. Vi er ikke muslimer, så ære spiller liten rolle her i vesten.

Jeg vil gratulere samtlige som var med på spøken, noe av det beste jeg har sett siden jeg begynte å vanke her. Selvom jeg fortsatt er usikker på om 127.0 spøken er ekte eller ikke.
Nå begynner dagen å gry folkens. Er det vanlig med morgenmøter sånn rundt 09.00 tiden hos it-pro eller noe slikt. KAn tenke meg det er rimelig svett stemning rundt bordet

Men litt mer seriøst.
Det som blir interresant med denne saken er jo om Vidar og Påls handlinger får noen konsekvenser. Og da tenker jeg ikke på det latterlige forsøket på å stilne debatten som itpro kom med da de stengte tråden, men om saken får en konsekvens for Franks redaksjonelle linje.

Blir konsekvensen av spøken at Mr. Aune ikke lenger får kanalisert sine håpløse teorier på nett, har man vunnet noe bra.

Blir konsekvensen at Aune begyner å gå kildene sine etter i sømmene før han legger ut åpenbart svada har man faktisk oppnådd en hel del.

Hvis man i tillegg får spredd denne historien til ulike medier vil kanskje flere innse at internett er en grunnleggende lite troverdig kilde til fakta. Da vil man kanskje undersøke historier på egenhånd i stedet for å tro det man leser på random nettside. Hvis det skjer har denne uskyldig pranken fått betydning langt ut over en latter for medlemene her.
Bøyer meg i støvet og ler! Episk! Genialt! Og bra utført!
Liker nFF enda litt mer etter dette.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hvis man i tillegg får spredd denne historien til ulike medier vil kanskje flere innse at internett er en grunnleggende lite troverdig kilde til fakta. Da vil man kanskje undersøke historier på egenhånd i stedet for å tro det man leser på random nettside. Hvis det skjer har denne uskyldig pranken fått betydning langt ut over en latter for medlemene her.
Vis hele sitatet...
Altså, dette er vel neppe noen stor sak for andre media.. Selv nyhetbyrået AP har jo gått på større smeller som dette, der falske rykter om kjente personers død har blitt sprett på nett og AP har da gått ut med dette til sine nyehetskanaler uten å fått verrifisert kildene... Her har vi 2 nettfora, og det hele virker mer som ett lite PR-stunt fremfor noe annet..

Dette er en god spøk, men det ble litt blåst opp grunnet reaksjonene til redaksjonen på ITPro..
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Fra den google cache dump greia som dukka opp i tråden om kriposhunter kom det fram at nso "kjenner alle som henter ut informasjon fra nff, og at de er greie karer", da bla. kripos, pst og forsvarets etteretningstjeneste.
bare det faktum at disse tre har hentet informasjon herfra, og har møtt nso i levende live er vel grunn nok til å spekulere i hvor beleilig denne 'spøken' er.
nå tok jeg desverre ingen bilder av dumpen, men om noen har den må de gjerne poste den igjen. (denne dumpen er fra 2002 elns)
Vis hele sitatet...
Tråden ble slettet for å ikke minne på andre folk om at vi har kjørt liknende spøker tidligere, for ordens skyld er den må gjennopprettet:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=25377

også var det da vitterlig meg og ikke nso som hadde alle kontaktene
Sist endret av meitemark; 28. november 2008 kl. 11:28.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Tråden ble slettet for å ikke minne på andre folk om at vi har kjørt liknende spøker tidligere, for ordens skyld er den må gjennopprettet:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=25377
Vis hele sitatet...
Ikke oppe enda

Men etter det jeg har lest på forumet til ITPro virker det som denne spøken fylte begeret, det er vist en del moderatorer som nå har sagt opp stillingene på forumet der, denne spøken var vist siste dråpen.
Ah, det var visst glemt. Har gjenopprettet tråden nå.
Må inrømme at jeg gikk kraftig 5på, når ingen admin ville svare på seriøse innlegg om en grei forklaring på kriposhunter. Når dere atpåtil sensurerte "http://kriposhunter.frac.dk/" fra signaturen til folk - da "skjønte" man at noe var på fære!
Dette ble faktisk en lettelse for meg!=)
Sitat av Synderen Vis innlegg
Ikke oppe enda
Men etter det jeg har lest på forumet til ITPro virker det som denne spøken fylte begeret, det er vist en del moderatorer som nå har sagt opp stillingene på forumet der, denne spøken var vist siste dråpen.
Vis hele sitatet...
2 som sluttet i går og 1 til idag! :P

Dette var faen så bra gjort ass!
Sitat av NeiNils Vis innlegg
2 som sluttet i går og 1 til idag! :P

Dette var faen så bra gjort ass!
Vis hele sitatet...
Egentlig synes jeg det er litt synd at folk slutter som moderatorer hos itpro. ITPro i seg selv er et flott nettsted med haugevis av folk som har adskillig mer datateknisk peiling enn det som finnes her på huset og selv om jeg ikke har vært særlig aktiv på nettstedet (crewposisjonen her tar litt mer onlinetid enn de fleste vet) så har jeg mange ganger søkt etter og funnet løsninger på problemer som er i kategorien "vanskelig, selv for nerder" på itpro.

Hvis dette lærer folk at de skal ta "ultimate sannheter på nett" med en ekstra klype salt, så mener jeg at det meste gode har kommet ut av dette, men for all del, dette skal ikke gå ut over ITPro.