Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4536
Tenkte å drasse med meg fattern på en pub tur et eller annet sted i verden, en Helge tur. Han er veldig glad i å brygge alkohol og spesielt øl. Kanskje dere vet om noen steder der vi kan se på noe øl brygging (slags museum), og dra på pubber.

Takk for svar
Mitt personlige førstevalg ville vært Belgia. I brugge har de et museum. Men vill tro mange bryggerier har også guidet turer. Det enn også kan gjøre eg os søke etter ølfestivaler og se når de er og legge turen i henhold til dem. Personlig syns jeg det har vært greiest for min del.
køben, tur på carlsberg bryggeriet og gode puber
dublin puber
england pubkultur
belgia for all den gode ølen
tyskland for den gode ølen

Kanskje en dyr tur, men USA med fokus på alle de små bryggeriene.
Praha er vel Europas ølhovedstad?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Praha er vel Europas ølhovedstad?
Vis hele sitatet...
Ølet i Tsjekkia er godt, men det er ikke særlig spennende. Om fokuset er øl, ville jeg heller ha dratt til Belgia.

Ghent, Brügge, Antwerp, f.eks.
Jeg tok med min far på helgetur til Dublin. Besøkte Guiness og Jameson, i tillegg til å ta en tur ut på byen og se på live-konsert (siden min far liker å spille gitar). Billig tur og overnattet på AirBnB midt i sentrum. Kort vei med både fly fra gardermoen og Taxi fra flyplassen.
Wow så misunnelig, skulle ønske jeg kunne gjøre det også, men må nok vente litt til livssituasjonen endrer seg litt.

MEN

Jeg var i Skottland med dama når hun studerte der, og var innom Isle of Skye.

Skikkelig scenario, vi leide bil og kjørte langs peninsulaen der og svippet innom bryggerier og hadde det skikkelig stas selvom ingen av oss var noen eksperter på øl. Vi bare la merke til at det var flere langs veien, så vi tok turen innom på sparket

Var spennende å se lokale bryggerier og smake øl og høre om historie/opphav.

Kan tenke meg en ekte øl-fanatiker hadde elsket den turen der. Flybillett kostet helt seriøst 159 + bagasjekostnad

Og leiebilen var ikke all verdens. Men vi kjørte helt fra Edinburgh da.

Finnes også Aberdeen, Inverness, York osv som er ganske flotte byer med slott og bryggerier side om side, og uendelig mye lettere å komme seg til enn Isle of Skye
Har vært på Heineken-museet i Amsterdam. Helt greit opplegg med ølservering så klart.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
køben, tur på carlsberg bryggeriet og gode puber
Vis hele sitatet...
Skumleste litt igjennom det der på nette. Hvordan er det bryggeriet egentlig? Er det fine puber der? Fortelle mer?

Tankene går mot Belgia, Dublin, København

Sitat av Gargoyle Vis innlegg
Har vært på Heineken-museet i Amsterdam. Helt greit opplegg med ølservering så klart.
Vis hele sitatet...
Tror ikke fattern er så begeistra for Amsterdam etter at cannabis og sopp ble lovlig
Sist endret av GodMorgenJuice; 30. januar 2019 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis faren til trådstarter er interessert i øl tror jeg nok både Carlsberg og Heineken blir lite imponerende. Belgia er et godt forslag, men så godt som alle europeiske storbyer nå til dags har et respektabelt antall mikrobryggerier det går an å besøke.
Hva med en kortreist tur til Norsk kornølfestival: http://www.norskkornolfestival.no/
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis faren til trådstarter er interessert i øl tror jeg nok både Carlsberg og Heineken blir lite imponerende. Belgia er et godt forslag, men så godt som alle europeiske storbyer nå til dags har et respektabelt antall mikrobryggerier det går an å besøke.
Vis hele sitatet...

Ja det jeg tenker også. Takk for svar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heineken museeumet er oppskrytt.. Amsterdam er klart en fin by som ikke ble bomba slike flere andre Nederlandske byer ww2..
Valget mitt ville vært Praha uten tvil.. arikitekturen er heeelt fantastisk..øllet er best i verden

Montreal hvor jeg er ofte da.. byen med flest utesteder i verden haha
Sist endret av cropdoc; 10. mai 2019 kl. 04:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan ikke se at noen har nevnt Glasgow !
Byen har fått en fantastisk ansiktsløfting,vannhullene ligger på rekke og rad.
Kort vei til Edinburgh også om man vil oppleve det..
En update! Blir en tur til Liverpool i august. Fotballtur. Planlegger en øl tur neste år
Da er det selvfølgelig Everton eller Tranmere Rovers som er laget ?

God tur !
Sist endret av Bjørneboe; 24. mai 2019 kl. 16:02.