Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 494
Tiden nærmer seg for å oppgradere servere og slikt, og i den forbindelse skal jeg bygge meg ny NAS. Denne gangen tenkte jeg å bruke konsumer komponenter og kaste ut de gamle jagerflyene i kjelleren, og dermed ser jeg etter kabinett med mye 3.5" disk plasser.

Så, hva anbefaler folket her i dag? Jo fler slots, jo bedre. Under 10 3.5" slots er ikke av interesse. Som sagt, jo fler, jo bedre, så jeg har noe å vokse i.

Utsende er ikke viktig for meg. Jeg vil bruke vanlig størrelse på komponenter ellers. Plass til en dual-rad vannkjøler er også ett pluss.
Fractal Design bruker å være gode på det området o de ser jo fine ut.
Node 804 / Meshify 2 / Define 7 XL

Enkleste ville jo være et rack-kabinett, feks Inter-Tech IPC 4U-4724
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du kan få 14+ inn i et Phanteks Enthoo Pro 2. Relativt billige er de også. Du kan sjekke r/datahoarders på Reddit, der er det mange som har kreative løsninger for å få mange disker inn i et kabinett.