Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1330
Hei, jeg lurer på litt angående ny selvbygd pc, håper noen her inne har peil

Moroa startet etter jeg hadde bygd pc og den fungerte fint i to dager før den tok kvelden og ikke ville starte igjen. Hovedkortet var dødt så jeg sendte inn dette og fikk nytt. Satte sammen delene igjen med nye hovedkortet og nå vil den ikke fungere. Pc'en skrur seg på, men ingen signal til skjerm eller strøm til keyboard og mus. Den POSTer altså ikke.

Alle ledningene er i riktig, prøvd å reseate CPU og kjøler, sett etter skade, tatt ut RAM og satt i andre slots, resatt CMOS batteriet, prøvd annen strømforsyning og grafikkort. Skjermen, PSU og grafikkort fungerer fint med andre pc'er.

Noen ideer om hva som kan være galt?

MOBO: ASUS X99-DELUXE LGA2011-v3
CPU: Intel Core i7-5820k
CPU COOLER: Phanteks PH-TC14PE
RAM: Crucial DDR4 2133MHz 16GB
GPU: ZOTAC GeForce GTX 980
PSU: SuperNOVA 750 G2
HDD: Desktop HDD 2TB 7200RPM
SSD: 840 EVO Basic 250GB

Jeg har mine mistanker om at rambrikkene ikke er kompatible med hovedkortet, men ville ikke hovedkortet ha reagert på det da jeg skrudde den på første gangen istedenfor å ikke fungere i det heletatt nå?

Sist endret av Maeriel; 16. desember 2014 kl. 23:03.
Har du prøvd å starte maskinen med bare én ram-brikke om gangen?

Rammen skal funke fint med hovedkortet ditt, ifølge komplett.no sin minnevelger: Crucial® minnevelger - ASUS X99-DELUXE
Har du husket og plugge i ATX-kabel på hovedkort?
Trådstarter
5 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har du prøvd å starte maskinen med bare én ram-brikke om gangen?

Rammen skal funke fint med hovedkortet ditt, ifølge komplett.no sin minnevelger: Crucial® minnevelger - ASUS X99-DELUXE
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd med én brikke i ulike slots, ser ikke til å fungere. Skal nevnes at jeg ikke får error-beeps fra ekstern speaker når jeg prøver uten noe som helst ram heller, noe jeg synes er merkelig..

Ang. kompabilitet så kikket jeg på den linken før jeg kjøpte, men så la jeg merke til at produktnummeret til rambrikka ikke stemmer nøyaktig med noen av de på listen i manualen til hovedkortet. Derfor ble jeg litt usikker nå..

Sitat av per-ulv Vis innlegg
Har du husket og plugge i ATX-kabel på hovedkort?
Vis hele sitatet...
Ja, både 8pins og 24pins står i, samt to kabler til gpu. Har sjekket alle ledninger flere ganger og prøvd med reservekabler
Sitat av Maeriel Vis innlegg
Skal nevnes at jeg ikke får error-beeps fra ekstern speaker når jeg prøver uten noe som helst ram heller, noe jeg synes er merkelig..
Vis hele sitatet...
Fra Manualen:

Trådstarter
5 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Fra Manualen:

Vis hele sitatet...
Burde det ikke da være noe veldig galt når den ikke beeper av at f.eks ram eller gpu ikke er satt i?
Sitat av Maeriel Vis innlegg
Burde det ikke da være noe veldig galt når den ikke beeper av at f.eks ram eller gpu ikke er satt i?
Vis hele sitatet...
ja, dersom ram og gpu står i...

snakk med butikken, det er noe muffens her.
Trådstarter
5 0
Kjøpte ny ram, cpu og hovedkort for å se hva som var feil - alt fungerte med ny cpu. Takk for hjelpen her inne
Var den nye CPU'en lik den andre du prøvde?