Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1911
God jul
Har en ett år gammel iphone 5s som begynner å bli ufyselig.
Telefonen har hatt en mild og tørr oppvekst uten mye knall og fall men har likevel havnet i en slags "trassalder".
Saken er at skjermen har løsnet i toppen av telefonen slik at man nesten kan se rett igjennom. Dette har også medført en slags gul flekk til venstre på skjermen, som ikke har noe ønske om å forsvinne. Rotasjonsfunksjonen har også sluttet helt å fungere.
Garanti eller ikke? hva tenker dere?
Det finnes ikke 1 års reklamasjonsrett spesifisert til iphone. Apple må følge forbrukerkjøpsloven som alle andre, som lyder noe lignende: I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.

Forøvrig forstår jeg ikke helt hva Apples 1 års garanti gir en i tillegg, som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven
Sitat av sweem Vis innlegg
Det finnes ikke 1 års reklamasjonsrett spesifisert til iphone. Apple må følge forbrukerkjøpsloven som alle andre, som lyder noe lignende: I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.

Forøvrig forstår jeg ikke helt hva Apples 1 års garanti gir en i tillegg, som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven
Vis hele sitatet...
Greia er at apple bryter reglene hele tiden og har fått pes fra forbrukerrådet på grunn av dette.

Så dersom trådstarter kan få dekket dette som garantisak, vil det gå mye smoothere.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Greia er at apple bryter reglene hele tiden og har fått pes fra forbrukerrådet på grunn av dette.

Så dersom trådstarter kan få dekket dette som garantisak, vil det gå mye smoothere.
Vis hele sitatet...
Det kan være

Men når jeg leser "uten mye knall og fall" føler jeg egentlig at det hverken går innunder garanti eller reklamasjon. Så spørs det om det er selvforskyldt eller ikke, og hvor ærlig en skal være.
Sist endret av sweem; 18. desember 2014 kl. 19:29.
Takker for svar
Får vel bare sende en melding til Netcom som jeg kjøpte mobilen igjennom og høre hva de mener. Erfaringsmessig vet jeg at de bruker goood tid på slike garantisaker, så får nesten vurdere om jeg skal leve med det isteden. Med mindre de er behjelpelig med lånetelefon.
Jeg leverte min iPhone hos Netcom en onsdag og fikk igjen ny mandag.. Dette gikk på garanti dog kjent feil.. Var knappen som sluttet å funke.. Men det gikk raskt for meg